H S-Class αντιπροσωπεύει τη δύναμη της Mercedes-Benz, καθώς η μηχανολογική της εξέλιξη καθορίζει παραδοσιακά την κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων και θέλει να ικανοποιεί στο έπακρο όλες σχεδόν τις αισθήσεις των επιβατών της. Παράλληλα προσφέρει πολυάριθμες καινοτομίες στα θέματα της υποβοήθησης οδήγησης, της προστασίας και της αλληλεπίδρασης.
Με αυτό το μοντέλο η Mercedes διαμορφώνει την επόμενη γενιά ατομικής κινητικότητας με καινοτομίες που έχουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο, καθώς η νέα S-Class χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία, για να ανταποκρίνεται με ενσυναίσθηση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών της.
Η πολυτέλεια αγγίζει πρωτόγνωρα επίπεδα στο εσωτερικό της S-Class. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα περιβάλλον απόλαυσης και χαλάρωσης όπου επικρατεί η κομψότητα, η υψηλή ποιότητα και το φως. Το ταμπλό οργάνων με τη νέα του αρχιτεκτονική, τη μοντέρνα σχεδίαση των επιφανειών και την εργονομική διάταξη των ενδείξεων και των οργάνων αποτελεί κυρίαρχο χαρακτηριστικό.
Ιδιαίτερη έμφαση όμως έχει δοθεί στα υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικά άνεσης, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και το μεγάλο εύρος προγραμμάτων Energizing Comfort, με στόχο την ευεξία των επιβατών. Ταυτόχρονα, χάρη στο σύστημα καθαρισμού αέρα, το Energizing Air Control διατηρείται η φυσική κατάσταση των επιβατών στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.
Η νέα S-Class έχει αποκτήσει μεγαλύτερη «ευφυΐα» σε πολλούς τομείς, ενώ η εμπειρία της οδήγησής της αναβαθμίζεται στο επόμενο επίπεδο. Οι ψηφιακές καινοτομίες, όπως το MBUX (Mercedes-Benz User Experience), συνδυάζονται με καινοτομίες που αυξάνουν την οδηγική ευχαρίστηση, καθιστώντας ταυτόχρονα την οδήγηση ακόμη ασφαλέστερη, όπως το σύστημα του πίσω άξονα με μεγαλύτερη γωνία στροφής, και καινοτομίες ασφάλειας, όπως ο πίσω αερόσακος. Το σύστημα Pre – Safe ImpulseSide αποκτά μία νέα λειτουργία η οποία επιτρέπει στην ενεργή ανάρτηση E-Active Body Control να ανασηκώνει το αμάξωμα του οχήματος (και στις δύο πλευρές) ακριβώς πριν από μία επικείμενη πλευρική σύγκρουση.
Μετά τη συστηματική περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Η ενσωμάτωση στο MBUX σημαίνει ότι οι προβολές γραφικών και εικόνων έχουν αναβαθμιστεί σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.
S-Class – συνώνυμη με την πολυτελή κατηγορία
Στη νέα S-Class, τη ναυαρχίδα της Mercedes, η μηχανολογική εξειδίκευση και η παράδοση στην ποιότητα κατασκευής, συναντούν την ψηφιακή καινοτομία. Η S-Class συνδυάζει την τεχνητή νοημοσύνη με την εμπειρία 135 ετών στη μηχανολογία αυτοκινήτου. Πριν από περίπου 70 χρόνια, η μάρκα έθεσε τα θεμέλια για τη δημιουργία της, με το μοντέλο 220. Από την παρουσίασή της στην αγορά το 1951, έχουν παραδοθεί περισσότερες από 4 εκατομμύρια S-Class Sedan σε πελάτες σε όλον τον κόσμο.
Η ονομασία «S-Class» παρουσιάστηκε επισήμως με τη σειρά μοντέλου 116 το 1972. Τα τελευταία 10 χρόνια η S-Class Sedan παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κίνα, στις ΗΠΑ, στη Νότια Κορέα και τη Γερμανία. Συνολικά, από την παρουσίαση της γενιάς που βρίσκεται τώρα σε φάση διακοπής παραγωγής, έχουν πουληθεί περισσότερες από 500.000 S-Class Sedan.
