Η 4ης γενιάς Skoda Fabia, 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο και περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις, αλλάζει εκ βάθρων. Βασισμένη στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group και με εμφανώς μεγαλύτερες διαστάσεις, είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, με βελτιωμένη ποιότητα, άνεση καθώς και πληθώρα νέων συστημάτων ασφάλειας – υποβοήθησης.
Επιπλέον, οι κλασικές αξίες της μάρκας, όπως η εξαιρετική σχέση ποιότητας/τιμής, η υψηλή λειτουργικότητα και ευχρηστία, μαζί με σειρά SimplyClever χαρακτηριστικών, καθιστούν τη νέα Fabia μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία της.
Η νέα Fabia, με σχεδόν το 80% του αμαξώματός της να αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής, είναι 11,1 εκατοστά μεγαλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ με μήκος 4,11 μ., πλάτος 1,78 μ. και μεταξόνιο 2,56μ., προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα (συνολικά 380 λίτρα), ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.
Εξωτερικά, η 4η γενιά Fabia διαθέτει δυναμικές γραμμές και σπορ αναλογίες, με τους έντονα σχεδιασμένους προβολείς LED (διαθέσιμοι και Full LED) να ξεχωρίζουν στο μπροστινό μέρος, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα εξίσου εντυπωσιακά πίσω φώτα. Εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, όπως αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα, συμβάλλουν σε αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) μόλις 0,28, θέτοντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.
Η νέα Fabia θα λανσαριστεί στις εκδόσεις εξοπλισμού Active, Ambition και Style, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει μια πιο σπορ έκδοση με την ονομασία Monte Carlo.
Οι σχεδιαστές εσωτερικού της προσάρμοσαν δημιουργικά το νέο design concept της μάρκας. Διαθέσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25 ιντσών, ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής, μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά με επένδυση χρωμίου από το επίπεδο Ambition, όπως και στις λαβές στις πόρτες. Εντελώς νέο χαρακτηριστικό είναι η αναγραφή του μοντέλου και στις δύο πλευρές του περιβλήματος του πίνακα οργάνων, ενώ ξεχωρίζει το δερμάτινο διάκτινο τιμόνι (σπορ τιμόνι τριών ακτίνων διατίθεται έξτρα). Επίσης, για πρώτη φορά σε Fabia είναι διαθέσιμο διπλής ζώνης Climatronic.
Το μοντέλο εξοπλίζεται με πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του VW Group, 1.0 MPI ή TSI ή 1.5 TSI, με ισχύ από 65 έως 150 ίππους (στην Ελλάδα θα έρθουν οι τέσσερις πιο ισχυροί, με σημείο εκκίνησης αυτόν των 80 ίππων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d, κάποιοι διαθέτουν τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT), ενώ συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων που διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Ο εξαιρετικός βαθμός απόδοσης σε συνδυασμό με την κορυφαία αεροδυναμική και το προαιρετικό ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων, επιτρέπουν αυτονομία στο compact μοντέλο μεγαλύτερη από 900 χιλιόμετρα (WLTP).
Εκτός από το στάνταρ σασί, η νέα Fabia διατίθεται και με σπορ σασί με πιο σφικτά ελατήρια, χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, ενώ το ειδικό πακέτο Rough-Road, μία επιπλέον επιλογή, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 15 χιλ., διαθέτει ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του αμαξώματος.
Στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφερθούν ο υψηλός βαθμός ασφάλειας (το μοντέλο εξοπλίζεται με έως 9 αερόσακους ενώ διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) και οι πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας (έγχρωμες οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες, με φωνητικό έλεγχο και αναγνώριση χειρονομιών, καθώς και υπηρεσίες Skoda Connect).
Επιπλέον, 5 νέες Simply Clever λειτουργίες κάνουν το ντεμπούτο τους στην 4η γενιά, από αφαιρούμενη θήκη για κύπελλα μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων και κουτί στη σήραγγα μετάδοσης, ανάμεσα στην κεντρική κονσόλα και τα πίσω καθίσματα που κλειδώνει στη θέση του, έως υποδοχές USB-C για φόρτιση και ειδικά σχεδιασμένα αλεξήλια, με τον συνολικό αριθμό των Simply Clever λύσεων να φτάνει τις 43!
Η νέα Fabia αναμένεται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμα.
Νίκος Τσάδαρης