Με μια λιτή παρουσίαση η εταιρία Πλειάδες Motors παρουσίασε στους Έλληνες δημοσιογράφους την 6η γενιά του Subaru Outback, ενός εντυπωσιακού crossover που είναι η ναυαρχίδα των μοντέλων της φημισμένης ιαπωνικής εταιρίας.

Το Outback κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αγορά το 1995 και φιλοδοξεί στην 6η γενιά του, να ικανοποιήσει τις ανάγκες όσων θέλουν να οδηγούν ένα αξιόπιστο, ανθεκτικό όχημα με προτεραιότητα στην ασφάλεια και τη χρηστικότητα.

Σχεδίαση

Το νέο Outback πατάει πάνω στην πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform), η οποία έχει εισαγάγει σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την ακαμψία και συνεπώς την ασφάλεια, τους μειωμένους κραδασμούς και θόρυβο στο χώρο των επιβατών. Επιπλέον, συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής με μια σύγχρονη εξωτερική εικόνα, που ταυτόχρονα φανερώνει ένα σκληροτράχηλο όχημα παντός εδάφους, ειδικά στην έκδοση Adventure που πρωταγωνιστούσε στηνδιάρκεια της παρουσίασης.

Όσον αφορά τις διαστάσεις, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 50 χλστ. (από 4820 σε 4870 χλστ.), προσφέροντας όφελος στον εσωτερικό χώρο και στον χώρο αποσκευών. Η ευρυχωρία πίσω έχει βελτιωθεί επιπλέον, με τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 6 χλστ. Επίσης, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ., γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερο χώρο για τους ώμους των εμπρός επιβατών. Αυξημένη κατά 13 χλστ. (από 200 σε 213 χλστ.) είναι και η απόσταση από το έδαφος, γεγονός που βελτιώνει τις εκτός δρόμου δυνατότητες.

Επιπλέον, η γωνία προσέγγισης αυξήθηκε κατά σχεδόν μία μοίρα (από 18,8° σε 19,7), η γωνία ράμπας από 20,3° σε 21 ενώ η γωνία αναχώρησης παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητη παρά το μεγαλύτερο μήκος του πίσω μέρους του αυτοκινήτου

Το πορτ μπαγκάζ είναι πλέον εξοπλισμένο με νέα hands free τεχνολογία ανοίγματος, έχει μέγιστο πλάτος κατά 1,9 χλστ. μεγαλύτερο, διευκολύνοντας τη φόρτωση αντικειμένων. Επίσης, αυξάνεται αντίστοιχα κατά 23,9 και 20 χλστ. το μήκος και το πλάτος της επιφάνειας φόρτωσης.

Εσωτερικό

Στο άνετο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ανασχεδιασμένος και χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη και κάθετη οθόνη αφής 11,6 ιντσών, από την οποία μπορεί να ελεγχθεί μια ποικιλία λειτουργιών, ενώ οι οριζόντιες γραμμές τουταμπλό και το διευρυμένο παρμπρίζ τονίζουν την αίσθηση ευρυχωρίας και ασφάλειας στο εσωτερικό. Υλικά υψηλής ποιότητας (όπως το δέρμα Nappa) κάνουν το σαλόνι του νέου Outback όμορφο και ταυτόχρονα ανθεκτικό, ώστε να διατηρήσει την εμφάνιση και τη λειτουργικότητά του για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Κινητήρας, κιβώτιο, μετάδοση

Το νέο Outback φοράει τον βενζινοκινητήρα FB 25 των 2.5 λίτρων, με βελτιωμένο το 90% των μερών του. Το σύστημα ψεκασμού καυσίμου έχει αλλάξει από indirect σε direct, με αποτέλεσμα η παροχή ισχύος όσο και η καμπύλη ροπής (+7%) να βελτιώνονται, με συνέπεια πιο ομαλή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση και αντίστοιχα μειωμένες εκπομπές καυσαερίων. Με κυβισμό 2.498 κ.εκ, ο υδρόψυκτος Boxer κινητήρας αποδίδει 169 ίππους στις 5 000 έως 5 800 στροφές και μέγιστη ροπή 252 Nm στις 4.000 στροφές.