Το ποσοστό πιστότητας σε αυτό το μοντέλο είναι ιδιαίτερα υψηλό. Για παράδειγμα, σχεδόν 80% των πελατών στη Δυτική Ευρώπη που οδηγούσαν S-Class επιλέγουν και πάλι Mercedes. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό είναι πάνω από 70 τοις εκατό. Σε όλο τον κόσμο πωλείται περισσότερο η S-Class Sedan με μακρύ μεταξόνιο, καθώς περίπου 9 στους 10 πελάτες επιλέγουν τη έκδοση long.
MBUX: μία νέα διάσταση στην εξατομίκευση και την αλληλεπίδραση
Καμία άλλη καινοτομία δεν έχει αλλάξει τόσο ριζικά τη λειτουργία μιας Mercedes όσο το MBUX (Mercedes-BenzUserExperience). Η δεύτερη γενιά του συστήματος, με δυνατότητα να μαθαίνει, εγκαινιάζεται στη νέα S-Class. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου, με φωτεινές ενδείξεις σε έως πέντε μεγάλες οθόνες (εν μέρει με τεχνολογία OLED), που διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τον χειρισμό και τις λειτουργίες ανέσεων του αυτοκινήτου.
Επίσης, οι δυνατότητες εξατομίκευσης και διαισθητικού χειρισμού διευρύνθηκαν ακόμη περισσότερο. Αυτό ισχύει τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον οδηγό, καθώς για παράδειγμα, η νέα τρισδιάστατη οθόνη οδηγού προσφέρει, για πρώτη φορά, καλύτερη αντίληψη του χώρου με το πάτημα ενός κουμπιού. Ρεαλιστικό, τρισδιάστατο (οπτικά) αποτέλεσμα, χωρίς να χρειάζονται γυαλιά 3D.
Προαιρετικά διατίθενται δυο διαφορετικές οθόνες Head-up. Η μεγαλύτερη οθόνη προσφέρει περιεχόμενα με επαυξημένη πραγματικότητα (AR). Για παράδειγμα, κατά την πλοήγηση, προβάλλονται στη λωρίδα κυκλοφορίας εικονικά κινούμενα βέλη αλλαγής κατεύθυνσης με μεγάλη ακρίβεια. Στο πλαίσιο των λειτουργιών υποβοήθησης, εμφανίζονται πληροφορίες π.χ. από το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης. Η εικόνα προβάλλεται σε απόσταση 10 μέτρων, ενώ η επιφάνεια ενδείξεων αντιστοιχεί σε οθόνη με διαγώνιο 77 ιντσών.
Ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» αποκτά ακόμη περισσότερες δυνατότητες εκμάθησης και διαλόγου ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς τη φράση «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η αποδοχή τηλεφωνικής κλήσης. Το «Hey Mercedes» εξηγεί πλέον επίσης λειτουργίες του οχήματος και απαντά σε ερωτήσεις γενικών γνώσεων. Στην S-Class ο φωνητικός οδηγός μπορεί να ελέγχεται και από τους πίσω επιβάτες.
Χρησιμοποιώντας κάμερες στη μονάδα χειριστηρίων οροφής και αλγόριθμους μάθησης, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει και προβλέπει επιθυμίες και προθέσεις των επιβατών. Για να το κάνει αυτό, ερμηνεύει την κατεύθυνση του κεφαλιού, τις κινήσεις των χεριών και τη γλώσσα του σώματος, και ανταποκρίνεται με αντίστοιχες λειτουργίες του οχήματος. Εκτός από την αυξημένη άνεση χειρισμού, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX προσφέρει επίσης βελτιωμένη ασφάλεια. Πριν την έναρξη της διαδρομής, ενημερώνει τον οδηγό εάν η κάμερα έχει ανιχνεύσει παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού χωρίς να έχει στερεωθεί με τη ζώνη ασφαλείας, λόγου χάρη.
