Το Renault Filante Record 2025 είναι ένα ηλεκτρικό εκθεσιακό μοντέλο εξελιγμένο ειδικά για να μεγιστοποιήσει την ενεργειακή αποδοτικότητα και για να σπάσει τα ρεκόρ, σε ότι αφορά τις τιμές της κατανάλωσης ενέργειας και της αυτονομίας, διαθέτοντας μία μπαταρία ισχύος 87kWh.

Με μονοθέσιο αεροδυναμικό αμάξωμα για περισσότερη αποδοτικότητα, το Filante Record 2025 είναι ένα μοντέλο που ξεχωρίζει και για τα μεγέθη του με 5,12μ. μήκος και 1,19μ. ύψος, αλλά το συνολικό βάρος είναι μόλις 1.000 κιλά, παρά το ότι μόνο η μπαταρία (τεχνολογίας cell-to-pack) ζυγίζει 600 κιλά.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα εργαστήριο πάνω σε τροχούς φτιαγμένο για δοκιμές νέων τεχνολογιών, υλικών και καινοτομιών, μεταξύ των οποίων οι “steer-by-wire” και “brake-by-wire”, ενώ εφοδιάζεται με ειδικά ελαστικά (19 ιντσών) μειωμένης αντίστασης κύλισης.

Το επαναστατικό πρωτότυπο είναι ένα επίτευγμα μηχανικής και σχεδιασμού.

Εξελίχθηκε με σκοπό να ξεπεράσει τα όρια της αεροδυναμικής και της ενεργειακής απόδοσης, ενώ πρόκειται σύντομα να καταρρίψει αρκετά ρεκόρ.

Το βάρος ήταν μία από τις βασικές προτεραιότητες στη σχεδίαση του, κάτι ξεκάθαρο μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια, όπως οι ορατές βίδες στο αμάξωμα που είναι εμπνευσμένες από τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών. Ο σκοπός δεν είναι μόνο να γίνει το αυτοκίνητο ελαφρύτερο, αλλά και να παρουσιάζει μια σύγχρονη και high-tech εμφάνιση.

Την ίδια προσέγγιση με το εξωτερικό, ακολουθεί και η εσωτερική σχεδίαση, με τη θέση οδήγησης να αντλεί την έμπνευσή της από τον κόσμο της αεροπορίας και των διαστημικών ταξιδιών. Σε αυτό το περιβάλλον, κάθε εξάρτημα ή σύστημα (λειτουργίες ασφαλείας και ανοίγματος, cruise control, γκάζι, φρένο, κ.λπ.) είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό, με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους. Η επιλογή των υλικών ακολουθεί και αυτή την ίδια φιλοσοφία. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη.

Το κάθισμα προσαρμόζεται στο σωματότυπο του οδηγού, ο οποίος νιώθει ένα με το όχημα, ενώ ενισχύεται με λεπτές λεπίδες από ανθρακονήματα με υφασμάτινη επένδυση, μια επιλογή εμπνευσμένη και πάλι από τη βιομηχανία της αεροναυπηγικής και της αεροδιαστημικής, όπου κάθε γραμμάριο είναι σημαντικό για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης.

Κάθε λειτουργία εμφανίζεται σε μια εξαιρετικά λεπτή ψηφιακή οθόνη, ενώ το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου καθώς οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire.

Το Steer-by-wire σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα που χρησιμοποιούν μηχανική κολόνα τιμονιού για τη σύνδεση του τιμονιού με τους τροχούς, βασίζεται σε μια ηλεκτρονική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των ηλεκτροκινητήρων του τιμονιού. Αυτή η τεχνολογία παρέχει, επίσης, μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς τα εξαρτήματα του τιμονιού(συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του τιμονιού) μπορούν να τοποθετηθούν όπου χρειάζεται.

Παρόμοια είναι και αρχή λειτουργίας της τεχνολογίας Brake-by-wire, καθώς το Filante Record 2025 δεν διαθέτει την κλασική «πενταλιέρα». Αντίθετα, τη λειτουργία του φρεναρίσματος διαχειρίζεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, αποστέλλεται ένα ηλεκτρικό σήμα στο σύστημα πέδησης, το οποίο κατανέμει τη δύναμη στους τροχούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Η θέση οδήγησης εμπνευσμένη από την F1 έχει σχεδιαστεί για μέγιστη εργονομία και ορατότητα. Τα πόδια του οδηγού ουσιαστικά πατάνε πάνω στις μπαταρίες, λύση που υιοθετήθηκε για καλύτερη διάταξη της καμπίνας.

Το Filante Record 2025 είναι εμπνευσμένο από το 40CV des Records και το Étoile Filante, μοντέλα που κατασκευάστηκαν το 1925 και το 1956 αντίστοιχα, και σημείωσαν νέα ιστορικά ρεκόρ για τη μάρκα.

Το πρωτότυπο θα παρουσιαστεί στην έκθεση Rétromobile του Παρισιού, από τις 5 έως 9 Φεβρουαρίου 2025.