Η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς γίνεται μέσω μιας νέας έκδοσης κιβωτίου CVT Lineartronic TR 58. Περισσότερο από το 80% των δομικών τμημάτων αυτού του κιβωτίου έχουν αναθεωρηθεί ή τροποποιηθεί για να βελτιωθεί η ικανότητα οδήγησης και να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Η επέκταση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ των δύο ιμάντων κατέστησε δυνατή την αύξηση του αριθμού των «εικονικών» ταχυτήτων που διατίθενται στη χειροκίνητη χρήση κι έτσι αυξήθηκαν από 7 σε 8.

Σε συνδυασμό με το Subaru Symmetrical AWD, το Active Torque Split έχει ως στόχο τη βέλτιστη κατανομή της ροπής κίνησης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με την πρόσφυση, ενώ το σύστημα X MODE συμβάλλει στην ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη οδήγηση σε ιδιαίτερα δύσκολες επιφάνειες.

Ασφάλεια

Εκτός από βελτιώσεις στα δομικά στοιχεία που βελτιώνουν την παθητική ασφάλεια του οχήματος, το σύστημα EyeSight, που είναι στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, έχει υποβληθεί σε σημαντικές ενημερώσεις και εξελίξεις.
Τα διαθέσιμα συστήματα που απαρτίζουν το EyeSight είναι τα εξής: Lane Centering Function ( νέα λειτουργία), Pre Collision Braking System, Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Steering ( νέα λειτουργία), Lane Departure Warning, Lane De parture Prevention, Emergency Lane Keep Assist ( νέα λειτουργία), Traffic Sign Recognition/Intelligent Speed Limiter ( νέα λειτουργία), EyeSight Assist Monitor, Vibrating Steering Wheel ( νέα λειτουργία).

Εκτός από τις νέες λειτουργίες στο σύστημα EyeSight, υπάρχουν πολλές άλλες καινοτομίες και βελτιώσεις όσον αφορά την ασφάλεια, όπως: Electric Brake Booster – Ηλεκτρικός Κατανεμητής Φρένων νέα λειτουργία, Driver Monitoring System, RAB Reverse Automatic Braking with Rear Parking sensor, ADB Adaptive Driving Beam ( νέα λειτουργία), Post Collision Break control (νέα λειτουργία). e Call και Αερόσακος SRS καθίσματος συνοδηγού

Εξοπλισμός

Η άνεση, η ευχαρίστηση και η απόλαυση της οδήγησης, συγκέντρωσαν την προσοχή των τεχνικών που εξέλιξαν το νέο μοντέλο. Έτσι, ο εξοπλισμός εκτός από την οθόνη των 11.6 ιντσών περιλαμβάνει επίσης: Πίσω ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα με λειτουργία Hands Free (νέα λειτουργία), Θερμαινόμενα, τιμόνι και πίσω καθίσματα, Αναδιπλούμενοι καθρέπτες με λειτουργία αυτόματης κλίσης προς τα κάτω (με την όπισθεν), Προβολείς ομίχλης LED εμπρός, Νέα ράγες οροφής με πτυσσόμενες ράβδους και Υπενθύμιση πίσω καθίσματος.

Εκδόσεις

Η 6η γενιά του Outback διατίθεται ήδη στην Ελλάδα σε τρεις εκδόσεις (Style, Adventure και Premium). Η Style προσφέρει πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού με τροχούς 18 ιντσών (όπως όλες οι εκδόσεις ), η Adventure είναι πιο σπορτίφ και προτρέπει για εκτός δρόμου περιπλανήσεις, ενώ τέλος η Premium αντιπροσωπεύει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και ποιότητας.

Τέλος, στην παλέτα των χρωμάτων του νέου Outback υπάρχουν και δύο νέα χρώματα, τα Autumn Green Metallic και Brillant Bronze Metallic.

Οι τιμές ξεκινούν από 57.750 ευρώ (Style), ανεβαίνουν στα 60.750 ευρώ για το «σκληροτράχηλο» Adventure και κορυφώνονται στα 65.550 ευρώ (Premium).

Νίκος Τσάδαρης