Το νέο Peugeot 308 σε εκδόσεις hatchback και SW, θα διατίθεται από το 2023 και σε 100% ηλεκτρική έκδοση, ενώ η Γαλλική μάρκα θα είναι ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής που θα προσφέρει ένα 100% ηλεκτρικό μοντέλο SW. Τα ηλεκτρικά 308 και 308 SW θα κινεί ένας νέος ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 156 ίππων και θα επιτυγχάνουν αυτονομία πάνω από 400 χλμ (κύκλος WLTP), ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού τους.
Τα συγκεκριμένα μοντέλα ανήκουν στην κατηγορία C και υπόσχονται οδηγική απόλαυση με κορυφαία για την κατηγορία οικονομία, καθώς η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τις 12,7kWh ανά 100 χλμ.
Τα ηλεκτρικά 308 είναι όμορφα και διαθέτουν νέες ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών έχουν εξελιχθεί ειδικά για τις 100% ηλεκτρικές εκδόσεις των 308 και 308 SW, με αεροδυναμική απόδοση είναι μελετημένη ώστε να εξασφαλίζει τη βελτιστοποίηση της οικονομίας.
Τα E-308 και E-308 SW εφοδιάζονται με ένα εντελώς καινούργιο πλήρως ηλεκτρικό κινητήρα: με ισχύ 156 ίππους και ροπή 260 Nm (διαθέσιμη «από το ρελαντί») για ακαριαία απόκριση. Ο νέος κινητήρας λειτουργεί απολύτως αθόρυβα, χωρίς κραδασμούς και χωρίς εκπομπές CO2, ενώ έρχεται να συμπληρώσει την υπάρχουσα γκάμα, η οποία περιλαμβάνει τις εκδόσεις plug-in hybrid των 180 και 225 ίππων, καθώς και τις εκδόσεις με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
To κιβώτιο των ηλεκτρικών 308 βελτιστοποιεί την αυτονομία οδήγησης, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και υψηλό επίπεδο επιδόσεων με κορυφαία απόκριση όπως ταιριάζει στους ηλεκτροκινητήρες.
Η μπαταρία είναι νέας γενιάς υψηλής τάσεως των 54 kWh (51 kWh ωφέλιμο) νέας χημικής σύνθεσης. Η μπαταρία διαθέτει νέα χημική σύνθεση με 80% Νικέλιο – 10% Μαγγάνιο – 10% Κοβάλτιο, που λειτουργεί με τάση400 volt και εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 400χλμ. βάσει πρωτοκόλλου WLTP.
Η οικονομία/αποδοτικότητα ήταν μία σημαντική παράμετρος για τους μηχανικούς των E-308 και E-308 SW, καθώς οι συνδυασμένες προσπάθειες σε ότι αφορά τον κινητήρα, τη μπαταρία, την αεροδυναμική (βελτιστοποίηση του εμπρός και του κάτω μέρους), περιορισμός του βάρους (πλατφόρμα EMP2) και μείωση των απωλειών τριβής (λάστιχα κατηγορίας Α), κατέστησε δυνατή την επίτευξη αξιοσημείωτα χαμηλής μέσης ηλεκτρικής κατανάλωσης: 12,7kWh/100km, τιμή που αποτελεί σημείο αναφοράς μεταξύ των 100% ηλεκτρικών οχημάτων στην κατηγορία C.
Επιπλέον, για να διαχειριστεί την κατανάλωση ενέργειας όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία οδήγησης (Eco, Normal και Sport) και ακόμη, χάρη στη λειτουργία Brake, να αυξήσει την δύναμη πέδησης καθώς αφήνει το γκάζι, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της ανακτώμενης ενέργειας.
Ο ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και έχει ονομαστική ισχύ 11 kW. Η υποδοχή για το βύσμα φόρτισης δέχεται όλους τους τύπους σύνδεσης. Από δημόσιο φορτιστή ισχύος 100kW το αυτοκίνητο χρειάζεται για φόρτιση από 20 έως 80%, λιγότερο από 25 λεπτά.
Tελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Από τεχνολογική σκοπιά, τα E-308 και E-308 SW διαθέτουν τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που εξασφαλίζουν ήρεμη και ασφαλή οδήγηση. Σε αυτά περιλαμβάνονται:
• Προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop & Go,
• Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων, μεγάλης εμβέλειας (75 μέτρα),
• Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας που ειδοποιεί τον οδηγό όταν εκείνος κάνει όπισθεν.
Επίσης, προσφέρουν στον οδηγό και τους επιβάτες τους το τελευταίας γενιάς i-Cockpit, το οποίο διακρίνεται για:
- το μικρής διαμέτρου, θερμαινόμενο τιμόνι, που εξασφαλίζει οδηγική ευχαρίστηση και ελεγχόμενη ευελιξία,
- την τρισδιάστατης απεικόνισης, ψηφιακή οθόνη του συστήματος head-up display, η οποία μπορεί να εξατομικευθεί και να διαμορφωθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού,
- την κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών.
Μεγάλη έμφαση έχει επίσης δοθεί και στις λεπτομέρειες της καμπίνας, την έξυπνη λειτουργία των πλήρως διαμορφώσιμων εικονικών πλήκτρων (i-toggles) και τη συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας τεχνολογίας i-Connect Advanced, ενός συστήματος infotainment που κάνει την οδήγηση πιο διαισθητική και ευχάριστη.
Ανάλογα με τη χώρα διάθεσης, τα E-308 και E-308 SW θα είναι διαθέσιμα για αγορά online από την ιστοσελίδα πωλήσεων της μάρκας. Οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν το νέο τους όχημα, να ανταλλάξουν το παλιό τους, και να χρηματοδοτήσουν το καινούργιο τους αυτοκίνητο, από το smartphone, το tablet ή τον υπολογιστή τους.
Οι δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες στα επίπεδα εξοπλισμού Allure και GT, κατασκευάζονται για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά, στη Γαλλία, στις εγκαταστάσεις του Mulhouse και θα βρίσκονται στην αγορά στα μέσα του 2023.