Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι έφτασε στα μισά του δρόμου και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, κυρίως στο πρωτάθλημα των οδηγών, όπου τρεις οδηγοί (Οζιέ, Τάνακ και Νεβίλ) έχουν σχεδόν τις ίδιες πιθανότητες για τον τίτλο.
Αυτήν τη φορά ο αγώνας που έκλεισε τις διαφορές μεταξύ των πρώτων, ήταν το Ράλι Ποσρτγαλίας, ένας χωμάτινος αγώνας που παρακολούθησαν εκατοντάδες χιλιάδες θεατές, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες και τα σύννεφα σκόνης που σηκωνόντουσαν στο πέρασμα των αγωνιστικών.
Στον αγώνα ξεκίνησαν καλά τα Hyundai i20, με τον Ισπανό Σόρντο να σέρνει… τον χορό, αλλά μόλις άρχισαν τα χαμόγελα στο κορεάτικο στρατόπεδο, έπεσε η βαριά θλίψη, καθώς στην 3η ειδική διαδρομή, τα i20 των Λεμπ και Σόρντο παρουσίασαν πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας και μόλις που μπόρεσαν να τελειώσουν την ειδική, πέφτοντας στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης.
Αντίθετα, τα Yaris WRC των Τάνακ, Λάτβαλα και Μικ «πετούσαν» στις πρώτες θέσεις της κατάταξης, με τους Σούνινεν και Έβανς (Fiesta), Νεβίλ (i20), Οζιέ και Λάπι (Citroen C3) να ακολουθούν χωρίς να πιάνουν τον ρυθμό των Yaris και τον «πρωτόμπαρκο» στη μεγάλη κατηγορία Γκρίνσμιθ (Fiesta WRC), να πλασάρεται ανάμεσα στα δυο Citroen.
Τη δεύτερηη ημέρα του αγώνα, η κατάταξη είχε σχεδόν την ίδια εικόνα, παρά το ότι ο τιμ μάνατζερ της Hyundai, έχοντας ξοφλημένους βαθμολογικά τους Λεμπ και Σόρντο, άρχισε τα «βρώμικα» παιχνίδια, διατάζοντάς τους να καθυστερήσουν, προκειμένου να καθαρίζουν καλύτερα τη διαδρομή για τον Νεβίλ, ο οποίος προσπαθούσε να απομακρυνθεί από τον Οζιέ. Από την πλευρά του, ο Γάλλος εξάκις πρωταθλητής οδηγούσε υπομονετικά και καθαρά, προσπαθώντας να μην κάνει το λάθος και ταυτόχρονα να μείνει κοντά στον Νεβίλ, την ώρα που ο τρίτος διεκδικητής, ο Εσθονός Τάνακ, απομακρυνόταν όλο και περισσότερο. Η τακτική αυτή άρχισε να αποδίδει στο τέλος της ημέρας, καθώς ο Λάτβαλα με πρόβλημα έπεσε πίσω στην κατάταξη, ενώ ένα σπασμένο σωληνάκι φρένων του Τάνακ, τον κράτησε σε απόσταση βολής από τους διώκτες του.
Η τακτική του Οζιέ, απέδωσε ακόμα περισσότερους καρπούς την 3η και τελευταία ημέρα του αγώνα, όπου ναι μεν δεν μπόρεσε να πλησιάσει τους Τάνακ και Νεβίλ, αλλά κατάφερε εκμεταλλευόμενος ένα από τα πολλά λάθη του Μικ (βγήκε και εγκατέλειψε στην τελευταία ειδική), να ανέβει τρίτος στο βάθρο, μετά τους δυο διώκτες του, παραμένοντας στην κορυφή της βαθμολογίας. Στην κορυφή των κατασκευαστών παρέμεινε και η Hyundai, με την Toyota 20 βαθμούς πίσω και ακόμα πιο πίσω την Citroen, που συμμετέχοντας μόνο με δύο αυτοκίνητα δεν ελπίζει για αυτόν τον τίτλο.
Από την άλλη, ο Οζιέ κερδίζοντας και τους 5 βαθμούς της power stage παραμένει πρώτος στον πίνακα οδηγών του WRC, 2 βαθμούς εμπρός από τον Τάνακ (τρίτος στην p.s.) και 10 εμπρός από τον Νεβίλ (δεύτερος στην p.s.).
Στην τελευταία ειδική, ο Γκρίνσμιθ (που μέχρι εκείνη την στιγμή τα είχε καταφέρει σχεδόν άριστα), χτύπησε άσχημα το Fiesta αμέσως μετά το περιβόητο πήδημα της ειδικής Φάφε και εγκατέλειψε, ενώ και ο Λεμπ, κάνοντας ένα από τα συχνά φέτος λάθη του, λάβωσε το Hyundai και δεν έφτασε στον τερματισμό.
Αντίθετα, ο 17χρονος Κάλε Ροβάνπερα, στις πολύ δύσκολες συνθήκες του αγώνα επέδειξε αξιοθαύμαστη ταχύτητα και ψυχραιμία, κερδίζοντας με διαφορά την κατηγορία WRC2, στην οποία συμμετείχε στο τιμόνι ενός Skoda Fabia R5 Evo και βάζοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τον ανάλογο τίτλο.
Τώρα και εν όψει του ασφάλτινου Ράλι της Σαρδηνίας, που θα γίνει στο ομώνυμο νησί στις 13 έως 16 Ιουνίου, το πρωτάθλημα έχει πάρει «φωτιά», τόσο λόγο της μικρής βαθμολογικής διαφοράς μεταξύ των πρωταγωνιστών όσο και λόγω των σοβαρών κατηγοριών που διατύπωσε στο τέλος του Ράλι Πορτογαλίας, ο Οζιέ για την τακτική της ομάδας Hyundai.
Νίκος Τσάδαρης