Το Ράλι της Εσθονίας, έβδομος από τους δέκα τρεις γύρους του WRC 2022, επιβεβαίωσε αυτό που όλοι υποψιαζόμαστε εδώ και μερικές εβδομάδες.
Ο 22χρονος Φιλανδός οδηγός της Toyota Κάλε Ροβάνπερα, δεν έχει αντίπαλο στο φετινό πρωτάθλημα και κατά πάσα βεβαιότητα μέχρι το Ράλι Ακρόπολις θα είναι και μαθηματικά ο πιο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην ιστορία των Ράλι, αλλά και ο μόνος που –θεωρητικά- μπορεί να απειλήσει τα ρεκόρ των δυο Σεμπ (Λεμπ & Οζιέ) που φάνταζαν μέχρι πρότινος άπιαστα.
Ο νεαρός οδηγός (συνοδηγός ο Γιόνα Χάλτουνεν) στον δύσκολο (λόγω άστατων καιρικών συνθηκών) χωμάτινο αγώνα, πέρασε μπροστά από την 9η ειδική διαδρομή παρά το ότι ξεκινούσε πρώτος και «σκούπιζε» τον δρόμο, για να μείνει εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα, κερδίζοντας 13 από τις 24 ειδικές διαδρομές ανάμεσα στις οποίες την τελευταία (power stage) όπου κυριολεκτικά διέσυρε τον συναγωνισμό.
Ο μοναδικός οδηγός που προσπάθησε να διακόψει το σερί του Κάλε, ήταν ο Ουαλός Έλφυν Έβανς που οδηγούσε ένα ακόμα Toyota Yaris ( συνοδηγός ο Σ. Μάρτιν), αλλά όχι μόνο δεν μπόρεσε όταν ξεκινούσε από ευνοϊκή θέση, αλλά απογοητεύτηκε από το ξεκίνημα της 2ης ημέρας του αγώνα για να υποταχθεί πλήρως όταν στην p.s. ήταν 2ος στην κατάταξη 22.4΄΄ πίσω από τον Ροβάνπερα για μόλις 15,95 χιλιόμετρα διαδρομής.
Για τους άλλους τι να πούμε και τι να γράψουμε; Τα δυο Hyundai i20 N Rally1 των Τάνακ – Γιαρβεόγια και Νεβίλ – Βίντανκε, τερμάτισαν στις θέσεις 3 και 4 όντας σχεδόν 2 και 4 λεπτά αντίστοιχα πίσω από τον νικητή, ενώ στην p.s. (που δίνει και τους έξτρα βαθμούς) είδαν πολλές από τις εξατμίσεις υποδεέστερων αυτοκινήτων του WRC2…
Η ανωτερότητα της Toyota επιβεβαιώθηκε και με τις θέσεις 5-6 που κατέλαβαν τα δυο Yaris των Κατσούτα – Τζόνστον και Λάπι – Φερμ, ενώ η ένδεια της M-Sport Ford σε οδηγούς επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά, καθώς το μοναδικό Puma Rally1 που μπήκε στην δεκάδα ήταν αυτό των Φορμό – Κόρια, που δεν δείχνουν να δικαιολογούν τα χρήματα που επενδύει η Γαλλική Ομοσπονδία και η Red Bull. Ακόμα χειρότερα τα πράγματα για τον Ζαν Λουί Λουμπέ (Puma) και Όλιβερ Σόλμπεργκ (Hyundai i20) που σε καμιά περίπτωση δεν δικαιολογούν τα βαριά ονόματα των πατεράδων τους και τα χρήματα που ξοδεύονται για να τρέχουν στην πρώτη γραμμή του WRC.
Ιδιάιτερο ενδιαφέρον είχε η μάχη για την πρώτη θέση της κατηγορίας WRC2 όπου η μάχη μεταξύ των τελικών νικητών Μίκελσεν – Έρικσεν (Skoda Fabia Evo) και Σούνινεν – Μάρκουλα (Hyundai i20 N) κράτησε μέχρι το τέλος, όπου ίσως και να κέρδιζε ο Σούνινεν αν ο κινητήρας του i20 δεν δυστροπούσε στην τελευταία ειδική. Οι δυο τους κατέλαβαν τις θέσεις 8 και 9 της γενικής κατάταξης, έχοντας πίσω τους ένα ακόμα αυτοκίνητο της κατηγορίας WRC2, το Skoda Fabia Evo των Λίντχολμ – Χαμαλάϊνεν.
Επίσης, στην κατηγορία WRC3 πρωταγωνίστησαν τα Ford Fiesta Rally3 με επικεφαλής τους Φιλανδούς Παγιάρι – Μάλκονεν.
Η βαθμολογία με 6 αγώνες να απομένουν μέχρι το τέλος της χρονιάς έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Οδηγοί: Ροβάνπερα 175β , Νεβίλ 92β , Έβανς 79β, Τάνακ 77β, Κατσούτα 73β, Μπριν 60β
Κατασκευαστές: Toyota 298β, Hyundai 211β , Ford 157β
Επόμενος αγώνας το Ράλι Φιλανδίας (4 έως 8/8) και δεν είναι λίγοι αυτοί που ανησυχούν για το μέλλον του WRC, αφενός γιατί η μονοκρατορία του Ροβάνπερα (οι μόνοι που φαίνεται να μπορούν απέναντί στον 22χρονο, είναι ο 40άρης Οζιέ και ο 50άρης Λεμπ) στερεί ενδιαφέρον, ενώ η διαφαινόμενη αποτυχία της Hyundai φέτος δεν αποκλείεται να βάλει σε σκέψεις αποχώρησης τους Κορεάτες.