Αυτές είναι οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες του ολοκαίνουργιου Nissan Qashqai που πραγματοποίησε την επίσημη πρεμιέρα του πριν λίγη ώρα στο Λονδίνο.
Είναι ολοφάνερο πως η αναμονή άξιζε τον κόπο. Η Nissan φρόντισε να μας κρατά σε αγωνία το τελευταίο 10ήμερο για την επίσημη παρουσίαση του νέου Qashqai, δίνοντάς μας πληροφορίες και εικόνες με το σταγονόμετρο, αλλά μας ανταμείβει με ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που θα δούμε στους δρόμους το 2014.
Οι Ιάπωνες μας υποσχέθηκαν εντυπωσιακή εμφάνιση και η πρώτες φωτογραφίες επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς τους. Το Qashqai 2ης γενιάς αντλεί στοιχεία από το νέο X-Trial αλλά διαχωρίζει τη θέση του με πιο έντονες ακμές που του δίνουν αρκετά πιο δυναμική υπόσταση.
Το ότι το Qashqai είναι πολύ σημαντικό για τη Nissan, δεν είναι νέο. Όπως δεν είναι νέο το ότι η εμπορική του επιτυχία, με περισσότερα από 2 εκατομμύρια Qashqai να έχουν παραχθεί από το 2007 έως σήμερα, θα ανάγκαζε έτσι κι αλλιώς τη Nissan να το δει όσο πιο σοβαρά θα μπορούσε. Και αυτό ακριβώς έκανε.
Διαθέτοντας λοιπόν τη γραμμή παραγωγής δίπλα στο ηλεκτρικό Leaf, στο Juke και το Note, στο Sunderland της Μεγ. Βρετανίας (στο εργοστάσιο που έχει δυναμικότητα 500.000 αυτοκινήτων ανά έτος), το νέο Qashqai είναι και αυτό με τη σειρά του ένα από τα αυτοκίνητα-πρεσβευτές της Nissan ανά τον κόσμο.
Το νέο Qashqai λοιπόν, είναι 49 χιλ. μεγαλύτερο σε μήκος από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ την ίδια στιγμή εμφανίζεται πιο πλατύ και πιο χαμηλό, ενδυναμώνοντας το οπτικό αποτύπωμα του μοντέλου. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετά καλύτεροι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με το διαθέσιμο για τις αποσκευές, να έχει «κερδίσει» 20 λίτρα και να είναι τώρα 430 λίτρα.
Οι κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται από το Φεβρουάριο του 2014 που θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά, είναι στο σύνολό τους turbo με στόχο το downsizing σε όλες τις περιπτώσεις.
Η απόδοση και οι επιδόσεις ήταν ένα από τα ζητούμενα που επιτεύχθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αξίζει να σημειωθεί πως από τις εκδόσεις του μοντέλου ξεχωρίζει αυτή με τις εκπομπές ρύπων των 99 γρ./χλμ. και που κάνει το Qashqai ιδιαίτερα «πράσινο» και εναρμονισμένο στο trend της εποχής.
Οι κινητήρες με τους οποίους θα διατεθεί το νέο Qashqai είναι δύο diesel και δύο βενζίνης. Αρχίζοντας από τους βενζινοκινητήρες, η βασική επιλογή είναι το 1.2 DIG-Turbo που αποδίδει 115 ίππους (129 γρ./χλμ. CO2), ενώ η μεγαλύτερη DIG-T επιλογή είναι στα 1,6 λίτρα με 150 ίππους (132 γρ./χλμ. CO2).
Οι dCi πετρελαιοκινητήρες έχουν χωρητικότητα 1,5 λίτρων με 110 ίππους (είναι αυτός με τα 99 γρ./χλμ. CO2) και 1,6 λίτρων με απόδοση 130 ίππων. Ο τελευταίος έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Renault και συνδυάζει την υψηλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση και τους περιορισμένους ρύπους. Θα συνδυάζεται με μετάδοση σε δύο ή και τέσσερις τροχούς.
Η «βασική» δικίνητη εμφανίζει εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ, ενώ αυτή με το αυτόματο CVT κιβώτιο Xtronic, εκπέμπει 119 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και η τετρακίνητη 129 γρ./χλμ.
Η Nissan αναγνωρίζει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των μοντέλων που θα πουληθούν θα είναι προσθιοκίνητα, ωστόσο για τη δεύτερη γενιά του Qashqai προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής τετρακίνητων εκδόσεων, σε συνδυασμό είτε με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με το αυτόματο Xtronic.
Σε επίπεδο εφαρμοσμένης τεχνολογίας, ο εξοπλισμός του νέου Qashqai είναι πλήρης και εμφανίζει όλα εκείνα τα στοιχεία που συναντώνται σε ακριβότερες προτάσεις μεγαλύτερων κατηγοριών.
Η «ομπρέλα» Safety Shield της Nissan με την ενσωμάτωση στοιχείων όπως είναι το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (Front Collision Avoidance), το Driver Attention Support (που ελέγχει την κόπωση του οδηγού μέσω του χρόνου αντίδρασής του σε καταστάσεις που αντιμετωπίζει στο δρόμο) αλλά και το σύστημα αναγνώρισης της τροχαίας σηματοδότησης (με αναπαραγωγή των σημάτων στον πίνακα των οργάνων για τη διευκόλυνση του οδηγού) καθώς και το Intelligent Park Assist (που θα παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο), αλλάζει επίπεδο στο μοντέλο.
Πηγή: gocar.gr