Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) πήρε «φωτιά» μετά τον 60 γύρο (από τους 14), ο οποίος διεξήχθη το περασμένο τριήμερο, για πρώτη φορά στη Χιλή. Ο μαραθώνιος αγώνας στα πέρατα της Γης, είναι σαφές πλέον ότι έχει τρεις βασικούς διεκδικητές για τον τίτλο των οδηγών (Οζιέ, Τάνακ και Νεβίλ) και δυο για τον τίτλο των κατασκευαστών (Hyundai και Toyota).
Από τους οδηγούς, λοιπόν, τον δύσκολο αγώνα (βροχή, ομίχλη, λάσπη) κέρδισαν πειστικά οι Τάνακ – Γιαρβεόλα, οι οποίοι πήραν τη δεύτερη φετινή τους νίκη με το Toyota Yaris WRC και δείχνουν ο ταχύτερος συνδυασμός του πρωταθλήματος, γεγονός που απέδειξαν, κερδίζοντας με διαφορά και στην τελευταία ειδική διαδρομή (power stage), η οποία δίνει έξτρα βαθμούς.
Στη δεύτερη θέση του αγώνα τερμάτισαν οι εξάκις παγκόσμιοι πρωταθλητές Οζιέ – Ινγκρασιά με Citroen C3 WRC και πέρασαν επικεφαλής της βαθμολογίας, επωφελούμενοι και από την εγκατάλειψη -μετά από ένα τρομακτικό ατύχημα- των Νεβίλ – Γκιλσούλ (Hyundai i20 WRC), οι οποίοι προηγούνταν στην κατάταξη των οδηγών, μέχρι τον αγώνα στη Χιλή.
Μετά από αυτήν την εξέλιξη, οι τρεις διεκδικητές έχουν από δυο νίκες ο καθένας και μια βαθμολογική διαφορά μεταξύ τους, που αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά στους οκτώ αγώνες του θεσμού που απομένουν.
Στη μάχη για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η τρίτη θέση που κατέκτησαν οι εννιάκις παγκόσμιοι πρωταθλητές Λεμπ – Ελενά με Hyundai i20 WRC, επιτρέπει στην κορεάτικη φίρμα να ελπίζει βάσιμα για τον τίτλο μετά από μια τετραετία συνεχούς και πολυδάπανης εμπλοκής.
Από την πλευρά του, ο θρύλος των ράλι, ο 45χρονος Σεμπαστιάν Λεμπ, δείχνει ότι κατάφερε να φέρει στα μέτρα του το i20 και μάλιστα δυο ειδικές πριν το τέλος έφθασε σε απόσταση αναπνοής (1,1 δευτερόλεπτα) από τον Οζιέ, χωρίς όμως να καταφέρει να τον περάσει. Πάντως, έδωσε πολύτιμους βαθμούς στην Hyundai και της επέτρεψε να έχει μια σχετική διαφορά από τη δεύτερη Toyota.
Η ιαπωνική ομάδα, πάντως, έχει σκαμπανεβάσματα, κυρίως με τον Ιρλανδό Κρις Μικ, που είναι ικανός για το καλύτερο και το χειρότερο (αυτήν τη φορά τούμπαρε) και τον Φιλανδό Γιάρι Μάτι Λάντβαλα, ο οποίος αυτήν την φορά ήταν… ο καλύτερος Γιάρι Μάτι του 2019, αλλά έκανε το λάθος, χτύπησε σε μια πέτρα το Yaris και έμεινε με την παρηγοριά των βαθμών της τρίτης θέσης στην power stage.
Από την πλευρά της, η ομάδα της Ford, διαπιστώνοντας πως ο αγώνας στη Χιλή δεν είναι στα «μέτρα της», έδωσε εντολή στους οδηγούς της να μην ρισκάρουν και κατάφερε δυο καλά πλασαρίσματα στην τέταρτη και πέμπτη θέση, κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς.
Όσον αφορά τον τρίτο οδηγό της Hyundai, τον Νορβηγό Αντρέας Μίκελσεν, δεν υπάρχουν λόγια για να περιγραφεί η περίπτωσή του. Πριν 15 ημέρες τερμάτισε δεύτερος στον χωμάτινο αγώνα της Αργεντινής, ενώ στη Χιλή απογοήτευσε πλήρως όσους ισχυρίζονταν ότι, κακώς η ομάδα δεν του έδωσε φέτος πλήρες πρόγραμμα. Κάτι ανάλογο γίνεται και με τον δεύτερο οδηγό της Citroen, τον Φιλανδό Λάσε Λάπι, που έδειξε πολύ φοβισμένος μετά την τούμπα στην Αργεντινή και έμεινε πολύ πίσω από τον καλό του εαυτό.
Πλήρες πρόγραμμα δεν έχει και ο θριαμβευτής της κατηγορίας WRC2, ο Φιλανδός Κάλε Ροβάνπερα, που οδηγώντας την τελευταία εξέλιξη της Skoda Fabia διέλυσε τον ανταγωνισμό και κέρδισε την πρώτη φετινή του νίκη, πολύ μπροστά από τον ιδιαιτέρα έμπειρο Ματς Όστμπεργκ με το Citroen C3.
Έτσι, με το «τσίρκο» του WRC να επιστρέφει Ευρώπη για το ράλι της Πορτογαλίας (30/05 – 02/06), στους οδηγούς προηγείται ο Οζιέ με 122 βαθμούς, ακολουθεί ο Τάνακ με 112 και τρίτος είναι ο Νεβίλ με 110. Αντίστοιχα, στους κατασκευαστές προηγείται η Hyundai με 178 βαθμούς ακολουθεί η Toyota με 149, με τρίτη τη Citroen (143 βαθμοί) και τέταρτη τη Ford (100 βαθμοί).
Νίκος Τσάδαρης