H Volvo παρουσίασε τη νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου της σειράς Drive-E που εντάσσεται στην ευρύτερη φιλοσοφία της εταιρίας για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που έχουν σαν στόχο τη βελτίωση της απόδοσης με το μικρότερο δυνατό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Βασικό στοιχείο των νέων κινητήρων είναι η μείωση των κυλίνδρων σε σχέση με το παρελθόν καθώς οι σημερινοί πεντακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες θα αντικατασταθούν από τα νέα τετρακύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα δίλιτρα σύνολα. Πρακτικά μάλιστα οι νέοι κινητήρες σηματοδοτούν και την τεχνολογική απεξάρτηση από τη Ford όντας αποκλειστικά εξελιγμένοι από τη Volvo.

Οι νέοι κινητήρες θα αντικαταστήσουν σταδιακά τους υπάρχοντες, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα εκδόσεων με την απόδοση να φθάνει από τους 120 έως τους 230 ίππους για τον πετρελαιοκινητήρα και από τους 140 έως τους 300+ ίππους για το βενζινοκινητήρα.

Οι εκδόσεις του βενζινοκινητήρα που θα μπουν και πρώτες στο δρόμο της παραγωγής είναι και οι πιο δυνατές του καθώς θα είναι αυτές που θα συνοδεύουν τα μοντέλα Τ6 και Τ5. Σαφώς τις εντυπώσεις κλέβει η έκδοση Τ6 όπου συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό με την διπλή υπερτροφοδότηση από μηχανικό υπερτροφοδότη και υπερσυμπιεστή καυσαερίων αγγίζοντας την απόδοση των 306 ίππων και 40,8 χλγμ. ροπής.

Σε επίπεδο λειτουργίας ο μηχανικός υπερτροφοδότης εμπλέκεται στις χαμηλές στροφές για αμεσότητα στην απόκριση ενώ στη συνέχεια μέσω ειδικού συμπλέκτη απομονώνεται δίνοντας την σκυτάλη στον κλασικό υπερτροφοδότη.

Αντίστοιχα η Τ5 χρησιμοποιεί αντίστοιχη τεχνολογία και αρχιτεκτονική όμως διαθέτει έναν υπερτροφδότη με την απόδοσή του να φθάνει στους 245 ίππους και τα 35,7 χλγμ. ροπής.

Από την μεριά του ο νέος πετρελαιοκινητήρας πυο διαθέτει δύο υπερτροφοδότες καυσαερίων θα παρουσιαστεί αρχικά στην έκδοση D4 με 181 ίππους και 40,8 χλγμ. ροπής. Μεταξύ των βασικών τεχνολογικών στοιχείων του, είναι το σύστημα i-Art της τροφοδοσίας common rail στο οποίο η μέτρηση της πίεσης στον κύλινδρο δεν πραγματοποιείται πλέον από τον κλασικό σένσορα αλλά από τον ίδιο τον εκχυτήρα δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για συνεχή και άμεση διαμόρφωση του ψεκασμού με στόχο την ιδανική καύση. Χαρακτηριστική είναι άλλωστε η χαμηλή κατανάλωση που στο S60 με χειροκίνητο κιβώτιο φθάνει μόλις τα 3,7 λίτ./100χλμ. με τις εκπομπές CO2 μόλις στα 99 γρ./χλμ.

Παράλληλα με την νέα γενιά κινητήρων η Volvo ενισχύει το τεχνολογικό της υπόβαθρο και με ένα νέο κιβώτιο 8 σχέσεων που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Aisin.

Αξίζει να σημειώσουμε πως οι νέοι κινητήρες που θα εφοδιάσουν αρχικά τα ανανεωμένα αισθητικά αλλά και τεχνολογικά S60, V60 και XC60 θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Volvo στο Skovde της Σουηδίας και είναι σχεδιασμένοι και εξελιγμένοι με γνώμονα τη δυνατότητα συνεργασίας τους με ηλεκτροκινητήρες και υβριδικά συστήματα.

Πηγή: 4troxoi.gr