Στις 10 Ιουλίου 2022, τα δύο πρωτότυπα Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar της Team Peugeot Total Energies θα κάνουν το επίσημο αγωνιστικό τους ντεμπούτο στη Monza της Ιταλίας, στον 4ο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA 2022 (FIAWEC). Με βάση την επιτυχία των προηγούμενων προγραμμάτων της με το 905 (1990>1993, με κινητήρα βενζίνης V10) και το 908 (2007>2011, με κινητήρα diesel HDIFAPV12), η Γαλλική μάρκα επιστρέφει δυναμικά στους αγώνες αντοχής με υβριδικό αυτοκίνητο που ενσωματώνει τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης του. Όλη η ομάδα ανυπομονεί να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτή την πρώτη αγωνιστική συμμετοχή.
Ο Ναός της Ταχύτητας της Ιταλίας (Monza) είναι εκεί όπου ξεκίνησαν όλα για το Peugeot 908 τον Απρίλιο του 2007, με νικηφόρο ντεμπούτο στην κορυφαία κατηγορία LMP1 στα 1.000 χλμ. Μιάμιση δεκαετία μετά, η εμβληματική πίστα θα αποτελέσει το σκηνικό για την αγωνιστική παρουσία του 9X8, στην κατηγορία Le Mans Hypercar του αγώνα 6 Hours of Monza στις 10 Ιουλίου 2022.
Τους τελευταίους έξι μήνες, η Team Peugeot Total Energies διεξήγαγε ένα έντονο πρόγραμμα δοκιμών σε διάφορες πίστες σε όλη την Ευρώπη, προετοιμάζοντας αυτή την πρώτη αγωνιστική της εμφάνιση. Τις τελευταίες εβδομάδες, η ομάδα έχει σχολαστικά βελτιώσει τον «οδικό της χάρτη» στο πεδίο των αγώνων. Η προσπάθεια αυτή χωρίστηκε σε δύο βασικές φάσεις: η πρώτη έλαβε τη μορφή «συνεδριών» προσομοίωσης στη βάση Satory της μάρκας, κοντά στο Παρίσι, επιτρέποντας στην ομάδα να αξιολογήσει και να ολοκληρώσει τη χαρτογράφηση της διαχείρισης ενέργειας για τη Monza καθώς οι οδηγοί εξοικειωνόντουσαν – ουσιαστικά – με τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις της πίστας. Μετά ακολούθησε μια τελευταία πραγματική δοκιμή στην πίστα στο Motor Land Aragón στην Ισπανία, όπου το 9X8 διένυσε το 15.000ο χιλιόμετρό του, επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο της ομάδας πριν από τη Monza.
Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, ολοκληρώθηκε ένα εντατικό τεστ αντοχής 36 ωρών, όπου τα δύο πληρώματα αγώνων της ομάδας (οδηγοί και μηχανικοί) υποβλήθηκαν στους ρυθμούς ενός πραγματικού αγώνα, ενώ οριοθέτησαν σταθερά τις διαδικασίες του αγώνα στο μυαλό των γυναικών και των ανδρών που είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των δύο 9X8 που θα ανταγωνιστούν με τα νούμερα 93 και 94.
Ο Paul Di Resta, ο Mikkel Jensen και ο Jean-Eric Vergne θα μοιραστούν το Νο93, με επικεφαλής μηχανικό τον Gauthier Bouteiller. Ενώ το Νο94, που θα οδηγήσουν οι James Rossiter, Gustavo Menezes και Loïc Duval, θα έχουν τον Brice Gaillardon να εκπληρώνει τον ρόλο του επικεφαλής μηχανικού.
Ξεκινώντας από τη Monza στις 10 Ιουλίου, το 9X8 θα είναι ο βασικός φορέας της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης του κατασκευαστή καθώς προβάλλει όχι μόνο την τεχνογνωσία της μάρκας σε αυτόν τον τομέα αλλά και τη δέσμευσή της να εισάγει νέα ηλεκτρική τεχνολογία σε όλη τη γκάμα των συμβατικών αυτοκινήτων της.
6 Hours of Monza
Ο 4ος γύρος του 2022 FIA World Endurance Championship (μετά τα Sebring, Spa-Francorchamps και Le Mans), έχει μήκος 5.793 χλμ. με 11 στροφές και το πρόγραμμα έχει ως εξής:
- 8 Ιουλίου: Ελεύθερα Δοκιμαστικά 1, 15:30 CET
- 9 Ιουλίου: Ελεύθερα Δοκιμαστικά 2, 09:00 CET; Ελεύθερα Δοκιμαστικά3, 13:00 CET; Κατατακτήριες, 17:30 CET & 17:50 CET.
- 10 Ιουλίου: Παρέλαση πληρωμάτων στην πίστα (με το νέο Peugeot 408) at 11:45 CET, Έναρξη Αγώνα στις 12:00 CET.
Peugeot 9X8 Hypercar
Πρόκειται για ένα υβριδικό-ηλεκτρικό Hypercar, τετρακίνητο, εξοπλισμένο με υβριδική μονάδα ισχύος (2,6 λίτρων, bi-turbo, 680 ίππων, V6 κινητήρας εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα που αποδίδουν 272 ίππους) και μπαταρία υψηλής τάσης (900V)