Η Volvo αναλαμβάνει υπεύθυνη στάση για την καλή μεταχείριση των ζώων. Με αρχή το νέο C40 Recharge, σε όλα τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της δεν θα χρησιμοποιείται καθόλου δέρμα.
Στα επόμενα χρόνια, η Σουηδική μάρκα θα παρουσιάσει μία εντελώς νέα οικογένεια από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έως το 2030, στοχεύει να προσφέρει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα – και όλα τους δεν θα χρησιμοποιούν καθόλου δέρμα. Στο πλαίσιο των φιλοδοξιών της για μηδενική χρήση δέρματος, η εταιρία κινείται δραστήρια ώστε να εξασφαλίσει υψηλής ποιότητας βιώσιμες πηγές για πολλά υλικά που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στην ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία.
Μέχρι το 2025 η εταιρεία θέλει το 1/4 των υλικών να είναι ανακυκλωμένα και βιολογικά
Έως το 2025, η μάρκα στοχεύει το 25% των υλικών στα νέα Volvo να αποτελείται από ανακυκλωμένα και βιολογικής βάσης υλικά, καθώς η εταιρεία σκοπεύει να έχει γίνει μία πλήρως κυκλική επιχείρηση έως το 2040. Ως τμήμα των κλιματικών της σχεδίων, σκοπεύει επίσης έως το 2025 οι άμεσοι προμηθευτές της, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προμηθεύουν υλικά, να χρησιμοποιούν 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η πορεία της εταιρίας προς τη μηδενική χρήση δέρματος στις καμπίνες των αυτοκινήτων της έχει επίσης ως κίνητρο την ανησυχία για τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εκτροφής βοοειδών, συμπεριλαμβανομένης της αποψίλωσης των δασών. Η κτηνοτροφία εκτιμάται ότι ευθύνεται για περίπου το 14% των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως, που προέρχονται κυρίως από την εκτροφή βοοειδών. Αντί για την επιλογή δέρματος, η Volvo θα προσφέρει στους πελάτες της εναλλακτικές προτάσεις, όπως τα υψηλής ποιότητας βιώσιμα υλικά που φτιάχνονται από ανακυκλώσιμες και βιολογικής βάσης πήγες.
Για παράδειγμα, το Nordico, ένα νέο υλικό για το εσωτερικό που δημιουργήθηκε από την μάρκα, θα αποτελείται από υφάσματα που φτιάχνονται από ανακυκλώσιμο υλικό, όπως οι φιάλες PET, υλικά που αποτελούνται από δασικά απόβλητα, προερχόμενα από βιώσιμα δάση στη Σουηδία και τη Φιλανδία, καθώς και φελλούς που ανακυκλώνονται από τη βιομηχανία οίνου. Με αυτό τον τρόπο η σουηδική εταιρεία θέτει ένα νέο πρότυπο για την premium σχεδίαση εσωτερικών. Το συγκεκριμένο υλικό θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην επόμενη γενιά μοντέλων Volvo. Η εταιρία θα συνεχίσει επίσης να προσφέρει επιλογές με βάση το μαλλί από προμηθευτές που είναι πιστοποιημένοι για υπεύθυνη χρήση πόρων, καθώς η εταιρεία σκοπεύει να εξασφαλίσει πλήρη ιχνηλασιμότητα και καλή μεταχείριση των ζώων στην αλυσίδα εφοδιασμού μαλλιού που χρησιμοποιεί. Η μάρκα σκοπεύει επίσης να ελαττώσει τη χρήση υποπροϊόντων από την κτηνοτροφική παραγωγή που χρησιμοποιούνται ευρέως για την παραγωγή πλαστικών, ελαστικών, λιπαντικών και συγκολλητικών ουσιών, είτε ως τμήμα των υλικών είτε σε μία χημική διαδικασία που πραγματοποιείται στην παραγωγή ή την επεξεργασία του υλικού. Η εταιρεία προχωρά σε αυτή την κίνηση διότι πιστεύει ότι ενώ η μηδενική χρήση δέρματος είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, από μόνη της δεν καθιστά «vegan» ένα εσωτερικό αυτοκινήτου.
Νίκος Τσάδαρης