Το σύστημα αυτόνομης στάθμευσης της Mercedes (σε συνεργασία με την Bosch) αποτελεί την πρώτη στον κόσμο αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό (SAE Επίπεδο 4) που έλαβε επίσημη έγκριση για εμπορική χρήση στη Γερμανία. Η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη σύντομα για ορισμένες εκδόσεις S-Class και EQS εξοπλισμένες με Intelligent Park Pilot, αρχικά στο πάρκινγκ P6 του αεροδρομίου της Στουτγάρδης (Γερμανία), το πρώτο στον κόσμο που θα επιτρέψει την εμπορική χρήση του συστήματος στάθμευσης χωρίς οδηγό.
Η Mercedes και η Bosch κατάκτησαν ένα σημαντικό ορόσημο στο δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση: η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) ενέκρινε το αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης που εξέλιξαν για χρήση στο πάρκινγκ P6 που διαχειρίζεται η APCOA στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Αυτό καθιστά το συγκεκριμένο σύστημα το πρώτο στον κόσμο με αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό (SAE Level 4) που εγκρίθηκε επίσημα για εμπορική χρήση. Η τεχνολογική εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης παίζει ουσιαστικό ρόλο στην κινητικότητα του μέλλοντος. Με το όχημα και την υποδομή να αναλαμβάνουν την οδήγηση και τους ελιγμούς, οι οδηγοί θα μπορούν να στρέφουν την προσοχή τους σε άλλα πράγματα, αντί να αφιερώνουν χρόνο αναζητώντας χώρο στάθμευσης και κάνοντας ελιγμούς σε στενές θέσεις πάρκινγκ.
Πώς γίνεται το παρκάρισμα χωρίς οδηγό
Μπαίνετε στο πάρκινγκ, βγαίνετε από το όχημά σας και το στέλνετε να παρκάρει σε μια προ-κρατημένη θέση στάθμευσης απλώς πατώντας σε μια εφαρμογή στο smartphone σας καθώς η υπηρεσία αυτόνομης στάθμευσης δεν χρειάζεται οδηγό. Όταν απομακρυνθείτε για να απολαύσετε τον χρόνο που μόλις εξοικονομήσατε με αυτήν την τεχνολογία, το όχημα οδηγεί μόνο του έως την καθορισμένη προ-κρατημένη θέση και παρκάρει. Αργότερα, το όχημα επιστρέφει στο σημείο παραλαβής με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Αυτή η διαδικασία βασίζεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ της έξυπνης υποδομής που παρέχεται από τη Bosch και εγκαθίσταται στο χώρο του πάρκινγκ και της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας που διαθέτει η Mercedes. Οι αισθητήρες της Bosch στο χώρο του πάρκινγκ παρακολουθούν τον διάδρομο οδήγησης και το περιβάλλον του, παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για την καθοδήγηση του οχήματος. Η τεχνολογία στο όχημα μετατρέπει τις πληροφορίες που λαμβάνει σε ελιγμούς οδήγησης. Με αυτόν τον τρόπο, τα οχήματα μπορούν ακόμη και να οδηγούν μόνα τους σε ράμπες για να μετακινούνται μεταξύ ορόφων σε ένα πολυόροφο πάρκινγκ. Εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ένα εμπόδιο, το όχημα φρενάρει και σταματά με ασφάλεια. Μόνο όταν η διαδρομή είναι καθαρή, συνεχίζει την πορεία του.
Οι εταιρείες σχεδιάζουν να αναπτύξουν σταδιακά την υπηρεσία στάθμευσης χωρίς οδηγό στο πάρκινγκ APCOA P6 στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Από την ημέρα που θα δοθεί σε λειτουργία, οι πρώτοι πελάτες με μοντέλα S-Class και EQS που κατασκευάστηκαν μετά τον Ιούλιο του 2022 και των οποίων οι εκδόσεις διαθέτουν (και έχουν ενεργοποιήσει) την υπηρεσία Intelligent Park Pilot στο Mercedes me connect, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία στο πάρκινγκ P6. Εφόσον οι οδηγοί χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Mercedes me για να κάνουν προ-κράτηση της θέσης στάθμευσης, μπορούν να αφήσουν το όχημά τους σε μια προκαθορισμένη περιοχή παράδοσης. Αφού όλοι οι επιβάτες έχουν βγει από το όχημα, η εφαρμογή ξεκινά τον ελιγμό στάθμευσης. Το αυτόνομο σύστημα στάθμευσης ελέγχει εάν η διαδρομή προς τη δεσμευμένη θέση στάθμευσης είναι ελεύθερη και αν πληρούνται όλες οι τεχνικές προϋποθέσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, οι οδηγοί λαμβάνουν μια ειδοποίηση στην εφαρμογή που επιβεβαιώνει ότι οι αισθητήρες έχουν αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος. Στη συνέχεια, μπορούν να φύγουν από το πάρκινγκ. Το όχημα ξεκινά αυτόματα και βρίσκει το δικό του δρόμο προς τη θέση στάθμευσής του. Όταν ο οδηγός επιθυμήσει να παραλάβει το αυτοκίνητό του από το πάρκινγκ, μπορεί να το καλέσει μέσω εντολής στο smartphone του. Στη συνέχεια, το όχημα οδηγείται αυτόνομα έως ένα προκαθορισμένο σημείο παραλαβής.
Κλείνοντας αυτή τη σημαντική είδηση, υπενθυμίζουμε ότι, το πρότυπο SAE J3016 καθορίζει έξι επίπεδα αυτονομίας για λειτουργίες που αφορούν στην οδήγηση (Επίπεδο 0 έως Επίπεδο 5). Το Επίπεδο 4 σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να διαχειριστεί αυτόνομα όλες τις οδικές καταστάσεις υπό συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. σε ένα πάρκινγκ). Δηλαδή δεν απαιτείται οδηγός.