Το νέο Puma (ένα συμπαγές και προηγμένο τεχνολογικά crossover) έρχεται να επιβεβαιώσει τις προσπάθειες της Ford στον τομέα της ασφάλειας αποτελώντας το 8o κατά σειρά μοντέλο της εταιρείας του μπλε οβάλ με βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Αναλυτικότερα, το νέο Puma κατάφερε να διακριθεί στις εν λόγω δοκιμές βασιζόμενο τόσο στην αντοχή των ειδικά σχεδιασμένων ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης του αμαξώματός του, όσο και στα προηγμένα και αποτελεσματικά στην πράξη συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης με τα οποία εξοπλίζεται. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα:
• Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring
• Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert
• Enhanced Active Park Assist/Active Park Assist 2
• Evasive Steering Assist
• Intelligent Speed Limiter
• Lane-Keeping System με Road Edge Detection
• Local Hazard Information
• Post-Collision Braking
• Pre-Collision Assist με Active Braking
• Wrong Way Alert
Tο νέο Puma κατάφερε να αποσπάσει στις πρόσφατες δοκιμές βαθμολογία 94% για την προστασία των ενηλίκων επιβατών, 84% για την προστασία των παιδιών, 77% για την προστασία των ευάλωτων χρηστών των δρόμων και 74% για τα συστήματα υποστήριξης και ασφάλειας κατά την οδήγηση.
Έτσι, το Puma γίνεται το 5ο μοντέλο της μάρκας με 5 αστέρια Euro NCAP.
Συνολικά, οι βαθμολογίες των μοντέλων Ford στους επιμέρους τομείς αξιολόγησης είναι οι εξής:
Μοντέλο Προστ. ενηλίκων Προστ. παιδιών Προστ. ευάλ. χρηστών Συστ. ασφάλειας Βαθμ.
Focus 96% 87% 72% 75% 5
Mondeo 96% 87% 70% 73% 5
Kuga 92% 86% 82% 73% 5
Explorer 87% 86% 61% 76% 5
Εκτός όμως από αυτά τα μοντέλα, την πεντάστερη γκάμα της Ford συμπληρώνουν το Fiesta (δοκιμάστηκε το 2017), το Galaxy και το S-MAX.
Σχετικά με τον Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP έχει δημιουργήσει ένα σύστημα αξιολόγησης των οχημάτων στον τομέα της ασφάλειας με ανώτατη βαθμολογία τα 5 αστέρια ώστε κάθε αγοραστής να είναι σε θέση να συγκρίνει τις επιδόσεις κάθε αυτοκινήτου ευκολότερα εντοπίζοντας εκείνο ή εκείνα με τους υψηλότερους δείκτες ασφάλειας.
Οι τελευταίοι αξιολογούνται μέσα από μία σειρά δοκιμών που σχεδιάζει και διεξάγει ο ίδιος ο οργανισμός, οι οποίες προσομοιώνουν, σε απλοποιημένη μορφή, σημαντικά σενάρια ατυχημάτων σε πραγματικές συνθήκες, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε τραυματισμό ή να αποβούν μοιραία για τους επιβάτες ή άλλους χρήστες του δρόμου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Ο αριθμός των αστεριών, ο οποίος υποδηλώνει τη συνολική επίδοση του αυτοκινήτου στις δοκιμές ασφάλειας, επηρεάζεται ασφαλώς και από τον αντίστοιχο εξοπλισμό.
Νίκος Τσάδαρης