Με τη λειτουργία Smart Home του MBUX, η S-Class μετατρέπεται πλέον και σε κέντρο ελέγχου του σπιτιού, καθώς ολοένα περισσότεροι άνθρωποι αποκτούν «έξυπνα σπίτια». Έτσι, η κινητή τεχνητή νοημοσύνη εξασφαλίζει μέγιστη άνετη χειρισμού εξ αποστάσεως. Το δίκτυο WLAN και οι αισθητήρες επιτρέπουν στο σπίτι να επικοινωνεί, καθώς η θερμοκρασία και ο φωτισμός, τα παντζούρια και οι ηλεκτρικές συσκευές μπορούν να επιτηρούνται και να ελέγχονται από μακριά. Οι αισθητήρες κίνησης και οι επαφές στα παράθυρα ενημερώνουν τον χρήστη για τυχόν ευπρόσδεκτους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.
Διαστάσεις και εσωτερική σχεδίαση
Με τη νέα γενιά, το εσωτερικό της S-Class έχει πλέον εξελιχθεί σε ένα καταφύγιο μεταξύ του σπιτιού και του χώρου εργασίας. Όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την άνεση και στις δύο εκδόσεις της (με κοντό και μακρύ μεταξόνιο), έχουν βελτιωθεί τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα, ενώ η αίσθηση ευρυχωρίας είναι αντίστοιχα γενναιόδωρη.
Όλες οι διαστάσεις (εκτός από το πλάτος που μίκρυνε λίγο), τόσο στο κοντό, όσο και στο μακρύ μεταξόνιο, έχουν αυξηθεί, όπως επίσης και το μεταξόνιο (+71 χλστ και +51 χλστ στην κοντή και μακριά έκδοση αντίσοιχα). Επιπλέον, η επαναστατική εσωτερική σχεδίαση, έχει στοιχεία αρχιτεκτονικής εσωτερικού χώρου και σχεδίασης θαλαμηγού.
Η αριστοτεχνική εμφάνιση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και των υποβραχιόνιων, δημιουργεί την αίσθηση ότι, αιωρούνται στον άνετο εσωτερικό χώρο, ενώ η μείωση του αριθμού χειριστηρίων και διακοπών υπογραμμίζει τη μινιμαλιστική σχεδιαστική τάση. Μία διακριτική διαχωριστική γραμμή μεταξύ του επάνω τμήματος του ταμπλό και του μεγάλου διακοσμητικού στοιχείου, διαμορφώνει το χώρο και δημιουργεί οπτικά την εντύπωση του εύρους.
Πέρα από τις έως πέντε οθόνες, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αποτελούν επίσης τα μεγάλα διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό οργάνων και στο πίσω μέρος (στην έκδοση Comfort Seat). Περιβάλλουν τους επιβάτες και αποτελούν τη μετεξέλιξη του σχεδίασης «wrap-around». Στα νέα σχεδιαστικά στοιχεία συγκαταλέγονται και οι τέσσερις επίπεδοι, τετράγωνοι κεντρικοί αεραγωγοί με οριζόντια διάταξη, ενώ δύο λεπτοί, κάθετοι αεραγωγοί σε κάθε πλευρά ολοκληρώνουν τη σχεδίαση του ταμπλό.
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη μέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερα στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation (Πλοήγηση),Assistance (Υποβοήθηση), Service)
Ανατομικά, ενεργά καθίσματα
Τα καθίσματα κυριολεκτικά προσκαλούν τους επιβάτες να καθίσουν αναπαυτικά και να χαλαρώσουν. Η ρευστή, τρισδιάστατη σχεδίασή τους δημιουργεί την αίσθηση της ελαφρότητας, ενώ οι διαφορετικές επενδύσεις αλλάζουν τον χαρακτήρα των καθισμάτων. Στα μπροστινά καθίσματα υπάρχουν έως 19 μοτέρ που φροντίζουν για την άνεση, αριθμός που δείχνει την έκταση της τεχνολογίας που έχει εγκατασταθεί στα καθίσματα. Δεν αρκεί όμως η άνεση, αφού τα καθίσματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια και την υγεία, με όλα τα καθίσματα που διατίθενται για την S-Class να φέρουν τη σφραγίδα έγκρισης της γερμανικής ένωσης για την υγεία της σπονδυλικής στήλης AGR .
