Αν ήταν να διαλέξεις κάτι από τον στρατιωτικό εξοπλισμό του Β’ Παγκοσμίου για να λειτουργήσει ως σύμβολο της αιματοβαμμένης περιπέτειας, δύσκολα θα έβρισκες κάτι καλύτερο από το τζιπ.
Κάπου 650.000 από αυτά βγήκαν από τις αμερικανικές φάμπρικες μεταξύ 1941-1945, σχεδόν 500 τη μέρα.
Λίγα οχήματα θα αποκτούσαν τη φήμη του μυθικού πια 4×4, ακόμα και σήμερα όμως, κάπου 8 δεκαετίες αργότερα, η ετυμολογία του ονόματός του συνεχίζει να διχάζει τους ιστορικούς!
«Jeep» δεν το έλεγε κανείς όταν πρωτοβγήκε και η λέξη δεν θα γινόταν το επίσημο όνομα της εταιρίας παρά στη δεκαετία του 1950, αρκετά αργότερα από τη στιγμή που κυκλοφόρησαν τα πρώτα πολιτικά τζιπ στην αγορά, στα μεταπολεμικά χρόνια.
Willys-Overland Model ΜΒ αποκαλούσε το Υπουργείο Πολέμου των ΗΠΑ το τζιπ, καθώς έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής της Willys Knight. Αλλά και της Ford αργότερα, με το δικό της μοντέλο να ονομάζεται Model GPW.
Η πρώτη φορά που κάποιος το αποκάλεσε «jeep» ήταν η εφημερίδα «The Washington Daily News» στις 19 Φεβρουαρίου 1941. Η δημοσιογράφος που κάλυπτε την παρουσίαση του νέου μοντέλου ισχυρίστηκε πως ήταν οι φαντάροι αυτοί που το αποκαλούσαν jeep. Το όνομα κόλλησε σε όλους. Γιατί όμως «jeep»;
Η πιο γνωστή και κοινώς αποδεκτή εξήγηση μας λέει πως το «jeep» (τζιπ) προερχόταν από τα αρχικά «GP» (Τζι-Πι) του «General Purpose», «γενικής χρήσης» δηλαδή. Ακόμα και ο πρόεδρος της Willys κατά τον Β’ Παγκόσμιο το είχε αποκαλέσει «όχημα γενικής χρήσης».
Παρά τις ενστάσεις και τους διαξιφισμούς, οι περισσότεροι συμφωνούν πια, μας λέει το περιοδικό Military History Now, πως από αυτό προήλθε ένα όνομα που όχι μόνο καθιερώθηκε, αλλά έφτασε να χαρακτηρίζει και μια ολόκληρη κατηγορία αυτοκινήτων…