Η Ford αποκάλυψε σήμερα την νέα Mustang,η οποία μεταμορφώνει το σπορ κουπέ μοντέλο στο πιο ευχάριστο οδηγικά Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ, με ένα πλήρως επανασχεδιασμένο ψηφιακό cockpit και έναν προηγμένο, νέο V8 κινητήρα.
Εντυπωσιακές επιδόσεις
Το νέο coupe, καθώς και η έκδοση convertible, αναβαθμίζουν τον σπορ χαρακτήρα της Mustang, με βελτιωμένο hardware και λογισμικό, καθώς και ειδικές ρυθμίσεις, που συνδυάζονται με έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV) που παρέχει ακόμη μεγαλύτερη απόκριση και απόδοση.
Η νέα Mustang GT διαθέτει νέο σύστημα αερόψυξης με διπλή εισαγωγή αέρα και διπλές πεταλούδες εισαγωγής, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες και επιτρέποντας υψηλότερους ρυθμούς ροής του αέρα. Οι δυνατότητες της βελτιστοποιούνται σε μια ποικιλία συνθηκών χάρη στα 5 προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Slippery, Drag και Track) που πλαισιώνονται από ένα επιπλέον, το οποίο προσφέρει πολλές ρυθμίσεις, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού. Καθώς ο οδηγός επιλέγει κάθε mode, τα αντίστοιχα γραφικά υψηλής πιστότητας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σηματοδοτούν την ενεργοποίησή του.
Η απόκριση στην οδήγηση έχει βελτιωθεί χάρη στην καλύτερη επικοινωνία του ταχύτερου πλέον τιμονιού με τους τροχούς, γεγονός που ενισχύει τη δυναμική του οχήματος στις στροφές.
Το rev-matching, το οποίο κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα όταν ο συμπλέκτης είναι ενεργοποιημένος για να διατηρηθεί η παροχή μέγιστης ροπής κατά τη διάρκεια των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων, είναι στάνταρ στην Mustang GT, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια.
Η Mustang GT προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ή με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το πακέτο Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα 19 ιντσών της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα που ταιριάζουν σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης. Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση Magne Ride παρακολουθεί τα «δρώμενα» χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί έναυγρό που ελέγχεται ηλεκτρονικά, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες.
Ψηφιακό κόκπιτ εστιασμένο στον οδηγό
Πίσω από την εμβληματική εξωτερική σιλουέτα της Mustang 7ης γενιάς κρύβεται το πιο προηγμένο τεχνολογικά και πιο οδηγοκεντρικό cockpit που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της, συνδυάζοντας ιδανικά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Το πιο αξιοσημείωτο εδώ είναι η αφαίρεση του παραδοσιακού διπλού «φρυδιού» στο άνω τμήμα του ταμπλό, επιλογή που ανοίγει το δρόμο για μια ρέουσα, ντυμένη με γυαλί, ανοιχτή κεντρική οθόνη που πλημμυρίζει από τεχνολογία.
Πίσω από το νέο, παχύτερο, τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να παραμετροποιηθεί προκειμένου να εμφανίζει διαφορετικές διατάξεις και νέα, προσαρμόσιμα γραφικά, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «ρέει» απρόσκοπτα προς μια κεντρική οθόνη SYNC 4 με διαγώνιο 13,2 ιντσών που βρίσκεται ενσωματωμένη πίσω από το ίδιο κομμάτι γυαλιού, με αισθητή γωνία προς τον οδηγό. Η εργονομική τοποθέτηση αυτών των οθονών παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες και εύκολα στην πρόσβασή τους χειριστήρια, τα οποία δημιουργούν σε συνδυασμό μια καθηλωτική ψηφιακή εμπειρία.
Με την μετακίνηση αρκετών λειτουργιών στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου έχει απελευθερωθεί σημαντικός χώρος στην κεντρική κονσόλα που τώρα ενσωματώνει και μια ασύρματη βάση φόρτισης κινητού τηλεφώνου.
Το πιο πρόσφατο σύστημα SYNC 4 είναι πλήρως συμβατό με Apple Car Play και Android Auto, το οποίο ενσωματώνεται με την εφαρμογή Ford Pass, ενώ διατίθεται και δυνατότητα ασύρματης ενημέρωσης Ford Power-Up.
Οι θύρες USB που είναι εγκατεστημένες πίσω από τιμόνι και πάνω από το ύψος της κεφαλής του οδηγού είναι βολικά τοποθετημένες προκειμένου να υποστηρίζουν τη λειτουργία καμερών για χρήση σε πίστα, χωρίς την παρεμβολή καλωδίων στην καμπίνα.
Το πιο πρόσφατο ηχοσύστημα της B & O παρέχει κορυφαίο ήχο μέσω 12 ηχείων και ενός subwoofer. Στο σύστημα περιλαμβάνεται η τεχνολογία Electronic Sound Enhancement που ενισχύει τον ήχο του κινητήρα που φτάνει απευθείας στην καμπίνα.
