Το Mercedes-Benz Vito καθιερώθηκε για πρώτη φορά πριν από 25 (1996) χρόνια ως ένα ευρύχωρο και ευέλικτο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα για πληθώρα χρήσεων. Γιορτάζοντας την 25η επέτειο από την πρώτη κυκλοφορία του στην αγορά, το ανανεωμένο Vito έχει εμπλουτίσει τον εξοπλισμό του με περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, όπως το Distronic, το σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross TrafficAlert) σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας,τηνενεργή υποβοήθηση πέδησης και τον ψηφιακό εσωτερικό καθρέφτη. Από την κυκλοφορία της πρώτης γενιάς το 1996 έχουν πωληθεί περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια οχήματα της επιτυχημένης σειράς μοντέλων.
Το 2018 η Γερμανική φίρμα παρουσίασε το eVito Van, το οποίο στην τελευταία του εξέλιξη, που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2020, είναι άριστα εξοπλισμένο για να πληροί τις απαιτήσεις απόδοσης και αυτονομίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης και είναι ιδανικό για υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών. Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο εξασφαλίζοντας απεριόριστη χρήση του χώρου επιβατών και φορτίου. Χάρη στις ευέλικτες επιλογές φόρτωσης και τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα, το eVito Tourer έγινε ακόμα πιο εύχρηστο και μπορεί να επιτυγχάνει αυτονομία 421 χιλιομέτρων.
Παράλληλα, μετά την σχεδιαστική και τεχνολογική ανανέωση το 2020, το Vito έγινε καλύτερο χάρη στους νέους 4κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες και την άριστα ισορροπημένη σχέση τιμής/απόδοσης. Το ελαφρύ επαγγελματικό εξοπλίζεται με μία γκάμα πέντε 4κύλινδρων πετρελαιοκινητήρων από τις οικογένειες OM654 και OM622 με απόδοση ισχύος έως 237 ίππων. Το κορυφαίο Vito 124 CDI με ισχύ 237 ίππων και ροπή στρέψης 500 Nm διατίθεται μόνο στην έκδοση Tourer με άδεια επιβατικού. Στις καινοτομίες της νέας γενιάς του μοντέλου συγκαταλέγονται τα αναβαθμισμένα συστήματα infotainment, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-Tronic, η αερανάρτηση Airmatic και περαιτέρω συστήματα ασφάλειας. Ολοκαίνουργια σχεδιαστικά στοιχεία τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του οχήματος ολοκληρώνουν την ανανέωση του μοντέλου.
Νίκος Τσάδαρης