Ο έβδομος και τελευταίος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, ολοκληρώθηκε χθες Κυριακή 6 Δεκεμβρίου επί Ιταλικού εδάφους και συγκεκριμένα στην περιοχή της Λομβαρδίας, με βάση την θρυλική πίστα της Μόντσα.
Ο αγώνας αυτός δεν ήταν ανάμεσα στους 14 που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για το 2020, αλλά προέκυψε από τις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και τελικά έμελε να καθορίσει την τύχη των πρωταθλημάτων της χρονιάς. Επιπλέον η ιταλική ACI (κάτι σαν την δική μας ΕΛΠΑ, ή ΟΜΑΕ) κατάφερε εκ των ενόντων να στήσει ένα ράλι, που αποδείχθηκε το πιο δύσκολο της χρονιάς, χάρη και στις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν.
Στο αγωνιστικό μέρος τώρα των τριών ημερών με τις 16 ειδικές διαδρομές (εκ των οποίων έξη στις Άλπεις και 10 στην πίστα της Μόντσα), δυο είναι οι πρωταγωνιστές που σημάδεψαν τον αγώνα και ένας ο πρωταθλητής… ατυχίας.
Πρόκειται για τους Γάλλους Οζιέ – Ινγκράσια που κέρδισαν τον δύσκολο αγώνα, οδηγώντας όπως αρμόζει σε πολυπρωταθλητές το Toyota Yaris WRC και κέρδισαν τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο τους και τους Ισπανούς Σόρντο – Ντελ Μπάριο, που οδηγώντας για άλλη μια φορά ιδανικά το Hyundai i20 WRC, έδωσαν τον 2ο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών στην Κορεάτικη ομάδα.
Πρωταθλητές … ατυχίας οι Βρετανοί Έβανς – Μάρτιν που προηγούνταν με 14 βαθμούς στο πρωτάθλημα οδηγών, αλλά σε ένα δύσκολο πέρασμα μιας χιονισμένης διαδρομής, έκαναν το λάθος, έβγαλαν από τον δρόμο το Yaris WRC και έμειναν με το «κύπελλο ήθους», καθώς στην συνέχεια προειδοποιούσαν τους άλλους οδηγούς (μαζί και τον Οζιέ – βασικό τους αντίπαλο) ώστε να μην πέσουν στην γλιστερή παγίδα που έπεσαν αυτοί.
Στον ίδιο αγώνα διακρίθηκαν και οι Φιλανδοί Λάπι – Φερμ, που την πρώτη ημέρα κάνοντας ιδανική επιλογή ελαστικών έβαλαν το Ford Fiesta WRC στην πρώτη θέση της γενικής, για να τερματίσουν τελικά 4οι, το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας M-Sport. Διάκριση θεωρούμε επίσης, την 5η θέση του 19χρονου Φιλανδού Κάλε Ροβάνπερα με Yaris WRC (συνοδηγός ο ομοεθνής του Χάλτουνεν), που παρά την ηλικία του, έδειξε πρωτόγνωρη ωριμότητα σε ένα αγώνα όπου όλοι ήταν «αγκαλιά» με την εγκατάλειψη.
Είδηση αποτελεί και η εξέλιξη του Ιάπωνα Τακαμότο Κατσούτα, που με «εγγύηση» του Άκιο Τογιόντα οδηγεί ένα τέταρτο Yaris, προσπαθώντας να αποκτήσει εμπειρίες, μήπως (υπόθεση κάνουμε) και κάποια στιγμή δημιουργηθεί μια αμιγώς ιαπωνική ομάδα. Ο Κατσούτα λοιπόν, παρά τα συχνά λάθη του (μερικά από τα οποία έκανε και στον ιταλικό αγώνα), όχι μόνο κατάφερε να σημειώσει δυο δεύτερους χρόνους σε δύσκολες ειδικές διαδρομές, αλλά κέρδισε και την power stage, την τελευταία διαδρομή που δίνει και τους έξτρα βαθμούς, δικαιώνοντας όσους επιμένουν σε αυτόν.
Όσον αφορά τους άλλους πρωτοκλασάτους συνδυασμούς, οι Νεβίλ – Γκιλσούλ με Hyundai i20 απεδείχθησαν για μια ακόμη φορά λίγοι για να κρατήσουν την κορεάτικη σημαία ψηλά, κτυπώντας αρχικά και εγκαταλείποντας στην συνέχεια από κινητήρα, οι Τάνακ – Γιαρβεόγια με το άλλο i20 με τις φετινές τους εμφανίσεις ελάχιστα υποστήριξαν τον περσινό τους τίτλο και οι Σούνινεν – Λέτινεν με το Fiesta WRC εγκατέλειψαν νωρίς από κινητήρα του Fiesta WRC. Το τρίτο Fiesta της ομάδας που οδηγεί ο με βαρύ πορτοφόλι Βρετανός Γκας Γκρίνσμιθ, εγκατέλειψε από έξοδο χωρίς μέχρι εκείνη την στιγμή να έχει δείξει κάτι σημαντικό.
Αντίθετα, οι Νορβηγοί Μίκελσεν – Τζάεγκερ, οδηγώντας άριστα ένα Skoda Fabia R5, τερμάτισαν έκτοι στην γενική κατάταξη, αποδεικνύοντας πως αξίζουν μια θέση στην πρώτη κατηγορία (WRC).
Στις άλλες κατηγορίες, το πρωτάθλημα WRC2 κέρδισαν οι Νορβηγοί Όστμπεργκ – Έρικσεν με Citroen C3 R5, το πρωτάθλημα WRC3 οι Φιλανδοί Χούτουνεν – Λούκα με Hyundai NG i20 και το JWRC οι Σουηδοί Κρίστενσον – Σιόμπεργκ με Ford Fiesta.
Στα στιγμιότυπα του αγώνα κρατάμε τους καθαριστήρες του Yaris που οδηγούσε ο Οζιέ και σταμάτησαν να δουλεύουν σε ένα κρίσιμο σημείο στην τελευταία ειδική, αποδεικνύοντας πως οι αγώνες τελειώνουν στην ράμπα του τερματισμού και τα δάκρυα του Αντρέα Ανταμό team manager της Hyundai, για τον 2ο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών, στις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιουργήθηκαν την φετινή χρονιά λόγω της πανδημίας.
Ανάμεσα στα 71 πληρώματα που τερμάτισαν τον πιο δύσκολο αγώνα της χρονιάς, ήταν και ο Έλληνας Νικόλας Παυλίδης, που οδηγώντας ένα Skoda Fabia Evo με συνοδηγό τον Άλαν Χάριμαν, ανέβηκε την ράμπα στην 47η θέση της γενικής.
Η συνέχεια (αν δεν μας πέσει ο ουρανός στο… κεφάλι) στα τέλη του ερχόμενου Ιανουαρίου με το Ράλι Μόντε Κάρλο.
Νίκος Τσάδαρης