Σχεδίαση με διαχρονικά στοιχεία Mustang
Το χαμηλό, οριζόντιο φρύδι στο μπροστινό μέρος του χαρακτηριστικού καπό τριών τμημάτων ευθυγραμμίζεται με τους νέους προβολείς LED για να δημιουργήσει ένα πιο επιθετικό μπροστινό μέρος, επηρεασμένο από τη σχεδίαση των Mustang της δεκαετίας του 1960. Το συγκεκριμένο τμήμα έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρει επίσης βελτιωμένη προστασία στους πεζούς σε περίπτωση ατυχήματος. Η κομψή γραμμή οροφής και ο κοντύτερος πίσω πρόβολος ακολουθούν πιστά τις αναλογίες της πρώτης γενιάς, ενώ οι διευρυμένοι πίσω ώμοι φανερώνουν την ισχύ του αυτοκινήτου.
Το πιο πλατύ πίσω μέρος φιλοξενεί έναν νέο και αιχμηρό χαρακτηριστικό φωτισμό με τρεις μπάρες, ενώ ο επανασχεδιασμένος διαχύτης συμβάλλει στη βελτιωμένη αεροδυναμική ισορροπία.
Επιπλέον, η Mustang GT διαθέτει μεγαλύτερα ανοίγματα στη μάσκα, τα οποία είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν αυξημένη ροή αέρα αλλά και να αντανακλούν την αύξηση της ισχύος και τη βελτίωση των επιδόσεων. Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βελτιστοποιείται περαιτέρω τόσο με την προσθήκη νέων αεραγωγών στο καπό, όσο και με τον επανασχεδιασμό του εμπρόσθιου splitter.
Με τη σειρά της, η Mustang Convertible προσφέρει ελευθερία και επαφή με τη φύση. Η πλήρως επενδεδυμένη και με άριστη μόνωση υφασμάτινη οροφή ανοίγει και κλείνει με ένα απλό άγγιγμα και με την απαγκίστρωση της σχετικής κεντρικής ασφάλειας στο εσωτερικό. Η συμπαγής σχεδίαση της οροφής και η υιοθέτηση μιας ανεξάρτητης ανάρτησης στον πίσω άξονα συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία ενός ευρύχωρου πορτμπαγκάζ που μπορεί να φιλοξενήσει έως και δύο τσάντες γκολφ.
Κάτω από το καπό ένα νέο κάλυμμα για τον κινητήρα, μια μαύρη μπάρα θόλων, ένα επανασχεδιασμένο σήμα, καθώς και οι πιο προσεγμένες καλωδιώσεις και σωληνώσεις συμβάλλουν στη βελτίωση της αισθητικής του χώρου που φιλοξενείται η καρδιά της νέας Mustang.
Η νέα Mustang λανσάρεται με 12 χρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των τριών νέων αποχρώσεων Blue Ember, Vapor Blue και Yellow Splash. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν ανάμεσα σε μαύρες ή κόκκινες δαγκάνες φρένων της Brembo, όλες με το λογότυπο Mustang, καθώς και δύο νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 19 ιντσών.
Επαυξημένη ασφάλεια και τεχνολογία
Η 7η γενιά Mustang στις εκδόσεις coupe και convertible είναι εξοπλισμένη με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς της Ford, όπως και στη Mustang Mach-E, περιλαμβάνοντας Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop & go, Lane Centering Assist, Evasive Steer Assist και Reverse Brake Assist. Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι το Active Pothole Mitigation, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης και προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση της ανάρτησης. Το Stolen Vehicle Services (μια λειτουργία μέσω της εφαρμογής Ford Pass που παρέχει 24ωρη υποστήριξη σε περίπτωση κλοπής) είναι επίσης διαθέσιμο στη νέα Mustang.
Mustang Dark Horse
Μαζί με τη νέα Mustang GT,η Ford παρουσιάζει και τη Mustang Dark Horse, που αποτελεί όχι μόνο την απόλυτη έκδοση του μοντέλου για χρήση σε πίστα, αλλά και το όχημα που θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για την παρουσία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Βασισμένη στον σπορ χαρακτήρα, τον πιο αιχμηρό σχεδιασμό και τις ψηφιακές εμπειρίες της 7ης γενιάς, η σειρά Dark Horse προσφέρει την πιο εστιασμένη συμπεριφορά και απόδοση στην πίστα από οποιαδήποτε άλλη Mustang μέχρι σήμερα.
Στην καρδιά αυτής της νέας Mustang βρίσκεται μια έκδοση του ολοκαίνουργιου V8 κινητήρα 4ης γενιάς (Gen IV) με υψηλότερη απόδοση, νέους εκκεντροφόρους και μοναδικό tuning, σε συνδυασμό με διπλές πεταλούδες εισαγωγής που παρέχουν διπλάσια ποσότητα φρέσκου αέρα στον κινητήρα με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Η έκδοση Dark Horse διατίθεται στάνταρ με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο TREMEC με επιλογέα που κοσμείται από μια μπίλια τιτανίου κατασκευασμένη μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης (αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο) ή με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων με paddles στο τιμόνι.
