Το πρώτο Suzuki Vitara παρουσιάστηκε το 1988 και στα τριάντα χρόνια που μεσολάβησαν έγινε ένα από τα πλέον εμβληματικά SUV της αγοράς.
Το 2018, επέτειο της τρίτης δεκαετίας του, έρχεται ελαφρώς ανανεωμένο σε σχέση με την 4η τέταρτη γενιά που λανσαρίστηκε το 2015, παραμένει και τετρακίνητο, ενώ χρησιμοποιεί και δυο νέους βενζινοκινητήρες βενζίνης, 1000 και 1400 κ.εκ., σε αντικατάσταση του γνωστού βενζινοκινητήρα των 1.600 κ.εκ.
Το περιορισμένου facelift Vitara, παρουσιάσαμε πρόσφατα από αυτήν εδώ την σελίδα, αλλά αυτή την φορά είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με το 3κύλινδρο, 1000άρι κινητήρα, με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Πρόκειται για μια έκδοση που αρχικά αντιμετωπίσαμε επιφυλακτικά, αλλά τελικά μας κέρδισε, τόσο που δεν βλέπουμε την ώρα να οδηγήσουμε το 1000άρι Vitara με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, το μοναδικό τετρακίνητο SUV με τόσο μικρού κυβισμού κινητήρα.
Όμως, ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά και συγκεκριμένα να καταθέσουμε τις οδηγικές μας εντυπώσεις από το «φρέσκο» Vitara που οπτικά (ειδικά στην μάσκα) μοιάζει «φλύαρο», αλλά χρηστικά αποδεικνύει πολλά προσόντα
Περιληπτικά να θυμίσουμε ότι, οι αισθητικές παρεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση, αφορούν την μάσκα, τον εμπρός προφυλακτήρα, τα πίσω φωτιστικά σώματα (LED) και την επανασχεδιασμένη πίσω ποδιά, ενώ οι ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης ολοκληρώνουν την εικόνα.
Εσωτερικά, έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα, με αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, νέα έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών στον πίνακα των επανασχεδιασμένων οργάνων, ενώ και το κλασικό ρολόι που είναι ενσωματωμένο στο ταμπλό (στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν υπήρχε), έχει επανασχεδιαστεί.
Τα ανασχεδιασμένα μπροστινά και πίσω καθίσματα από σουέτ με ανάγλυφα γεωμετρικά σχέδια εξασφαλίζουν πλευρική στήριξη και άνεση, ενώ άνεση και χρηστικότητα προσφέρει και το εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο που αποτελεί πλέον βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις GL+/GLX.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1.0 Boosterjet άμεσου ψεκασμού, με υπερσυμπιεστή της Suzuki που εξελίχθηκε για να εξισορροπήσει την ισχύ και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο υπερσυμπιεστής, ο άμεσος ψεκασμός και η διαμόρφωση τριών κυλίνδρων σε σειρά στον συμπαγή, ελαφρύ κινητήρα K10C προσφέρουν αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές, απόδοση 112 ίππων και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ο 1000άρης κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ –προαιρετικά- διατίθεται αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Οι τιμές ρύπων και καταναλώσεων του 1.0lt Boosterjet σε σχέση με τον απερχόμενο 1.6lt VVT, κυμαίνονται σε αντίστοιχα επίπεδα, και σε κάποιες περιπτώσεις (2WD/4WD MT) είναι χαμηλότερες παρόλο που η μέτρηση έγινε με το νέο πρότυπο NEDC2.0. Έτσι, με εκπομπές ρύπων CO2 στα 129 γρ. ανά χλμ., το ανανεωμένο Vitara είναι φιλικό προς το περιβάλλον γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας που τώρα είναι €154,80.
Ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου δίνει αξιόλογες επιδόσεις στο βάρους 1085 κιλών αμάξωμα, επιταχύνοντάς το από στάση στα 100 χλμ., μέσα σε 11,5΄΄, για να το φτάσει στη συνέχεια εύκολα στην τελική των 180 χλμ/ώρα.
