Το plug-in υβριδικό μοντέλο της BMW, το i8, θα λανσαριστεί σε λίγο καιρό και πλέον έχουμε στη διάθεσή μας τα πλήρη τεχνικά στοιχεία του βαυαρικού πρωτοποριακού μοντέλου.

Για το πολυαναμενόμενο BMW i8 σας έχουμε μιλήσει αρκετές φορές στο παρελθόν. Επανερχόμαστε στο ζήτημα για να σας ενημερώσουμε για το χρόνο άφιξής του (Ιούνιο), αλλά και για να σας παραθέσουμε ορισμένα τεχνικά στοιχεία που έλειπαν.

Αμάξωμα

Το BMW i8 αποτελεί ένα μοντέλο 2+2 θέσεων μήκους 4.489 χλστ. Το πλάτος του είναι 1.942 χλστ. και το ύψος του 1.293 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2.800 χλστ. Το βάρος του είναι 1.485 κιλά, ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι πολύ χαμηλός (Cd: 0.26), ενώ το κέντρο βάρους βρίσκεται κάτω από τα 460 χλστ. Διαθέτει κλωβό επιβατών από CFRP, πόρτες με συνδυασμό CFRP-αλουμινίου, ταμπλό οργάνων με βάσεις από μαγνήσιο, αλουμινένιο πλαίσιο και διαχωριστικό χώρου επιβατών-αποσκευών από λεπτό κρύσταλλο.

Plug-in υβριδικό σύστημα

Το plug-in υβριδικό σύστημα αποτελείται από ένα 3κύλινδρο μοτέρ βενζίνης Euro 6 και έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Το TwinPower Turbo μοτέρ των 1,5 λτ., αποδίδει 231 ίππους/5.800 σ.α.λ. και 320 Nm/3.700 σ.α.λ. Η ισχύς κατανέμεται στους πίσω τροχούς μέσω εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Το i8 είναι το 1ο μοντέλο παραγωγής της BMW που φέρει 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα, ενώ η ειδική ισχύς των 154 hp/λτ. κυβισμού, είναι η υψηλότερη από οποιονδήποτε κινητήρα του BMW Group. Το ηλεκτρικό σύνολο τεχνολογίας BMW eDrive έχει απόδοση 131 ίππων και 250 Nm ροπής και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 2 σχέσεων για να στείλει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Οπότε το BMW i8 διαθέτει σύστημα μετάδοσης AWD. H μπαταρία ιόντων λιθίου είναι υψηλής τάσης, διαθέτει σύστημα υγρόψυξης και μικρή χωρητικότητα 7,1 kWh.

Επιδόσεις

Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 362 ίπποι και χαρίζει στο BMW i8 εκρηκτικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 4,4 δλ, για την επιτάχυνση εν κινήσει 80-120 χλμ./ώρα θέλει μόνο 5,6 δλ., ενώ φτάνει από στάση στα 1.000 μ. μέσα σε 22,8 δλ. Το θέμα, όμως, είναι πως οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται με «εξωπραγματική» οικονομία και την συνεπακόλουθη οικολογία του πράγματος. Το BMW i8 ζητά μόνο 2,1 λτ./100 χλμ. βενζίνης και 11,9 kWh/100 χλμ. ρεύματος, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι της τάξης των 49 γρ./χλμ.

Στην πράξη

Το ειδικό plug-in υβριδικό σύστημα, που εξελίχθηκε και παράγεται από το BMW Group, πετυχαίνει αυτονομία 37 χλμ. σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα μόνο με ηλεκτροκίνηση. Οι συνήθεις καθημερινές μετακινήσεις μπορούν να καλύπτονται με μέση κατανάλωση κάτω από 5 λτ./100 χλμ. όταν χρησιμοποιούνται οι δύο κινητήριες μονάδες. Σε μικτές συνθήκες οδήγησης, η πραγματική κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ και στα μακρινά ταξίδια δεν υπερβαίνει τα 8 λτ./100 χλμ.

Με πέντε προγράμματα οδήγησης οι οδηγοί προσαρμόζουν την απόδοση και τις σπορ επιδόσεις σύμφωνα με τις επιθυμίες τους. Οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω του μπουτόν Driving Experience Control. Η καθημερινή αυτονομία του BMW i8 με πλήρως γεμάτο ρεζερβουάρ και με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία σε COMFORT mode είναι μέχρι 600 χλμ.

Πηγή: autotriti.gr