Στη νέα S-Class διατίθενται δέκα διαφορετικά προγράμματα μασάζ. Τα προγράμματα μασάζ χρησιμοποιούν μοτέρ δόνησης, και μπορούν να ενισχύουν το αποτέλεσμα χαλάρωσης με θερμότητα, όπως στο μασάζ με θερμές πέτρες. Για τον σκοπό αυτό, το σύστημα θέρμανσης του καθίσματος συνδυάζεται με τους αεροθαλάμους στα ενεργά καθίσματα πολλαπλού περιγράμματος. Οι θάλαμοι αέρα βρίσκονται πιο κοντά στην επιφάνεια του καθίσματος, άρα ο έλεγχος γίνεται ευκολότερος και η λειτουργία τους καλύτερα αισθητή.
Οι πέντε διαφορετικές εκδόσεις καθισμάτων επιτρέπουν τη διαμόρφωση του πίσω μέρους, σε χώρο ανάπαυσης ή εργασίας. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το θερμαινόμενο πρόσθετο μαξιλάρι για το προσκέφαλο, το οποίο διατίθεται για τα δύο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα. Το εύρος και η γωνία ρύθμισης του καθίσματος συνοδηγού στη λειτουργία «σοφέρ» και το κάθισμα ανάπαυσης πίσω του έχουν επίσης βελτιωθεί.
Άνετα ταξίδια με άριστη φυσική κατάσταση
Πατώντας ένα κουμπί, ή δίνοντας μια φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος Energizing Comfort δίνει χειροπιαστά τα θετικά αποτελέσματα των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S-Class, με λειτουργίες που ομαδοποιούνται σε διαφορετικούς κόσμους εμπειριών.
Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό χώρο, ενώ προτείνει ακόμα και το κατάλληλο πρόγραμμα αναζωογόνησης ή ευεξίας, με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός έχει κατάλληλη wearable συσκευή.
Η Mercedes έχει βελτιώσει ριζικά το σύστημα ελέγχου ανέσεων στη νέα S-Class. Έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα καινοτομίες όπως το μασάζ από μοτέρ δόνησης στην έδρα των καθισμάτων και από ήχους που μεταδίδει το ηχοσύστημα 4D Surround Burmester High-End. Με τον τρόπο αυτό, τα μπάσα γίνονται καλύτερα αισθητά.
Η άμεση αναπαραγωγή του ήχου στα καθίσματα προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο στην τρισδιάστατη ακουστική εμπειρία, τον ήχο 4D εμπνευσμένο από το μασάζ με ήχους. Η αντιληπτή ένταση του ήχου μπορεί να ρυθμίζεται ξεχωριστά για κάθε κάθισμα. Η εμπειρία της μουσικής γίνεται έτσι καλύτερα αισθητή, και αυτό επιτυγχάνεται με δύο διεγέρτες ενσωματωμένους στην πλάτη κάθε καθίσματος.
Αυτόνομη οδήγηση – συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Η Mercedes θέλει η νέα S-Class να μπορεί να οδηγείται αυτοματοποιημένα, με απόλυτη τεχνική και λειτουργική ασφάλεια, πληρώντας όλες τις αυστηρές νομικές απαιτήσεις του λεγόμενου συστήματος 3ου επιπέδου. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένεται ότι η ναυαρχίδα της μάρκας θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη υπό συνθήκες οδήγηση, με το νέο σύστημα Drive Pilot, όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία.
Αφαιρώντας την πίεση της οδήγησης από τον οδηγό, το σύστημα αυτό του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες , όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In-CarOffice, ώστε να κερδίζει χρόνο. Με τη νέα S-Class η ιστορική μάρκα κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο οδηγός υποστηρίζεται από πολλά νέα ή διευρυμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Έτσι, είναι πιο ξεκούραστος στην καθημερινότητά του και οδηγεί με άνεση και ασφάλεια. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδράσουν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η λειτουργία των συστημάτων απεικονίζεται με έναν νέο σχεδιασμό ενδείξεων στην οθόνη του οδηγού.
Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Ο χειρισμός γίνεται ταχύτερα και πιο διαισθητικά με τη βοήθεια του MBUX. Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, ενώ ο υπολογισμός της πορείας έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα και η λειτουργία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης προστατεύει τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone με το σύστημα υποβοήθησης απομακρυσμένης στάθμευσης. Η λειτουργία έχει απλοποιηθεί σημαντικά. Εάν η S-Class διαθέτει προεγκατάσταση του Intelligent Park Pilot, τότε είναι έτοιμη για τη λειτουργία Automated Valet Parking (AVP, 4ο επίπεδο SAE). Σε συνδυασμό με τον αναγκαίο προαιρετικό εξοπλισμό και την αντίστοιχη υπηρεσία Connect (ανάλογα με τη χώρα), το όχημα διαθέτει την τεχνολογία που χρειάζεται, ώστε να μπαίνει και να βγαίνει από πολυώροφα γκαράζ, που έχουν υποδομή AVP, με λειτουργία υψηλής αυτοματοποίησης και χωρίς οδηγό, εφόσον το επιτρέπει η νομοθεσία της χώρας.
Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα
Το (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 10° προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες ελιγμών στην πόλη, αντίστοιχες ενός compact αυτοκινήτου. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.
Η προαιρετική, πλήρως ενεργή ανάρτηση E-Active Body Control, που λειτουργεί στα 48 V, προσφέρει συνδυασμό άνεσης και ευκινησίας, καθώς και πρόσθετη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Ακόμα, η αερανάρτηση AirMatic με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+ περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η στενή συνεργασία μεταξύ όλων των συστημάτων ανάρτησης και ελέγχου εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή ευστάθεια και ασφάλεια.
Οι τεχνικοί έχουν προσθέσει μια νέα λειτουργία του συστήματος Pre – Safe Impulse Side στα μέτρα που εφαρμόζονται κατά το στάδιο πριν τη σύγκρουση: Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης, η ενεργή ανάρτηση μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα κατά έως 80 χιλιοστά μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου.
Έτσι, μειώνονται τα φορτία στα στοιχεία κάθε πόρτας, καθώς τα μαρσπιέ μπορούν να απορροφήσουν μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας επειδή βρίσκονται σε υψηλότερο σημείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραμόρφωσης του χώρου επιβατών και των φορτίων που επενεργούν στους επιβάτες. Οι αισθητήρες ραντάρ μπορούν να αναγνωρίζουν έγκαιρα μια πιθανή πλευρική σύγκρουση.
Εξωτερική σχεδίαση
Με κοντό μπροστινό πρόβολο, μακρύ μεταξόνιο και ισορροπημένο πίσω πρόβολο, η S-Class έχει τη σχεδίαση ενός κλασικού sedan με αρμονικές αναλογίες. Το φαρδύ μετατρόχιο και οι τροχοί, που δεν προεξέχουν από το αμάξωμα, σε μοντέρνα σχέδια δίνουν στο αυτοκίνητο μία δυναμική εμφάνιση, ενώ το εμπρός τμήμα εντυπωσιάζει με την κορυφαία μάσκα ψυγείου.
Οι προβολείς διαθέτουν τα φώτα πορείας ημέρας που χαρακτηρίζουν το μοντέλο, αλλά αυτή την φορά είναι πιο επίπεδοι και ελαφρώς μικρότεροι συνολικά. Οι (προαιρετικές) επίπεδες χειρολαβές στις πόρτες εξελίχθηκαν ειδικά για τη νέα S-Class και εκτείνονται ηλεκτρικά όταν πλησιάζει ο οδηγός ή όταν αγγίζει κάποιος επιβάτης την εξωτερική τους επιφάνεια. Η πρόσβαση χωρίς κλειδί εξασφαλίζεται με το σύστημα KeyLess Go.
Δυναμικό είναι και το πίσω μέρος, χάρη στη μελετημένη σχεδίαση των πίσω φώτων που συντελούν στην εντύπωση υψηλής ποιότητας και στη χαρακτηριστική εμφάνιση της S-Class τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Καινοτόμα φώτα
Το προαιρετικό σύστημα Digital Light μπαίνει για πρώτη φορά σε σειρά παραγωγής στη Mercedes, επιτρέποντας εντελώς νέες λειτουργίες υποβοήθησης, όπως
- Προειδοποίηση για ανίχνευση οδικών έργων προβάλλοντας ένα εικονίδιο εκσκαφέα στο οδόστρωμα
- Προβολή ακτίνας φωτός σε πεζούς που ανιχνεύονται στην άκρη του δρόμου ως προειδοποίηση
- Οι φωτεινοί σηματοδότες, τα σήματα stop και απαγόρευσης εισόδου επισημαίνονται προβάλλοντας ένα προειδοποιητικό σύμβολο στο οδόστρωμα
- Υποστήριξη σε στενές λωρίδες κυκλοφορίας (με οδικά έργα) προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές στο οδόστρωμα.
