Η Plug-in υβριδική έκδοση του SUV, Citroen C5 Aircross, έρχεται σύντομα στην ελληνική αγορά, με ατού την άνεση, την προστασία του περιβάλλοντος και τις επιδόσεις χάρη στη συνδυασμένη ισχύ των 225 ίππων.
Το υβριδικό μοντέλο δίνει την δυνατότητα ουσιαστικής απαλλαγής από την επίσκεψη στο πρατήριο καυσίμων, καθώς χάρη στην plug in υβριδική τεχνολογία την οποία ενσωματώνει, δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχό του να πραγματοποιεί όλες τις καθημερινές του μετακινήσεις αποκλειστικά σε ηλεκτρική λειτουργία, αξιοποιώντας την αυτονομία των 55 χιλιομέτρων (κατά WLTP ανάλογα την έκδοση) που προσφέρει η 13,2 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου.
Κάτω από το εμπρός καπό ενώνουν τις δυνάμεις τους ένας 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων PureTech με ισχύ 180 ίππων, προδιαγραφών Euro 6, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 80 kW (περίπου 109 ίππων), ο οποίος είναι εγκατεστημένος μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του εξηλεκτρισμένου ë-EAT8 αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 225 ίππους, ενώ η ροπή τα 320 Nm, είναι χαρακτηριστικά που εγγυώνται από τη μία, ασφαλή προσπεράσματα και από την άλλη απολαυστική οδήγηση.
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής της κίνησης είτε με το συνδυασμό των δύο κινητήριων μονάδων, είτε αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς μάλιστα εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων, αφού η διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύς επιτρέπει τις σβέλτες μετακινήσεις στην πόλη – και μάλιστα με ταχύτητα έως 135 χλμ/ώρα. Σε αυτήν την λειτουργία περιορίζεται και ο θόρυβος, για τον οποίο έχουν ληφθεί ούτως η άλλως επιπλέον μέτρα (π.χ. ηχομονωτικά εμπρός κρύσταλλα). Παράλληλα, με δεδομένες τις μηδενικές εκπομπές CO2 κατά τη λειτουργία αυτή, το C5 Aircross Plug-in Hybrid μπορεί να εισέρχεται σε ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας, που είναι ανοιχτές μόνο για τα οχήματα μηδενικών ρύπων – ZEV (Zero Emissions Vehicles).
Η φόρτιση της μπαταρίας είναι εφικτή από 2 έως 7 ώρες (στην χειρότερη περίπτωση) και μπορεί να προγραμματιστεί προκειμένου να επωφεληθεί κανείς από το μειωμένο τιμολόγιο του ρεύματος, χρησιμοποιώντας είτε την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό του αυτοκινήτου, είτε την εφαρμογή για κινητά «My Citroën».
Σε κάθε περίπτωση η παρουσία του βενζινοκινητήρα εγγυάται ότι, δεν θα μείνετε ποτέ στο δρόμο από μπαταρία, ενώ δίνει και τη δυνατότητα πραγματοποίησης μεγάλων ταξιδιών, στην διάρκεια των οποίων πολύτιμος σύντροφος αποδεικνύονται τα 20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που διαθέτει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Citroën. Μεταξύ αυτών, ιδιαιτέρως χρήσιμο είναι το Highway Driver Assist (υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.Αξίζει να σημειωθεί ότι, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης κάτω από τα πίσω καθίσματα, οι διαθέσιμοι χώροι δεν επηρεάστηκαν, με το νέο μοντέλο να διαθέτει πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 460 έως 600 λίτρων (ανάλογα με τη θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων).
Το C5 AircrossPlug-inHybrid αναμένεται στην ελληνική αγορά εντός του Νοεμβρίου.
Νίκος Τσάδαρης