Ένα ακόμα υβριδικό plug-in μοντέλο παρουσίασε χθες (διαδικτυακά) η BMW στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου. Πρόκειται για την X2 xDrive25e, ένα όχημα της κατηγορίας SAC (Sports Activity Coupe), το οποίο εμπλουτίζει την ήδη μεγάλη γκάμα υβριδικών plug-in μοντέλων (10 μοντέλα σε 17 εκδόσεις) του Γερμανού κατασκευαστή.
Η X2 xDrive25e (με –κατά την BMW- κατανάλωση καυσίμου 1,9 λτ/100 χλμ, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 13,7 kWh/100 χλμ & εκπομπές CO2 43 γρ/χλμ), υπόσχεται σβέλτες και άνετες μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων, χάρη σε μία plug-in υβριδική φιλοσοφία κίνησης. Με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς, μπορεί να φθάσει σε ηλεκτρική αυτονομία από 53 χλμ (μικτή WLTP) έως 58 χλμ (WLTP εντός πόλης). Συνολικά, ο ηλεκτροκινητήρας και ο θερμικός κινητήρας παράγουν 220 ίππους ισχύος, ενώ η έξυπνη αλληλεπίδρασή τους δημιουργεί ένα σύστημα τετρακίνησης AWD προσαρμοσμένο για υβριδικό μοντέλο.
Σχεδίαση
Η υβριδική plug-in X2 xDrive25e λανσάρει νέα στιλιστικά στοιχεία και προτάσεις εξοπλισμού, με έμφαση στην σχεδίαση του εμπρός τμήματος που διαμορφώνει μία εξαιρετικά δυναμική εμφάνιση. Η λειτουργία φωτισμού αντίξοων καιρικών συνθηκών (φωτίζει άριστα τις πλευρές του δρόμου όταν ο καιρός δυσκολεύει την ορατότητα του οδηγού), που ενσωματώνεται στους στάνταρ LED προβολείς, αντικαθιστά τα προηγούμενα στρογγυλά, φώτα ομίχλης, ενώ το εμπρός τμήμα αναδεικνύεται από μαύρα, high-gloss σχεδιαστικά στοιχεία. Επιπλέον, ένα high-gloss μαύρο πλαίσιο στις κάτω εισαγωγές αέρα υπογραμμίζει την κατάταξη του μοντέλου στην κατηγορία SAC. Επιπλέον, η γκάμα ειδικού εξοπλισμού που διατίθεται για το μοντέλο πρόκειται να επεκταθεί και στο μέλλον, η λειτουργία Real Time Traffic Information με ενημέρωση οδικής κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο θα περιλαμβάνεται στο πακέτο Business. Επίσης στα διαθέσιμα εξωτερικά χρώματα θα προστεθεί και η έκδοση Phytonic Blue metallic.
Στο πολυτελές εσωτερικό ξεχωρίζουν το ταμπλό με επένδυση συνθετικού δέρματος, οι δερμάτινες επενδύσεις καθισμάτων, το σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ο πίνακας οργάνων black panel με την έγχρωμη ψηφιακή οθόνη ενδείξεων 5,7’’ το πολύ-χειριστήριο με τους iDrive διακόπτες προγραμμάτων οδήγησης, η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 6,5’’ (προαιρετικά 8.8΄΄), οι προγραμματιζόμενοι διακόπτες λειτουργιών (αφής) και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός.
Χάρη στην έξυπνη εγκατάσταση της μπαταρίας υψηλής τάσης κάτω από τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι ελάχιστα μικρότερη έναντι των εκδόσεων X2 με συμβατικό σύστημα κίνησης. Ο ωφέλιμος αποθηκευτικός χώρος παραμένει ακριβώς ίδιος, ενώ το plug-in υβριδικό μοντέλο διαθέτει επίσης μεταβλητό εσωτερικό, καθώς με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε διαιρούμενη διάταξη 40 : 20 : 40, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται από 410 σε 1.290 λίτρα.