Το σύστημα διαθέτει μία μονάδα φωτισμού σε κάθε προβολέα αποτελούμενη από τρεις πανίσχυρες λυχνίες LED των οποίων το φως διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρό-κάτοπτρα. Συνεπώς, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα, επιτρέποντας την κατανομή φωτός με μεγάλη ακρίβεια.
Έτσι, το σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας μπορεί να εξαιρεί με 100 φορές μεγαλύτερη ακρίβεια τα επερχόμενα οχήματα και τα οδικά σήματα από τη φωτεινή ακτίνα σε σύγκριση με το φως 84 pixel. Οι διαβαθμίσεις φωτός/σκίασης και η κατανομή του φωτός όλων των υπόλοιπων λειτουργιών προσαρμοζόμενου φωτισμού παρέχονται με σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια, όπως π.χ. ο φωτισμός ομίχλης, ο φωτισμός αυτοκινητοδρόμου ή ο φωτισμός πόλης.
Χάρη στην τεχνολογία LED, η νέα S-Class έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό άλμα και στον εσωτερικό φωτισμό, ο οποίος είναι διαδραστικός. Ο (προαιρετικός) ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει πλέον ενσωματωθεί στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και έχει τη δυνατότητα να ενισχύει οπτικά τις προειδοποιήσεις. Το γεγονός αυτό επιτρέπει και την αντίστοιχη επιβεβαίωση ανταπόκρισης από τα συστήματα ανέσεων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κλιματισμού και του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes».
Εντυπωσιακή αεροδυναμική
Με συντελεστή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,22 , η S-Class είναι ένα από τα πλέον αεροδυναμικά αυτοκίνητα του κόσμου. Παρόλο που η μετωπική επιφάνεια (A) της έχει αυξηθεί ελαφρώς στα 2,5 τ.μ., ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το γινόμενο των τιμών Cd και A είναι 0,56 τ.μ., δηλαδή 200 τ.εκ. μικρότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο μετά το facelift.
Τα μέτρα αεροδυναμικής στο αμάξωμα, το υποδάπεδο και τα προσαρτήματα προσφέρουν καλές επιδόσεις τόσο στην αεροδυναμική σήραγγα, όσο και κατά τη οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες. Οι προσομοιώσεις αεροδυναμικής πραγματοποιήθηκαν ήδη από τα πρώιμα στάδια ανάπτυξης χρησιμοποιώντας υπολογιστές υψηλής απόδοσης.
Η S-Class έχει επιτύχει επίσης σημαντικές βελτιώσεις αεροακουστικής. Το προηγούμενο μοντέλο είχε ήδη άριστες επιδόσεις ως προς τους θορύβους στον εσωτερικό χώρο. Στο νέο μοντέλο επικρατεί ακόμη περισσότερη ησυχία. Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος αποτελεί τη βάση για την εξαιρετική άνεση ως προς τους θορύβους και τους κραδασμούς, αλλά συμπληρώνεται και με πρόσθετα μέτρα βελτίωσης.
Για παράδειγμα, οι οπές για τα καλώδια στο τροπέτο διαθέτουν διπλά λαστιχένια στεγανοποιητικά. Για να μειωθεί ο ήχος κινητήρα στο εσωτερικό, η μόνωση του τροπέτου επεκτάθηκε στις πλευρές των κολώνων Α και στο δάπεδο, ενώ χρησιμοποιήθηκε ηχοαπορροφητικό αφρώδες υλικό σε ορισμένα τμήματα του αμαξώματος.
Μετάδοση κίνησης
Οι πρώτες εκδόσεις κινητήρων που θα εξοπλίσουν τη νέα S-Class είναι 6κύλινδροι εν σειρά βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες διαφορετικών επιπέδων ισχύος.
Ένας V8 με ενσωματωμένο δυναμό μίζας (ISG) και ηλεκτρικό σύστημα 48 volt θα είναι διαθέσιμος σύντομα, ενώ η υβριδική ηλεκτρική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων θα παρουσιαστεί το 2021.
