Η αδυναμία των εισαγωγέων να παραδώσουν τις παραγγελίες νέων – κυρίως- επιβατικών οχημάτων λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, ήδη επηρεάζει σοβαρά την αναπτυξιακή πορεία που είχε σημειωθεί το Α΄εξάμηνο του έτους.
Η καθυστέρηση παράδοσης είχε σαν αποτέλεσμα ο Οκτώβριος 2021 να σημειώσει μείωση πωλήσεων επιβατικών κατά 511 αυτοκίνητα (-7,5%), ενώ η ανάπτυξη της οικονομίας στη χώρα εκτόξευσε τις πωλήσεις των φορτηγών. Πάντως το σύνολο του πρώτου 10μήνου παραμένει με θετικό πρόσημο +31,7%, υπολειπόμενο από αυτό του 2019 (προ Covid) σχεδόν 12%.
Έτσι, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες, η Β και η C σέρνουν τον χορό με τα SUV και των δυο να κατέχουν πάνω από το 50% του συνόλου της αγοράς. Στο είδος καυσίμου επίσης, η υποχώρηση των θερμικών κινητήρων συνεχίζεται προς όφελος των υβριδικών (κυρίως) αλλά και των BEV-PHEV. Συνολικά και σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Τέλος, και σε επίπεδο ΕΕ με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών και το Σεπτέμβριο κινήθηκε πτωτικά σε ποσοστά που αγγίζουν το 25%, διαμορφούμενη ως εξής:
Νίκος Τσάδαρης