Όμως αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ευστροφία του κινητήρα, που «αρπάζει» λίγο πάνω από τις 1000 στροφές και ανεβάζει μέχρι τον κόφτη (6000 σαλ) σαν «ραπτομηχανή». Απογοητευμένοι αρχικά από τις μόνο 5 σχέσεις του κιβωτίου, είδαμε τελικά ότι, και αυτές καταφέρνουν να διαχειρίζονται άψογα την απόδοση του μικρού κινητήρα, χάρη και στην ροπή των 170 Nm, η οποία αποδίδεται από τις μόλις 2000 σαλ.
Τα παραπάνω δεδομένα, σε συνδυασμό και με το σύστημα start/stop, επιτυγχάνουν ιδιαίτερη οικονομία καυσίμου, που στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε την μέση τιμή των 6,8 λίτρων ανά 100 χλμ., παρά το ότι δεν είμαστε ιδιαίτερα εγκρατείς στο δεξί πόδι, αναζητώντας …μειονεκτήματα του κινητήρα.
Κατά τα λοιπά, είχαμε να κάνουμε με ένα τυπικό Vitara, που δύσκολα του βρίσκεις χρηστικά μειονεκτήματα, φιλικό στον οδηγό, εύχρηστο, σβέλτο και με ένα γεροδεμένο αμάξωμα που δεν παράγει θορύβους ακόμα και στους απίστευτα κακότεχνους δρόμους του λεκανοπεδίου, παρά και τις 17άρες ζάντες με τα σχετικά χαμηλού προφίλ ελαστικά (215/55/17).
Αυτό όμως που «κρύβεται» πίσω από την λέξη facelift, είναι κάποιες διαφοροποιήσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια, που μεταμορφώνουν την λειτουργία της ανάρτησης του νέου Vitara, σε επίπεδα που μόνο σε Forester (Subaru) έχουμε συναντήσει, εδώ και σχεδόν 25 χρόνια που οδηγούμε SUV. Διαβάζοντας τα δελτία του κατασκευαστή, δεν καταφέραμε να βρούμε τι ακριβώς έχει αλλάξει στις αναρτήσεις, ίσως μάλιστα να είναι και το μειωμένο βάρος λόγω του μικρού κινητήρα, αλλά το σίγουρο είναι ότι, η ανάρτηση λειτουργεί σαν «μαγικό χαλί» και αυτό μαζί με την συμπεριφορά του μικρού κινητήρα, είναι το δώρο για τα 30χρονα του Vitara στους επίδοξους ιδιοκτήτες.
Κλείνοντας, να επισημάνουμε ότι, το Vitara του 2018 διαθέτει πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει πιθανά ατυχήματα ενώ για πρώτη φορά προσφέρει στον οδηγό του τα εξής:
– Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (BlindSpotMonitor)
– Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Control)
– Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο γνωρίσαμε πρώτη φορά στο νέο Jimny.
Όσο για την τιμή, αυτή βοηθούμενη και από τον μικρό κυβισμό του κινητήρα, ξεκινά από τα 15.990 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση και ανεβαίνει κατά 3500 ευρώ στην περίπτωση τετρακίνησης.
Υπέρ
– Κινητήρας
– Γεροδεμένο αμάξωμα
– Ευκολία χρήσης
– Εξοπλισμός
– Ανάρτηση
– Κατανάλωση
– Τιμή
Κατά
– Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο SUV
Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, άμεσου ψεκασμού, 998 κ.εκ.
Ισχύς: 112 ίπποι/5500 σαλ
Ροπή: 170 Nm/2000 σαλ
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 11.5”
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Διαστάσεις: 4175Χ1775Χ1610 χλστ
Μεταξόνιο: 2500 χλστ
Βάρος: 1085 κιλά
Χώρος αποσκευών: 375 λίτρα
Ρεζερβουάρ: 47 λίτρα
Νίκος Τσάδαρης