Οι μπαταρίες αποτελούν μια σημαντική παράμετρο του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν και οι τιμές των μπαταριών λιθίου μειώθηκε το 2018 κατά 18% σε σχέση με τα δεδομένα του 2017, εντούτοις οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν ότι οι τιμές θα μειωθούν σημαντικά όταν μειωθούν οι εργατοώρες για την παραγωγή μιας μπαταρίας, όταν αυξηθεί η χωρητικότητα, βελτιωθούν οι χημικές αντιδράσεις που δημιουργούνται στους συσσωρευτές και χρησιμοποιηθούν διαφορετικού τύπου υλικά που θα είναι φθηνότερα και ελαφρύτερα.
Έως το 2030 αναμένεται η παραγωγή της μπαταρίας αυτοκινήτων να αυξηθεί κατά 30 φορές. Η τάση αυτή οδηγεί τις χώρες που πρωτοστατούν στην κατασκευή τους να ετοιμάζονται για το μεγάλο άλμα στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Τα οφέλη που θα αποκομίσουν είναι τεράστια και θα αναγκαστούν τα επόμενα χρόνια οι συγκεκριμένες να αυξήσουν τις γραμμές παραγωγής και να επενδύσουν μεγάλα ποσά. Περιμένουν επίσης να μπουν στον κύκλο εργασιών της μπαταρίας και νέες εταιρείες που θα πάρουν και αυτές κομμάτι της πίτας των πωλήσεων μπαταριών.
Σήμερα τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών που βρίσκονται σε λειτουργία έχουν χωρητικότητα 20 GWh / έτος και αντιπροσωπεύουν περίπου το 21% της συνολικής εγκατεστημένης χωρητικότητας (EV Volume, 2019). Όλα αυτά όταν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν καθημερινά στην κυκλοφορία ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με την τάση των ανθρώπων να στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση.
Το κλειδί για την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μπαταρία, όπου πρέπει να γίνουν βελτιώσεις της ήδη υπάρχουσας τεχνολογίας, για να επιτευχθεί μείωση του κόστους. Όταν επιτευχθεί αυτό, δηλαδή οι μπαταρίες να μπορούν να προσφέρουν διπλάσια ενέργεια από την σημερινή, αγγίζοντας αυτονομία με ένα γέμισμα περίπου 1000 χιλιομέτρων, τότε το σκηνικό θα αλλάξει άρδην.
Ωστόσο, καθώς αυξάνονται οι σταθμοί φόρτισης, τόσο θα αυξάνεται και το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εάν αυτή η ανάπτυξη γίνει έξυπνα, τότε μπορούν να συνεισφέρουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αυξανόμενη ζήτηση ενέργειας. Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι ένα στοιχείο που λαμβάνουν υπόψη τους οι κατασκευαστές, καθώς αυξάνεται συνεχώς η τάση των οδηγών για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό που θέλουν να περάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην συνείδηση του οδηγού είναι η τάση τους να γεμίζουν με ηλεκτρική ενέργεια τις μπαταρίες τους σε ώρες που δεν θεωρούνται αιχμής, άρα με χαμηλότερη χρέωση και να το επιστρέφουν στο σύστημα σε ώρες αιχμής όπου η τιμή είναι μεγαλύτερη και υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την παροχή ενέργειας, όπως ένα μεσημέρι με καύσωνα όπου δουλεύουν τα κλιματιστικά στα σπίτια. Η διαφορά της τιμής ενέργειας θα βοηθήσει σημαντικά τον κάτοχο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην απόσβεση του οχήματός του. Αυτό ακριβώς το σημείο αποτελεί πρόκληση για τους παρόχους ενέργειας που θα δουν σε περίπτωση μεγάλης ανόδου της ηλεκτροκίνησης μεγάλες καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας, ανάλογες με αυτές που σημειώνονται σε μια ημέρα με καύσωνα. Αυτό από την πλευρά τους θα του αναγκάσει σε αναβάθμιση του δικτύου τους, όπως αντικαταστάσεις μετασχηματιστών και ενίσχυση καλωδίων, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία, δεδομένης της πρόκλησης, οι δύο πλευρές (πάροχος ενέργειας και κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου) να συμφωνήσουν για την προσφορά και τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Η διαφορά της τιμής μπορεί να μην είναι μεγάλη, όμως θα είναι σημαντική για την απόσβεση του ηλεκτρικού οχήματος, ενώ παράλληλα οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αναδεικνύουν την περιβαλλοντολογική τους συνείδηση. Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι θα μπορεί να ενταχθεί στην όλη «συνεργασία» η παραχώρηση ενέργειας που θα προέρχονται από άλλα μερίδια ενεργειακών πόρων, όπως για παράδειγμα ένα φωτοβολταϊκό πάνελ στην σκεπή του γκαράζ.