Ένα από τα πρώτα θέματα με το οποίο ασχολήθηκε η νέα κυβέρνηση, ήταν το θέμα των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, που βρισκόταν σχεδόν ένα χρόνο σε εκκρεμότητα έχοντας δημιουργήσει «ουρές» χιλιάδων πολιτών που περιμένουν μήνες να αποκτήσουν την ροζ κάρτα ικανότητας οδηγού.
Η προσωρινή λύση που έδωσε η νέα κυβέρνηση ήταν, η επιστροφή στο προηγούμενο σύστημα εξέτασης, γεγονός που προκάλεσε την παρακάτω ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης.
Η ανακοίνωση έχει σαν τίτλο «Από την Σκύλλα στην Χάρυβδη και πάλι… επιστροφή στη Σκύλλα;» και αναφέρει τα εξής:
«Εκπαιδευτές Οδήγησης και Πολίτες στο ίδιο έργο θεατές. Στην προσπάθειά του για αποσυμφόρηση μιας τοξικής κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στην έκδοση αδειών οδήγησης, το Υπουργείο Μεταφορών αποσύρει το «γονατογράφημα», όπως χαρακτήρισε τον νόμο 4599/2019, επιστρέφοντας στην πρότερη κατάσταση, την οποία (ως αντιπολίτευση) είχε χαρακτηρίσει ως αδιαφανή και διεφθαρμένη.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το Υπουργείο Μεταφορών, αφού έλαβε υπόψη του όλες τις παραμέτρους, αναγκάστηκε να καταλήξει σε αυτό το μέτρο προσωρινά..!
Προσδοκούμε ότι η νέα ηγεσία του ΥΠΜΕ ΔΕΝ θα παραμείνει εκεί, θα αφουγκραστεί τις απαιτήσεις της ΚτΚ (Κοινωνίας της Κυκλοφορίας) θα κλείσει τα αυτιά της στις οποιεσδήποτε σειρήνες και θα νομοθετήσει ολιστικά, προς όφελος της κοινωνίας, για διαφάνεια και αλλαγή κατεύθυνσης τόσο στην διαδικασία συμμετοχής των πολιτών στην κοινωνία της κυκλοφορίας όσο και στην πολύπαθη διαδικασία έκδοσης αδειών οδήγησης
Έχουμε καταθέσει μία ολοκληρωμένη πρόταση προς τούτο και επαναλαμβάνουμε για μία ακόμη φορά:
Τολμήστε να αλλάξετε επιτέλους αυτό το άθλιο σύστημα εκπαίδευσης αξιολόγησης, σύμφωνα τις σύγχρονες πρακτικές και τις απαιτήσεις της ΚτΚ.
Σταματήστε αυτό το ιδιότυπο Tango μεταξύ εκπαιδευτών και Υπηρεσιών Μεταφορών έχει χρόνια σαπίσει και μυρίζει απαίσια
Δώστε ουσιαστικό ρόλο στους εκπαιδευτές οδήγησης. Απαλλάξτε τους από τη διαδικασία της αξιολόγησης. Είναι δουλειά των περιφερειών, πληρώνονται για αυτήν και εκείνοι πρέπει να την εκπληρώσουν.
Δημιουργήσετε επιτέλους Σχολή Κινητικότητας και Οδικής Ασφάλειας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, γιατί το μέλλον μας έχει προσπεράσει, ενώ η σύγχρονη κινητικότητα μας κουνάει το μαντήλι…
Είμαστε ο μοναδικός φορέας Εκπαίδευσης Οδικής Ασφάλειας, και αγωνιζόμαστε υπό τις πιο αντίξοες εργασιακές συνθήκες για την ομαλή συνύπαρξη όλων στον δρόμο. Σεβαστείτε μας, αναβαθμίστε μας, θωρακίστε μας με γνώσεις και ιδέες για τη σύγχρονη κινητικότητα και την αυριανή κοινωνία της κυκλοφορίας!
Με τιμή για το Δ.Σ»
Το σχόλιο της στήλης δεν είναι τίποτα περισσότερο από το: «στο ίδιο έργο θεατές», καθώς δεκαετίες τώρα, πολλές κυβερνήσεις προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν και –κυρίως- να κάνουν διαφανές το σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών, αλλά ελάχιστα καταφέρνουν, καθώς τα αποτελέσματα των δεικτών οδικής ασφάλειας φέρνουν την χώρα μας στις τελευταίες θέσεις των χωρών της ΕΕ.
Νίκος Τσάδαρης