Η δεκαετία του 1990 είδε τη γέννηση αρκετών ανεξάρτητων κατασκευαστών supercars που αποζητούσαν με τόλμη και θράσος να βάλουν τα γυαλιά σε όλες τις Ferrari, Lamborghini και Porsche εκεί έξω.
Ένας από τους πλέον ιδιαίτερους ήταν η καλιφορνέζικη Vector, μια επιχειρηματική απόπειρα του βετεράνου της αυτοκίνησης του Ντιτρόιτ, Gerald Wiegert, που λειτούργησε για πρώτη φορά το 1989.
Ο Wiegert είχε φτιάξει με τα χεράκια του το πρωτότυπο W2, το οποίο έγινε τελικά W8 Twin Turbo όταν μπήκε στη γραμμή παραγωγής.
Ένα supercar που επιστράτευε τις πλέον προωθημένες τεχνικές κατασκευής της εποχής αλλά και τα καλύτερα υλικά. Ακόμα και ο εξάλιτρος V8 κινητήρας ήταν καμωμένος από υλικά αεροναυπηγικής, αποδίδοντας όχι λιγότερα από 625 άλογα.
Όσο για το σασί, ενσωμάτωνε ανθρακόνημα, κέβλαρ και φάιμπεργκλας για λιγότερο βάρος και περισσότερη ακαμψία.
Το Vector W8 ήταν πράγματι αρκετά ταχύτερο από το φόβητρο της εποχής, τη Ferrari Testarossa, πιάνοντας από στάση τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική του, ο Wiegert ορκιζόταν ότι άγγιζε τα 390 χλμ/ώρα!
Οι οικονομικές περιπέτειες θα έκαναν δυστυχώς τη Vector να βάλει λουκέτο πολύ γρηγορότερα απ’ όσο υπολόγιζε, το 1993. Όχι όμως προτού φτιάξει δύο W8 πρωτότυπα και 17 Twin Turbo Coupe για τον δρόμο.
Ο Wiegert σόκαρε κυριολεκτικά τον κόσμο της σπορ αυτοκίνησης με έναν δαίμονα που παρουσίαζε αδιανόητες επιδόσεις για τον καιρό. Όπως αδιανόητη ήταν και η αεροδυναμική του σχεδίαση.
Μπήκε έστω και για λίγο στον χάρτη των σοβαρών κατασκευαστών supercars. Το συγκεκριμένο, του 1991, βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στην Αριζόνα με μόλις 3.600 χιλιόμετρα στο ενεργητικό του…