Η γκάμα του μοντέλου κατά την παρουσίαση έχει ως εξής:
Μετωπικοί αερόσακοι για τους πίσω επιβάτες
Η έξυπνη σχεδίαση του αμαξώματος και οι καινοτομίες στα συστήματα συγκράτησης, θέτουν την S-Class στις κορυφαίες θέσεις ως προς την παθητική ασφάλεια. Το νέο υβριδικό αμάξωμα από κράμα αλουμινίου με περιεκτικότητα άνω του 50 τοις εκατό σε αλουμίνιο, πληροί πολλές απαιτήσεις: Υψηλό επίπεδο σταθερότητας σε σύγκρουση, χαμηλότερο βάρος και μεγάλη ακαμψία αμαξώματος, ιδιότητες που εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς σε συνδυασμό με εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβων και κραδασμών.
Το 2019, με το Experimental Safety Vehicle, η Mercedes παρουσίασε τις ιδέες τις οποίες επεξεργάζονται οι ειδικοί ασφάλειας της εταιρείας. Μεταξύ των 20 και πλέον καινοτομιών, υπήρχαν ορισμένες που ήταν σχεδόν έτοιμες να τεθούν σε σειρά παραγωγής, όπως ο πίσω αερόσακος, ο οποίος είναι πλέον διαθέσιμος ως προαιρετικός εξοπλισμός στη νέα S-Class.
Ο μετωπικός αερόσακος για τους πίσω επιβάτες φουσκώνει εξαιρετικά ήπια χάρη στην καινοτόμα, κυλινδρική δομή μου και σε περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, μπορεί να μειώσει σημαντικά το φορτίο που επενεργεί στο κεφάλι και τον αυχένα των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις.
Στη διάρκεια σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ανάλογα με τη φορά της σύγκρουσης, τη σφοδρότητα και την ύπαρξη συνοδηγού στο όχημα, ο νέος κεντρικός αερόσακος παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού, στο κέντρο του οχήματος.
Σεβασμός στο περιβάλλον
Στην S-Class χρησιμοποιούνται περισσότερα από 98 κιλά εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από υλικά διατήρησης φυσικών πόρων. Ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά είναι πλέον 120, δηλαδή υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Άλλα 40 κιλά περίπου φτιάχνονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Επίσης, το νέο ανακυκλωμένο νήμα, με την εμπορική ονομασία Econyl, χρησιμοποιείται πλέον για τα καλύμματα δαπέδου. Φτιάχνεται από ανακυκλωμένο νάιλον το οποίο ανακτάται από απόβλητα που προορίζονται για υγειονομική ταφή, όπως παλιά δίχτυα αλιείας και υπολείμματα υφαντουργίας και μοκετών.
Όλα αυτά συλλέγονται και μετατρέπονται σε καινούριο νήμα, το οποίο έχει τις ίδιες ιδιότητες με το νάιλον που φτιάχνεται από καινούριες πρώτες ύλες. Η διαδικασία ανακύκλωσης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή αυτού του νήματος προκαλεί σημαντικά λιγότερο CO2 σε σύγκριση με την κατασκευή νέου νήματος και ταυτόχρονα, επιτρέπει στη μάρκα να συνεχίζει τον κύκλο ζωής των υλικών.
Οι παραγγελίες για τη νέα S-Class ξεκινούν από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2020. Η παρουσίασή της στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2021.
Η νέα S-Class με αριθμούς
- Ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 1,9 μέτρα στα μοντέλα με σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα.
- Η μέγιστη γωνία διεύθυνσης είναι 10°.
- Το «Hey Mercedes» υποστηρίζει 27 γλώσσες με κατανόηση φυσικής γλώσσας (NLU).
- Τριάντα ηχεία και οκτώ διεγέρτες περιλαμβάνονται στο ηχοσύστημα 4D Surround Burmester High-End.
- Η άνεση στο κάθισμα του συνοδηγού υποστηρίζεται από 19 μοτέρ (8 για ρυθμίσεις, 4 για μασάζ και 5 για αερισμό, ένα για την οσφυϊκή στήριξη και ένα για κινεί την οθόνη στην πίσω πλευρά).
- Διατίθενται 10 διαφορετικά προγράμματα μασάζ.
