Από τις καραβέλες και τις εξερευνήσεις του 1404, η σειρά Anno μεταφέρεται στο μακρινό 2070. Οι κλιματικές αλλαγές έχουν φέρει τεράστιες μεταβολές στη μορφολογία του πλανήτη. Η στάθμη των ωκεανών έχει ανέβει δραματικά πνίγοντας τις παραθαλάσσιες πόλεις, έρημοι έχουν μετατραπεί σε γόνιμες εκτάσεις και το αντίστροφο, και πλήθος νησιών έχουν αναδυθεί. Οι πρώτες ύλες είναι όλο και πιο σπάνιες λόγω της μικρότερης έκτασης γης και ο άνθρωπος έχει στραφεί στον πυθμένα των ωκεανών.

Τα κυρίαρχα κράτη να έχουν αντικατασταθεί από μεγάλους οργανισμούς: το προσανατολισμένο στη βιομηχανική παραγωγή και κέρδος με κάθε τίμημα Global Trust, την οικολογικά ευαισθητοποιημένη Eden Initiative που πρεσβεύει μια φιλική προς το περιβάλλον στροφή, και τους ελιτιστές επιστήμονες S.A.A.T που πιστεύουν πως η επιστήμη είναι η μόνη που θα δώσει λύση. Αν μη τι άλλο, ένα φρέσκο σκηνικό για ένα management / trading sim.

Αυτό που εντυπωσιάζει στο Anno 2070 είναι τα πολύ καλά γραφικά του. Τα textures είναι πολύ υψηλής ποιότητας και δεν εμφανίζονται pixels όσο zoom και να κάνει ο παίκτης. Τα μοντέλα των κτιρίων και των οχημάτων δεν είναι υπερβολικά φουτουριστικά μα απεναντίας έχουν ένα γήινο σχεδιασμό που δεν ξενίζει. Το περιβάλλον χαρακτηρίζεται από απαλά, φυσικά χρώματα τόσο πάνω όσο και κάτω από τη θάλασσα, ενώ τα ζώα που κατοικούν στα δάση και στις θάλασσες αποτελούν όμορφες πινελιές. Είναι ένας τομέας που πολλά παιχνίδια του είδους αφήνουν σε δεύτερη μοίρα, οπότε αξίζει να αναγνωριστεί η πολύ προσεγμένη δουλειά των developers.

Η μουσική, από την άλλη, ακολουθεί τα χνάρια της σειράς: είναι τελείως αταίριαστη! Πομπώδεις, επικές μελωδίες που θα ταίριαζαν περισσότερο σε ένα RPG ή action, με τις εξαιρέσεις ευτυχώς  να υπάρχουν. Οι φωνές των χαρακτήρων δίνουν μια ευχάριστη νότα με τη ζωντάνια τους ενώ είναι και αρκετά εύστοχες. Το gameplay του Anno φέρνει νέα στοιχεία στη γνωστή συνταγή. Ο παίκτης επιλέγει ανάμεσα στην Eden Initiative και τους συμπαθείς χίπηδές της και τη βαριά βιομηχανία του Global Trust, ενώ στην πορεία αποκτά πρόσβαση στην τεχνολογία των S.A.A.T με όποια πλευρά και αν παίζει.

Στους χάρτες βρίσκονται ανεξάρτητες δυνάμεις, όπως πειρατές και λαθρέμποροι, που δεν καταλαμβάνουν εδάφη ή πρώτες ύλες μα προσθέτουν στην όλη εμπειρία. Κάθε παράταξη βασίζεται περισσότερο σε διαφορετικές πρώτες ύλες, αν και μπορεί να αντλήσει, χρησιμοποιήσει και αποθηκεύσει οτιδήποτε. Οι οικολόγοι βασίζονται περισσότερο στη γεωργία με έμφαση σε ξυλεία, γυαλί και υψηλής ποιότητας τρόφιμα ενώ οι επιχειρηματίες στη βαριά βιομηχανία όπου αξιοποιούν περισσότερο πετρέλαιο και μέταλλα.

