Το Renault 4, ένα εμβληματικό μοντέλο της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δημιουργήθηκε το 1961 σαν απάντηση στις σαρωτικές κοινωνικές αλλαγές της δεκαετίας του 1960, με την αγροτική μετανάστευση, την εμφάνιση των μεσαίων κοινωνικών στρωμάτων, και το νέο ρόλο της γυναίκας. Ήταν ένα αυτοκίνητο για όλους και για κάθε χρήση, ένα σύμβολο ελευθερίας που έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1994 (σε εργοστάσιο της Σλοβενίας).
Τριάντα χρόνια μετά το μοντέλο επιστρέφει σαν Renault 4 E-Techelectric διατηρώντας στοιχεία από το DNA του αρχικού μοντέλου, αλλά αμιγώς ηλεκτρικό και δικτυωμένο. Με απεριόριστη θέα χάρη στην ‘Plein Sud’ ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή του, αρθρωτή διάταξη του εσωτερικού και ευρύχωρο πορτμπαγκάζ (420 λίτρα), αλλά και φουτουριστικό design, προκαλεί για περιπέτεια και προσαρμόζεται για να ταιριάζει σε όλες τις ανάγκες. Επιπλέον, ενσωματώνει πλήθος τεχνολογιών, είτε πρόκειται για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και ασφάλειας, είτε για το Open RLink και το Reno, το επίσημο avatar της Renault.
Το ηλεκτρικό Κατρέλ διαθέτει πλήθος συστημάτων προηγμένης τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας, όπως είναι το Active Driver Assist για υποβοηθούμενη (ημι-αυτόνομη) οδήγηση Επιπέδου 2, τουλάχιστον 26 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και το My Safety Switch. Άλλες λειτουργίες περιλαμβάνουν το σύστημα ‘Fireman Access’ και την ειδοποίηση ασφαλούς εξόδου των επιβατών, καθώς και το Safety Score και το Safety Coach.
Επίσης, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Extended Grip, εξασφαλίζουν άνετη οδήγηση, τόσο σε άσφαλτο όσο και σε ανώμαλο οδόστρωμα. Με αυτονομία που φάνει τα 400 χιλιόμετρα, χαμηλό κέντρο βάρους, αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά και λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (One Pedal), «φιλοδοξεί» να συνεχίσει την ζηλευτή πορεία του προγόνου του στην εποχή της βιώσιμης μετακίνησης.
Το Renault 4 E-Techelectric εφοδιάζεται με έναν νέο αμφίδρομο φορτιστή AC 11 kW συμβατό με τεχνολογίες V2L (τροφοδοσία από το όχημα) και V2G (από όχημα σε δίκτυο). Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να μετατραπεί σε πηγή ενέργειας, ακόμη και να ενταχθεί στο οικοσύστημα, τροφοδοτώντας ηλεκτρική ενέργεια χωρίς άνθρακα πίσω στο δίκτυο.
Το Renault Group δεσμεύτηκε να κατασκευάσει το ηλεκτρικό 4 E-Tech στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Ampere ElectriCity. Το όχημα θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Maubeuge, ο κινητήρας στην Cléon, και η μπαταρία από τον Μάρτιο του 2025 στη Douai.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Διαστάσεις: 4,14 Χ 1,80 Χ 1,57 μ.
Μεταξόνιο: 2,62 μ.
Εμπρός πρόβολος: 766 χλστ
Πίσω πρόβολος: 753 χλστ
Απόσταση από το έδαφος: 181 χλστ
Βάρος: από 1.410 κιλά
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 420 λίτρα
Ύψος κατωφλίου πορτμπαγκάζ: 607 χλστ
Ικανότητα ρυμούλκησης : 750κιλά
Κινητήριο σύστημα:
Έκδοση “Comfortrange” – ηλεκτροκινητήρας 150 ίπποι / 245 Nm (0-100 σε 8.5΄΄, τελική ταχύτητα 150 χλμ)
Μπαταρία ιόντων λιθίου 52 kWh (αυτονομία 400 χλμ)
Έκδοση “Urbanrange” ηλεκτροκινητήρας 120 ίπποι / 225 Nm
Μπαταρία ιόντων λιθίου 40 kWh (αυτονομία 300+ χλμ)