Από ειδικό μοντέλο, έγινε μοντέλο παραγωγής. Το Audi R8 V10 RWD, με κίνηση στους πίσω τροχούς, είναι πλέον μοντέλο της κανονικής γκάμας.

Η εξωτερική του εμφάνιση έχει επανασχεδιαστεί προκειμένου να το καταστήσει ακόμα πιο εντυπωσιακό, θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το R8 V10 quattro. Ο τοποθετημένος στο κέντρο V10, που εδώ αποδίδει 540 ίππους, καθώς και η πίσω κίνηση προσφέρουν ιδιαίτερη οδηγική ευχαρίστηση.

Παράλληλα, το αρκετά όμοιο με το μοντέλο παραγωγής αγωνιστικό Audi R8 LMS GT4, που παρουσιάστηκε ταυτόχρονα, έχει επίσης νέα εμφάνιση και βελτιώσεις. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο της διεθνούς κατηγορίας GT4 θα προσφέρει στο μέλλον στους ιδιώτες οδηγούς ακόμη πιο μεγάλες δυνατότητες για ρυθμίσεις ακριβείας.

Το μοντέλο παραγωγής R8 V10 RWD

Η νέα σχεδίαση τονίζει απόλυτα την δυναμική του R8 V10 RWD, που είναι διαθέσιμο και ως Coupé και ως Spyder. Η μάσκα Singleframe είναι πιο φαρδιά και πιο επίπεδη, ενώ οι εισαγωγές κάτω από το καπό παραπέμπουν στο θρυλικό Sport quattro.
Οι εισαγωγές αέρα, το εμπρός σπόιλερ και ειδικά οι πίσω γρίλιες εξαγωγής αέρα έχουν γίνει αισθητά πιο φαρδιές. Ο διαχύτης, στα άκρα του οποίου υπάρχουν οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, έχει μετακινηθεί προς τα πάνω. Στο χώρο του κινητήρα, το φίλτρο αέρα έχει ένα καινούργιο κάλυμμα, το οποίο είναι διαθέσιμο είτε σε πλαστικό είτε σε ανθρακόνημα.

Οι πλευρικές εισαγωγές του R8 V10 RWD υποδηλώνουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του μοντέλου, με την πάνω σε γυαλιστερό μαύρο mythos και την κάτω στο χρώμα του αμαξώματος. Η εμπρός εισαγωγή, τα ενθέματα στα μαρσπιέ και ο διαχύτης είναι στάνταρ σε γυαλιστερό μαύρο. Εναλλακτικά διατίθεται το πακέτο carbon και, για το Spyder, ένα διευρυμένο μαύρο πακέτο styling. Στη γκάμα των χρωμάτων προστέθηκε το γκρι Kemora, ενώ προαιρετικά οι κύκλοι και το λογότυπο της Audi μπορούν να είναι σε γυαλιστερό μαύρο.

Στο εσωτερικό, οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε σπορ καθίσματα επενδυμένα με δέρμα και Alcantara, ενώ ένα εντυπωσιακό λογότυπο “RWD” είναι τοποθετημένο μπροστά από το συνοδηγό.

Καρδιά του μοντέλου ο 5.2 FSI V10 που χτυπά ακριβώς πίσω από την καμπίνα των επιβατών. Ο ατμοσφαιρικός V10 διαθέτει ασύγκριτο ήχο, ταχύτατη απόκριση και κορυφαία ροπή. Ο 5.2 FSI αποδίδει 540 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 540 Nm, που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου S tronic επτά σχέσεων και ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού.

Το R8 V10 RWD Coupé επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 320 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες τιμές για το Spyder είναι 3,8 δευτερόλεπτα και 318 χλμ./ώρα.

Η πίσω κίνηση του R8 V10 RWD εξασφαλίζει ένα πολύ ιδιαίτερο είδος οδηγικής απόλαυσης. Εάν ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα sport σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC καθώς και τις ρυθμίσεις και τον έλεγχο της ανάρτησης, είναι εφικτό ακόμα και το ελεγχόμενο drift. Το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζει έντονη επαφή με το δρόμο.

Το R8 V10 RWD έχει στάνταρ μαύρους σφυρήλατους τροχούς 19 ιντσών με λάστιχα 245/35 μπροστά και ελαστικά 295/35 στο πίσω μέρος. Διαθέσιμοι είναι και τροχοί 20 ιντσών σε συνδυασμό με σπορ ελαστικά που βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά, την πρόσφυση και την επιβράδυνση.

Το σούπερ σπορ μοντέλο κατασκευάζεται, κυρίως στο χέρι, στο εργοστάσιο Böllinger Höfe της Audi στη Neckarsulm και θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του 2020. Η βασική τιμή του Coupé στη Γερμανία θα είναι 144.000 ευρώ, ενώ το Spyder θα ξεκινά από τις 157.000 ευρώ.

Το αγωνιστικό R8 LMS GT4

Το αγωνιστικό GT4, που έχει άμεση σχέση με το μοντέλο παραγωγής με περίπου 60% κοινά εξαρτήματα, κατασκευάζεται όπως και το τελευταίο στο Böllinger Höfe στη Neckarsulm και απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιώτες οδηγούς. Από το 2018, ο προκάτοχός του έχει κερδίσει συνολικά 17 τίτλους σε αγώνες σε όλο τον κόσμο, ενώ τώρα αντικαθίσταται από την ανανεωμένη εκδοχή του. Με αισθητικές αλλαγές που προέρχονται απευθείας από το μοντέλο παραγωγής, το νέο αγωνιστικό με τον V10 των 5,2 λίτρων, που αποδίδει σύμφωνα με τους κανονισμούς μέχρι και 495 ίππους (364 kW), εντυπωσιάζει με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά που για μια ακόμα φορά έχουν γίνει βελτιωθεί σημαντικά.

 

Νίκος Τσάδαρης