Η ειδικά σχεδιασμένη για το μοντέλο γκάμα στάνταρ εξοπλισμού της νέας περιλαμβάνει ηχητική προειδοποίηση προστασίας πεζών καθώς και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, 2ζωνικό, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού και στάνταρ air condition (A/C), που ελέγχεται και απομακρυσμένα με ένα Smartphone μέσω του BMW Connected. Ειδικές ενδείξεις για το υβριδικό μοντέλο στο Control Display παρέχουν πληροφορίες όπως ροή ενέργειας, τρέχον και προηγούμενο επίπεδο κατανάλωσης και αναλογία των συνολικών χιλιομέτρων που καλύπτονται από το όχημα με τον ηλεκτροκινητήρα και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αντίστοιχα. Η X2 xDrive25e διατίθεται σε εκδόσεις Advantage, Advantage Plus, M Sport και M Sport X.
Κινητήρας – Κιβώτιο – Ανάρτηση
Η «έξυπνα» ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ ενός 3κύλινδρου θερμικού κινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει στο μοντέλο αποδοτική λειτουργία και οδηγική απόλαυση της μάρκας. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία υψηλής τάσης που τον τροφοδοτεί με ενέργεια, προέρχονται από την 4η και τελευταία γενιά της τεχνολογίας eDrive, η οποία έχει εξελιχθεί ειδικά για plug-in υβριδικά μοντέλα. Αποδίδει ισχύ 95 ίππων, ροπή 165 Nm και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου ενός σταδίου. Ο 3κύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης 1.5 λίτρου αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 ίππων και μέγιστη ροπή 220 Nm. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου Steptronic. Έτσι δημιουργείται ένα σύστημα τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικό μοντέλο, που χαρίζει στη νέα X2 xDrive25e ευελιξία, σβελτάδα και επιπλέον δυνατότητες σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση. Επιπλέον, η μεταφορά ισχύος στους εμπρός και πίσω τροχούς είναι σχεδόν άμεση και προσαρμοσμένη με ακρίβεια στη εκάστοτε οδηγική κατάσταση, υπό όλες τις καιρικές και οδικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή ελκτική πρόσφυση, αλλά και ευστάθεια.
Το άθροισμα της ισχύος των κινητήρων είναι 220 ίπποι και η συνδυασμένη ροπή 385 Nm. Κατά τη εκκίνηση και επιτάχυνση, η άμεση παραγωγή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα προσφέρει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα το σπριντ 0 – 100 χλμ/ώρα για το βαρύ (1.730 κιλά) όχημα, να ολοκληρώνεται σε 6,8 δευτερόλεπτα. Επίσης, στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) και στις προσπεράσεις, η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος κίνησης διευκολύνει σημαντικά το έργο του οδηγού, μειώνοντας τους κινδύνους. Η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 195 χλμ/ώρα. Η μέγιστη τελική ταχύτητα ηλεκτροκίνησης (eDrive) είναι στα 135 χλμ/ώρα, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου 36 λίτρων είναι τοποθετημένο πίσω, δίπλα στην μπαταρία του υβριδικού συνόλου. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζοντας τον θερμικό κινητήρα σε οποιοδήποτε στάδιο λειτουργίας του, μειώνει την μέση κατανάλωση καυσίμου στον σχεδόν απίστευτο επίπεδο (κατά την BMW) του 1,7 λτ/100 χλμ. (WLTP), αριθμό που δίνει τεράστια θεωρητική αυτονομία.
Τέλος, η δομή του αμαξώματος όσο και η ρύθμιση της ανάρτησης έχουν εναρμονιστεί με την ειδική κατανομή βάρους του μοντέλου, ενώ για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, η ευθυγράμμιση των ελατηρίων και αμορτισέρ έγινε με συνάρτηση το χαμήλωμα του οχήματος κατά 10 χλστ συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα.