Η Mustang Dark Horse διατίθεται στάνταρ με το Performance Package που αναβαθμίζει τις επιδόσεις και περιλαμβάνει ένα ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο ταχυτήτων (αυτόματη έκδοση), ένα νερού με χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ικανότητα απαγωγής της θερμότητας και πιο ισχυρούς ανεμιστήρες, ένα για τον πίσω άξονα και ένα βοηθητικό λαδιού. Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα παρεχόμενα επίπεδα πρόσφυση για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές.
Το όλο πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα μοναδικό tuning, με μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, εμπρός φρένα 19 ιντσών με δαγκάνες σταθερού εμβόλου με μεγαλύτερους ρότορες, μπάρα θόλων, ειδική πίσω ενίσχυση σχήματος«K», διαφορικό τύπου Torsen, τροχούς διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω (19 x 9 ίντσες εμπρός και 19 x 9,5 ίντσες πίσω) και ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4. Η ενεργή ανάρτηση MagneRide είναι στάνταρ, προσφέροντας βελτιστοποιημένη συμπεριφορά σε δρόμο και πίστα.
Το ηλεκτρονικό drift brake φέρνει μια νέα τεχνολογία στην πίστα, ξεκλειδώνοντας τις ικανότητες πλαγιολίσθησης της πισωκίνητης Mustang σε συνδυασμό με τη γοητεία και τη λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου. Το Performance Electronic Parking Brake έχει σχεδιαστεί τόσο για αρχάριους οδηγούς, ώστε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στο drift, όσο και για τους πιο έμπειρους που αναζητούν μια έτοιμη λύση για τους αγώνες.
Η έκδοση Dark Horse διαθέτει επίσης οπτικές αναβαθμίσεις που έχουν υιοθετηθεί τόσο για να αντικατοπτρίζουν τη θέση της ως την κορυφαία εκδοχή της 7ης γενιάς Mustang, όσο και για να αυξάνουν τις ικανότητές της στην πίστα.
Στο εσωτερικό, ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και παχύτερη στεφάνη ενσωματώνει ανοδιωμένα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και ένα αποκλειστικό κουμπί για την επιλογή των Drive Mode, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση βολής από τον αντίχειρα του χεριού του οδηγού και είναι φινιρισμένο με τη μοναδική ραφή Indigo Blue και suede επένδυση. Το τιμόνι βρίσκεται μπροστά από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,4 ιντσών, οι ενδείξεις του οποίου προσαρμόζονται ανάλογα με τοDrive Mode που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Στο κέντρο του cockpit (Dark Horse) που εξοπλίζεται με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο TREMEC βρίσκεται ένας επιλογέας ταχυτήτων από ανοδιωμένο μπλε τιτάνιο που αποτρέπει την αύξηση της θερμοκρασίας στην επιφάνειά του. Η Dark Horse διαθέτει επίσης το πιο πρόσφατο ηχοσύστημα της B & O, παρέχοντας καθαρό ήχο μέσω 12 ηχείων και ενός subwoofer.
Επιστροφή της Mustang στον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η εισαγωγή της Dark Horse θέτει τα θεμέλια για τις Mustang που θα αγωνιστούν σε μια ποικιλία κατηγοριών και διοργανώσεων ανά τον κόσμο, όπως οιGT3, GT4 και NASCAR.
Το Dark Horse S έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για αγωνιστικές δραστηριότητες αποτελώντας μια «απογυμνωμένη» εκδοχή της συμβατικής έκδοσης παραγωγής Dark Horse. Όλα τα μη απαραίτητα εξαρτήματα, καθώς και τα διακοσμητικά στοιχεία, έχουν αφαιρεθεί, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει ένα κλωβός ασφαλείας πιστοποιημένος από την FIA, δίχτυα ασφαλείας, ένα αγωνιστικό κάθισμα με ζώνες ασφαλείας και αγωνιστικό αποσπώμενο τιμόνι. Άλλα στοιχεία ασφαλείας περιλαμβάνουν τα συστήματα πυρόσβεσης και αποσύνδεσης των ηλεκτρικών παροχών.
Η Ford επιστρέφει στους αγώνες GT3 με ένα ολοκαίνουργιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, την Mustang GT3 IMSA, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε πελάτες, με αρχή τον 24ωρο αγώνα της Daytona το 2024. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από την Ford Performance και τη Multimatic, διαθέτοντας έναν V8 κινητήρα 5,4 λίτρων.
Μία νέα Mustang GT4, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε πελάτες, θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της τη σεζόν του 2023. Θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως για τις κατηγορίες GT4 στους θεσμούς IMSA, SRO και FIA GT. Μια νέα έκδοση της Mustang θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της την επόμενη σεζόν στη σειρά αγώνων Australian Supercars, ενώ τα επόμενα χρόνια νέα μοντέλα θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη σειρά NASCAR Cup και στους αγώνες NHRA Factory X.