- Η ηλεκτρική αυτονομία της υβριδικής έκδοσης φτάνει τα 100 χιλιόμετρα.
- Η επιφάνεια προβολής επαυξημένης πραγματικότητας στην οθόνη Head-up αντιστοιχεί σε οθόνη με διαγώνιο 77 ιντσών.
- Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα από την προηγούμενη έκδοση, φτάνοντας τα 550 λίτρα.
- Η τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,22, είναι από τις καλύτερες του κόσμου, παρά τη μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια (200 τ.εκ.) της νέας S-Class.
- Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το πλάτος στο ύψος των αγκώνων έχει αυξηθεί κατά 38 χιλιοστά και κατά 23 χιλιοστά για τους πίσω επιβάτες. Το εσωτερικό ύψος στον πίσω μέρος του οχήματος αυξήθηκε κατά έως 16 χιλιοστά.
- Η ανάλυση του Digital Light υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel.
- Η υπολογιστική δύναμη του MBUX έχει αυξηθεί κατά 50 τοις εκατό σε σύγκριση με το σύστημα του προηγούμενου μοντέλου. Το εύρος ζώνης μνήμης είναι 41,790 MB/s.
- Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης, η (προαιρετική) ενεργή ανάρτηση μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος κατά έως 8 εκατοστά μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου.
- Δεκαεπτά μοτέρ ελέγχουν τη θερμοκρασία και την κατανομή αέρα στο σύστημα κλιματισμού. Το πίσω 4ζωνικό σύστημα έχει 20 μοτέρ που ρυθμίζουν τα κλαπέτα αέρα.
- Στο ενεργό σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού, υπάρχει μία λυχνία LED ανά 1.6 εκατοστά στην οπτική ίνα. Συνολικά υπάρχουν περίπου 250.
- Η νέα κεντρική οθόνη OLED έχει διαστάσεις 239,06 mmx 218,8 mm, και διαγώνιο οθόνης 12,8 ιντσών. Η επιφάνεια της οθόνης είναι 64 τοις εκατό μεγαλύτερη σε σύγκριση με του προηγούμενου μοντέλου. Η οθόνη οδηγού έχει διαστάσεις 291,6 mmx 109,4 mm και διαγώνιο 12,3 ιντσών.
- Η κυλινδρική δομή του καινοτόμου πίσω αερόσακου είναι περίπου 16 λίτρα, ενώ ο συνολικός όγκος όταν φουσκώνει φτάνει τα 70 λίτρα.
- Οι εγκέφαλοι του E-Active Body Control αναλύουν τις οδηγικές συνθήκες και προσαρμόζουν την ανάρτηση 1000 φορές ανά δευτερόλεπτο.
- Η ονομασία «S-Class» παρουσιάστηκε επισήμως με τη σειρά μοντέλου 116 το 1972.
- Στη νέα S-Class χρησιμοποιούνται περισσότερα από 98 κιλά εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από υλικά διατήρησης φυσικών πόρων. Ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά είναι πλέον 120, δηλαδή υπερδιπλάσια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Άλλα 40 κιλά περίπου φτιάχνονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες.
- Η εσωτερική ονομασία του νέου μοντέλου είναι 223.
- Το νέο εργαλείο που χρησιμοποιείται για τη διάνοιξη μικρό-οπών στα καθίσματα χρησιμοποιεί 16.000 βελόνες.
- Το ποσοστό πιστότητας στην S-Class είναι ιδιαίτερα υψηλό. Σχεδόν 80% των πελατών της S-Class στη Δυτική Ευρώπη επιλέγουν και πάλι Mercedes. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό είναι πάνω από 70%.
- Περισσότερο από το ένα τρίτο όλων των sedan της απερχόμενης γενιάς S-Class (σειρά μοντέλου 222 του 2013) πουλήθηκε στην Κίνα, με μέσο όρο ηλικίας πελατών τα 40 έτη. Επίσης, περίπου 9 στους 10 πελάτες επιλέγουν την έκδοση long, ενώ συνολικά, από την παρουσίαση της γενιάς που βρίσκεται τώρα σε φάση διακοπής παραγωγής, έχουν πουληθεί περισσότερες από 500.000 S-Class Sedan.
Νίκος Τσάδαρης