Στη βροχερή Γερμανία και συγκεκριμένα στο Dudenhofen, που κατοικοεδρεύει η πίστα δοκιμών της Opel, τρεις νέοι κινητήρες και μια νέα γκάμα μεταδόσεων παρουσιάστηκαν στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου από τη γερμανική φίρμα, με σκοπό να σηματοδοτήσουν την έναρξη μιας νέας οικογένειας μηχανικών συνόλων και κιβωτίων.
Η Opel, εκτός από τους 3 νέους κινητήρες έχει στα σχέδιά της -μέχρι και το 2016- να λανσάρει συνολικά 13 νέα μηχανικά σύνολα.
Ο στόχος της γερμανικής φίρμας είναι να ανανεώσει την γκάμα των κινητήρων της κατά 80% ξεκινώντας με τους νέους 1,6λτ. βενζίνης και πετρελαίου τούρμπο, που γνωρίσαμε από κοντά.
Επίσης, ανανέωση έχουμε και στο χώρο της μετάδοσης, με ένα νέο 5τάχυτο και 6τάχυτο χειροκίνητο, ένα νέο αυτόματο 5 σχέσεων για μικρά μοντέλα της φίρμας κι ένα αυτόματο 8 σχέσεων το οποίο τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας.
Η Opel θα λανσάρει από τώρα μέχρι το 2016, μία σειρά βελτιωμένων μηχανικών και αυτόματων κιβωτίων που θα προσφέρουν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, αυξημένη απόδοση και περισσότερες επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές.
Νέος βενζινοκινητήρας turbo 1,6 λτ. SIDI
Η Opel λανσάρει μία νέα γενιά υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων. O 1,6 SIDI (spark ignition direct injection) Turbo, που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες είναι ο πρώτος από τους νέους τετρακύλινδρους κινητήρες της Opel με άμεσο ψεκασμό βενζίνης.
Αυτοί σηματοδοτούν την έναρξη ανανέωσης της γκάμας κινητήρων Opel και προσφέρουν σημαντικά οφέλη ως προς την κατανάλωση καυσίμου, τη ροπή και την πολιτισμένη λειτουργία, σε συνδυασμό με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση καυσίμου έχουν μειωθεί μέχρι 13% συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα, ενώ η μέγιστη ροπή και η μέγιστη ισχύς έχουν αυξηθεί μέχρι και 30%.
Η νέα οικογένεια κινητήρων περιλαμβάνει μία έκδοση 1,6 Eco Turbo με 170 PS και μέγιστη ροπή 280 Nm, καθώς και μία νέα έκδοση Performance Turbo που αποδίδει 200 PS και μέγιστη ροπή 300 Nm.
Ο κινητήρας 170 PS έχει εξελιχθεί με γνώμονα την οικονομία καυσίμου, την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και την ελαστικότητα, ενώ με τις επιδόσεις της, η έκδοση 200 PS αποτελεί την αναβαθμισμένη και πιο σβέλτη επιλογή του ίδιου κινητήρα.
Νέος πετρελαιοκινητήρας 1,6λτ. CDTI
Ο στόχος του νέου 1.6λτ CDTI είναι η περισσότερη ισχύς, η χαμηλότερη κατανάλωση,οι μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2 και ρύπων, σε συνδυασμό με την πολιτισμένη λειτουργία. Η νέα γενιά του 1,6 turbo diesel της Opel προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις σε όλες τις βασικές παραμέτρους ενός κινητήρα.
Πρώτος σε μία νέα οικογένεια πετρελαιοκινητήρων της Opel, ο 1,6 CDTI είναι, σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, ο καλύτερος και καθαρότερος diesel που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel.
Κάνει το ντεμπούτο του στο Zafira Tourer και σταδιακά θα αντικαταστήσει τους σημερινούς 1,7 και το χαμηλότερης ισχύος 2,0 diesel σε μία ευρεία γκάμα μοντέλων Opel, ενώ αναμένονται ακόμα ισχυρότερες εκδόσεις. Ο νέος 1,6 CDTI αποδίδει 136 PS, σε συνδυασμό με ροπή 320 Nm.
Επίσης, ο νέος diesel κινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, χάρη σε μία σειρά σχεδιαστικών και βελτιωτικών μέτρων μείωσης των θορύβων, κραδασμών και τριγμών.
Τέλος, χάρη στο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων BlueInjection της Opel, ο 1,6 CDTI πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, και γίνεται εξίσου καθαρός με ένα βενζινοκινητήρα.
Νέα κιβώτια της Opel
Νέο 5τάχυτο και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
Εκτός των νέων κινητήρων, η Opel παρουσίασε 2 νέας γενιάς χειροκίνητα κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων. Τα κιβώτια δεύτερης γενιάς προσφέρουν ομαλότερη αλλαγή σχέσεων και διατίθενται για τα μοντέλα ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira και Insignia με κινητήρες που παράγουν ροπή πάνω από 130 Nm.
Συγκεκριμένα, το νέο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο θα λανσαριστεί σε μικρά με κινητήρες που αποδίδουν μέγιστη ροπή μέχρι 235Nm.
Εκτός της νέας σχεδίασης του κιβωτίου, περιορίζεται και το βάρος του στα 37 κιλά. Είναι δηλαδή 15% ελαφρύτερο σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς.
Νέο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο
Η Opel λανσάρει ένα νέο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, που χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες για την επιλογή και αλλαγή σχέσης, ενώ διαθέτει μία υδραυλική λειτουργία, κάτι που αυξάνει αισθητά την ποιότητα στη διαδικασία αλλαγών.
Νέα προγράμματα ελέγχου μεταξύ των μονάδων ελέγχου του κινητήρα και του κιβωτίου συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση των επιδόσεων.
Πολλά νέα χαρακτηριστικά, που ισχύουν τόσο για την αυτόματη όσο και για τη μηχανική λειτουργία περιλαμβάνουν τη διαχείριση ελκτικής ισχύος για βελτιστοποιημένες εκκινήσεις και, τη λειτουργία start/stop.
Νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα αποτελέσει την κορωνίδα της γκάμας. Συγκρινόμενο με τη λειτουργία ενός 6τάχυτου, η ευρύτερη κλιμάκωση σχέσεων επιτρέπει μείωση κατανάλωσης πάνω από 3% και επιδόσεις με ακόμα πιο άμεση απόκριση.
Με μέγιστη ικανότητα μεταφοράς ροπής 500 Nm, το νέο αυτόματο κιβώτιο μπορεί να προσφέρει ταχύτερους χρόνους αλλαγών, ενώ επίσης θα συνδυάζεται αρμονικά με τη λειτουργία Start/Stop.
Πηγή: autotriti.gr