Ο 2ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της χρονιάς, σημαδεύτηκε από τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής, καθώς τα χιόνια δεν έπεσαν έγκαιρα στους δασικούς δρόμους της Σουηδίας και οι οργανωτές αναγκάστηκαν να διοργανώσουν τον αγώνα σε υποδιπλάσια διαδρομή.
Μάλιστα πολλές από τις ειδικές διαδρομές έγιναν πάνω στο χώμα αντί για χιόνι, όπου τα υποχρεωμένα να φορούν στενά λάστιχα με καρφιά αυτοκίνητα, πολύ δύσκολα μπορούσαν να σταθούν πάνω στον δρόμο.
Τελικά έγιναν μόνο 9 από τις προγραμματισμένες 18 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους περίπου 150 χιλιομέτρων και ο αγώνας πέρασε στην ιστορία σαν μια «παρωδία», που όμως εκ του αποτελέσματος δημιούργησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην κούρσα των τίτλων για τους τίτλους του 2020.
Το πάνω χέρι σε όλο τον αγώνα τον είχε η ομάδα της Toyota με τα Yaris WRC που κατάφεραν να τερματίσουν στις θέσεις 1,3,4 & 9, με την ομάδα του Τόμι Μάκινεν να παίρνει κεφάλι στην βαθμολογία των κατασκευαστών (Toyota 73β., Hyundai 63β. & Ford 40β.).
«Αρχηγός» της Ιαπωνοφιλανδικής ομάδας, ο Βρετανός Έλφυν Έβανς που έβαλε από την αρχή το Yaris του στην πρώτη θέση, κέρδισε 5 από τις 9 ειδικές, μαζί και την 1η θέση του αγώνα, ισοβαθμώντας (με 42β.) πλέον στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών με τον νικητή του Ράλι Μόντε Κάρλο, Βέλγο Τιερί Νεβίλ, που ήταν μόλις στην 6η θέση της κατάταξης.
Άξιος συμπαραστάτης του Έβανς, ο 19χρονος Κάλε Ροβάνπερα (Yaris) που παρά το νεαρό της ηλικίας του και την μικρή εμπειρία σε επίπεδο κορυφής, τερμάτισε 3ος στην κατάταξη, όταν κατάφερε να κερδίσει την – με έξτρα βαθμολογικό ενδιαφέρον – power stage και να περάσει εμπρός από τον ομόσταβλό του, 6άκις πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ (Yaris). Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής στην τελευταία – ίσως – σεζόν της καριέρας του, τερμάτισε μόλις 4ος αλλά με 37β. στην κατάταξη των οδηγών, είναι στην 2η ουσιαστικά θέση, ελπίζοντας σε ένα ακόμη πρωτάθλημα.
Στο στρατόπεδο της Hyundai τώρα, ο Τάνακ κατάφερε να καλύψει λίγο από το χαμένο στο Μόντε έδαφος, τερματίζοντας με το i20 WRC στην 2η θέση της γενικής κατάταξης, χωρίς να πάρει ρίσκα, την ώρα που οι άλλοι οδηγοί της ομάδας ήταν μακράν πίσω του, με τον Νεβίλ 6ο και τον εμβόλιμα εμπλεκόμενο Ιρλανδό Γκρεγκ Μπριν, να απογοητεύει στην 7η θέση της κατάταξης.
Τέλος στην M-Sport Ford, ο Λάσε Λάπι (Fiesta WRC) έδειξε δυνατότητες στο τιμόνι του ίσως καλύτερα στημένου στον δρόμο WRC, τερματίζοντας τελικά 5ος, αλλά ο team mate του, Τιέμου Σούνινεν και πάλι δεν έπεισε, τερματίζοντας μόλις 8ος, κερδίζοντας μόνο τον Ιάπωνα Κατσούτα (Yaris WRC) που από την 9η θέση, έχει κάθε λόγο να ελπίζει σε καλύτερες ημέρες, καθώς πολλοί από τους χρόνους του ήταν κοντά στους πρωτοκλασάτους.
Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, το WRC3 κέρδισε ο Φιλανδός Γ. Χούτουνεν με Hyundai NGi20 R5, το WRC2 o Νορβηγός Μάτς Όστμπεργκ με Citroen C3 R5 και το JWRC o ο Σουηδός Τ. Κρίστιανσεν με Ford Fiesta, ενώ απογοήτευσε ο Νορβηγός Όλιβερ Σόλμπεργκ (γιος του παγκόσμιου πρωταθλητή 2003) στον πρώτο του αγώνα με την Skoda Fabia Evo.
Άτυχος του αγώνα, ο πολύπειρος Γιάρι Μάτι Λάντβαλα (Yaris WRC) που εγκατέλειψε νωρίς από κινητήρα, με τον Μάκινεν να αναγνωρίζει το «λάθος» της ομάδας, δίνοντας αγώνα δώρο (μάλλον το Ράλι Σαρδηνίας) στο περιορισμένο φετινό πρόγραμμα του συμπαθέστατου Φιλανδού οδηγού. Είδηση του αγώνα επίσης το ότι, ρόλο πλοηγού είχε ο 74χρονος Σουηδός Περ Έκλουντ (παλιά δόξα των ράλι, κυρίως στο τιμόνι Saab) με το νέο Toyota Yaris.
Η συνέχεια σε χωμάτινο τερέν στο Ράλι του Μεξικό, που θα διεξαχθεί από 12 έως 15 Μαρτίου.