Οι επιστήμονες παρέχουν πρόσβαση στους βυθούς των θαλασσών, πολύ υψηλή τεχνολογία και παράγουν άλγη. Ο παίκτης σχεδιάζει και δημιουργεί το μικρό αρχικά οικισμό του, αποικίζει νέα νησιά, δημιουργεί εμπορικά δίκτυα για εισαγωγές και εξαγωγές με τους υπόλοιπους δρώντες στο χάρτη και φροντίζει τις ανάγκες των κατοίκων. Το κάθε νησί είναι εντελώς ανεξάρτητο από το άλλο σε θέματα πρώτων υλών και ενέργειας, οπότε ό,τι δεν παράγεται εκεί πρέπει να μεταφερθεί. Το βιοτικό επίπεδο ανεβαίνει από τη μια με την αύξηση του πληθυσμού, που επιτρέπει την πρόσβαση σε καλύτερα κτίρια, και από την άλλη με την κάλυψη των επιπλέον αναγκών. Οι επιπλέον ανάγκες απαιτούν όλο και πιο σύνθετα αγαθά και άρα όλο και καλύτερη εμπορική στρατηγική και οργάνωση της παραγωγής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κτίρια παρουσιάζονται στο μενού σαν αλυσίδες παραγωγής, κάτι αρκετά βολικό. Τα κτίρια που καλύπτουν ανάγκες και συμμετέχουν στην παραγωγή έχουν μια ακτίνα λειτουργίας. Για παράδειγμα μια ανεμογεννήτρια καταλαμβάνει μια περιοχή και αν μια άλλη ανεμογεννήτρια χτιστεί σε σημείο που οι εκτάσεις τους επικαλύπτονται η παραγωγικότητά τους πέφτει. Τα αγροκτήματα χρειάζονται εγκαταστάσεις γύρω τους και οι αποθήκες απαιτούνται για συσσώρευση εμπορευμάτων αλλά και για να επεκταθεί η περιοχή που μπορεί να χτίσει βιομηχανίες ο παίκτης. Οι μεταφορές γίνονται αυτόματα.

 Επιπλέον ρόλο παίζουν και οι αποστολές που δίνονται είτε μέσα από το παιχνίδι είτε από το Uplay της Ubisoft, πχ με τη λεγόμενη «αποστολή της ημέρας» που γίνεται διαθέσιμη με την online σύνδεση του παίκτη. Η περιβαλλοντική ισορροπία που απαιτείται δίνει το οικολογικό στίγμα του τίτλου, κάτι νέο σε σχέση με παλιότερα. Οι βιομηχανίες που χτίζονται επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον μειώνοντας την παραγωγή και το βιοτικό επίπεδο (με το δεύτερο να αφορά μόνο τους οικολόγους). Η κάθε πλευρά έχει διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος.

Αυτό είναι, σε γενικές γραμμές, το περίγραμμα του Anno 2070. Ο πυρήνας είναι το οικονομικό σύστημα, και εδώ πρέπει να γίνει κάτι σαφές. Ο τίτλος δεν περιέχει σχεδόν καθόλου micromanagement, σε βαθμό που να πλησιάζει τα όρια του απλοϊκού. Εκτός από τη χάραξη εμπορικών διαδρομών και τις κατασκευές δεν υπάρχουν άλλες εντολές. Σταθερές πηγές εισοδήματος είναι η φορολογία (όσο περισσότεροι κάτοικοι τόσο καλύτερα) και το εμπόριο, ενώ έκτακτες πηγές τα χρήματα από την ολοκλήρωση αποστολών.

Ουσιαστικά ο παίκτης μπορεί να έχει μια τρομερά προσοδοφόρα οικονομία χωρίς να χρειαστεί να κάνει εμπόριο, εκτός από τα τελικά στάδια – αν προλάβει να καταλάβει τα κατάλληλα νησιά πάντα. Οι κάτοικοι γεμίζουν σταδιακά τα κτίρια μέχρι τέλους και αποχωρούν επίσης σταδιακά αν οι απαιτήσεις τους δεν ικανοποιούνται, σύμφωνα με το διάγραμμα κάθε σπιτιού. Απαιτήσεις, παραδόξως, είναι η τροφή (όλο και πιο περίπλοκη όσο ανεβαίνουν επίπεδο), το ποτό, η διασκέδαση, η πληροφόρηση κλπ αλλά όχι η δουλειά!

Μάλλον το 2070 οι άνθρωποι δε χρειάζεται να δουλεύουν, παρά μόνο λιάζονται όλη μέρα και το εισόδημά τους, που από τη φορολογία του εισπράττει ο παίκτης, προέρχεται από κάποια άγνωστη πηγή. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως μια οικονομία με δύο ορυχεία για χαλίκια, δύο εργοστάσια δομικών υλικών και απεριόριστο αριθμό σπιτιών (εργατών) είναι όχι απλά βιώσιμη αλλά και πολύ κερδοφόρα. Όσο λοιπόν οι απαιτήσεις καλύπτονται οι εργάτες θα ανεβαίνουν τάξεις, θα αυξάνονται και θα πληθύνονται και δε θα αλλάξουν καθόλου στάση.

Πηγή: enternity.gr