Μπαταρία – Φόρτιση
Η ενέργεια για την ηλεκτροκίνηση είναι αποθηκευμένη σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία κυψελών, η μπαταρία υψηλής τάσης έχει ιδιαίτερα υψηλή ενεργειακή πυκνότητα. Με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 10,0 kWh, προσφέρει στην X2 xDrive25e ηλεκτρική αυτονομία έως 58 χλμ (εντός πόλης, κατά WLTP) με συνέπεια να μπορεί να διανύσει μεγάλο μέρος των καθημερινών διαδρομών, όπως οι μετακινήσεις προς και από την εργασία, μόνο με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και με μηδενικούς ρύπους.
Στο πλαίσιο του BMW Charging, ένας επιτοίχιος φορτιστής i Wallbox διατίθεται για πολύ γρήγορη, πρακτική και αποδοτική φόρτιση στο σπίτι, ενώ η κάρτα φόρτισης BMW Charging Card επιτρέπει την πρόσβαση σε περισσότερους από 320.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλο τον κόσμο.
Μία πλήρως αποφορτισμένη μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε μία οικιακή ηλεκτρική πρίζα μέσα σε πέντε ώρες περίπου, με το 80% της συνολικής της χωρητικότητας να επιτυγχάνεται μετά από 3,8 ώρες. Μία 100% φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας σε επιτοίχιο φορτιστή i Wallbox διαρκεί περίπου 3,2 ώρες, με το 80% της συνολικής της χωρητικότητας να ανακτάται μετά από 2,4 ώρες.
Έλεγχος συστήματος κίνησης και προγράμματα λειτουργίας
Ο έλεγχος του plug-in υβριδικού συστήματος εγγυάται την «on demand» μεταφορά ισχύος στους εμπρός και πίσω τροχούς και την αλλά αποδοτική συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Στην πορεία, δεδομένα πλοήγησης μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για προσαρμογή του συστήματος ελέγχου κίνησης στο προφίλ της διαδρομής, ώστε να αυξηθεί το ποσοστό χρήσης ηλεκτροκίνησης σε κατοικημένες περιοχές. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επηρεάσει το πρόγραμμα λειτουργίας με την βοήθεια του διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα.
Εναλλακτικά, αντί της στάνταρ ρύθμισης Auto eDrive, μπορεί να ενεργοποιηθεί το MAX eDrive mode, με το οποίο η X2 xDrive25e αναπτύσσει τελική ταχύτητα έως 135 χλμ/ώρα αποκλειστικά μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Το Save Battery mode επιτρέπει τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή την αύξηση αυτής μέσω ανάκτησης ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να γίνει οικονομία στη χρήση ενέργειας για να αξιοποιηθεί αργότερα στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικές περιοχές.
Περισσότερα (για θέματα οδηγικής ευχαρίστησης, πρακτικότητας, κατανάλωσης, κ.ά.) προσεχώς από την δοκιμή διαρκείας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό SAC
- Διαστάσεις (Μ x Π x Y):4,36 μ. x 1,82 μ.x 1,51 μ.
- Μεταξόνιο: 2,67μ.
- Χώρος αποσκευών: 410-1.290 λίτρα
- Απόσταση από το έδαφος: 14,7 εκ
- Ρεζερβουάρ: 36 λτ
- Βάρος: 1730 κιλά
- Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 1.499 κ.εκ., 125 ίππων, με ροπή 220 Nm
- Ηλεκτροκινητήρας: 95 ίππων, με ροπή 125 Nm
- Συνδυασμένη ισχύς / Ροπή: 220 ίπποι / 385 Nm
- Μπαταρία υψηλής τάσης: 10/8.8 KWh
- Μετάδοση κίνησης: Στους 4 τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο, 6 σχέσεων
- Κατανάλωση καυσίμου: 1,7 λτ/100 χλμ
- Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 13,7 kWh/100 χλμ
- Ηλεκτρική αυτονομία: 53 – 58 χλμ (WLTP)
- Εκπομπές CO2: 43γρ/χλμ
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 6.8΄΄
- Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
- Τιμή: 52.522 ευρώ (μηδενικός φόρος εταιρικής χρήσης).
Νίκος Τσάδαρης