Δραματικό ήταν το φινάλε στον 4ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, που έγινε από την Πέμπτη 28 Μαρτίου (με το shakedown) μέχρι την Κυριακή 31 Μαρτίου, στο νησί της Κορσικής. Οι επικεφαλής στο μεγαλύτερο μέρος του δύσκολου ασφάλτινου αγώνα, Έβανς – Μάρτιν με Ford Fiesta WRC, έχασαν τη νίκη μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή (την power stage, που δίνει και έξτρα βαθμούς), εξαιτίας ενός κλαταρισμένου ελαστικού, που τους καθυστέρησε τόσο, ώστε να τερματίσουν τελικά, από πρώτοι, τρίτοι.
Το ελαστικό αυτό (εμπρός δεξί), πιθανόν ήταν υπερβολικά φθαρμένο από την υπερπροσπάθεια του πληρώματος στην προτελευταία ειδική, μήκους σχεδόν 32 χλμ. διαδρομή, την οποία έγινε ώστε να περάσει μπροστά από τους Βέλγους Νεβίλ- Γκιλσούλ (Hyundai i20 WRC), κάτι που τελικά κατάφερε, επιτυγχάνοντας διαφορά 0.5 δευτερόλεπτου το χιλιόμετρο (πολύ μεγάλη για αυτό το επίπεδο των οδηγών).
Όμως -όπως προαναφέραμε- η δραματική συνέχεια για τους Βρετανούς έφερε στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου τους Βέλγους και απόλυτα ευνοημένους τους Γάλλους Οζιέ – Ινγκρασιά με το Citroen C3 WRC, που τερμάτισαν δεύτεροι και διατηρούν ακέραιες τις ελπίδες τους για έβδομο συνεχόμενο τίτλο.
Στην 4η θέση της κατάταξης, με πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα της Hyundai, τερμάτισαν οι Ισπανοί Σόρντο – Ντελ Μπάριο (i20 WRC), που κινήθηκαν σταθερά, εντός του στόχου συλλογής βαθμών που έχει η ομάδα, για την τελική κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Ιδιαίτερα πετυχημένη θεωρείται η επίδοση των Σούνινεν – Σαλμίνεν (Ford Fiesta WRC), που στην πρώτη τους εμφάνιση στην Κορσική τερμάτισαν στην 5η θέση, διαψεύδοντας -σε συνδυασμό με την επίδοση του Έβανς- όσους θέλουν να πιστεύουν ότι, η ομάδα M-Sport δεν έχει τα μέσα (συνεπώς και τις δυνατότητες) να πρωταγωνιστήσει.
Η απογοήτευση σε αυτόν τον αγώνα γέμισε το στρατόπεδο της Gazoo-Toyota, που έχασε και τις δυο πρώτες θέσεις της βαθμολογίας (οδηγών και κατασκευαστών), καθώς το πρώτο της πλήρωμα, οι Τάνακ – Γιαρβεόλα (Yaris WRC), αφού -για άλλη μια φορά- αναγκάστηκαν μέσα σε ειδική διαδρομή να αλλάξουν λάστιχο, έχασαν κάθε ελπίδα για πόντιουμ και τερμάτισαν μόλις 6οι, συλλέγοντας και τους 4 έξτρα βαθμούς από τη 2η θέση στην power stage που κατέκτησαν.
Τους Εσθονούς ακολούθησαν στην κατάταξη, οι Φιλανδοί Λάπι – Φερμ (Citroen C3 WRC), που κινήθηκαν «αδιάφορα» στο σύνολο των 14 ειδικών του αγώνα, δίνοντας ελάχιστους βαθμούς στη γαλλική ομάδα, που βέβαια δεν επικεντρώνεται στον τίτλο των κατασκευαστών, αφού συμμετέχει σταθερά με μόνο δύο αυτοκίνητα.
Απογοήτευση και η 8η θέση της κατάταξης για τους 9άκις πρωταθλητές Λεμπ – Ελενά (Hyundai i20 WRC), που έδειχναν εκτός συναγωνισμού, ενώ έκαναν και δυο λάθη (το ένα στην 1η ειδική) που τους κόστισαν μια σπασμένη πίσω ανάρτηση και μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η επιστροφή του πληρώματος αναμένεται στο ράλι της Χιλής και αν μέχρι τότε ο «κοντός» δεν έχει βρει τις λύσεις, ώστε να του ταιριάξει το αυτοκίνητο, τότε απειλείται με αυτό που είχε πάθει ο Σουμάχερ στην επιστροφή του στα GP της Formula 1 με τη Mercedes.
Την δεκάδα έκλεισαν οι Μικ – Μάρσαλ (Toyota Yaris WRC) (ο νικητής της power stage, αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ικανός για το καλύτερο και το χειρότερο) και οι Λάντβαλα – Άντιλα με ίδιο αυτοκίνητο, που ήταν -όπως λέμε στην αγωνιστική αργκό- σε… άλλον αγώνα.
Το περίεργο, πάντως, στην Κορσική ήταν ότι κανείς από τους πρωταγωνιστές δεν έκανε χρήση του κανονισμού super rally (εγκαταλείπω σήμερα, ξεκινώ με ποινές αύριο), γεγονός που υπόσχεται άκρως ενδιαφέρουσα συνέχεια στους 10 αγώνες που υπολείπονται.
Στην κατηγορία WRC2, εκεί όπου βρίσκεται το φυτώριο του WRC, μέχρι το τέλος της 2ης ημέρας πρωταγωνιστούσε ο Γάλλος Καμιγί με VW Polo R5, αλλά τελικά εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη και η νίκη πήγε στους Ιταλούς Αντόλφι – Σκατολίν με Skoda Fabia R5, οι οποίοι κατάφεραν μόλις στην τελευταία διαδρομή να περάσουν εμπρός από το Fabia των Ρώσων Κριαζίν – Φεντόροφ.
Έτσι, και με επόμενη αναμέτρηση το ράλι της Αργεντινής (25-28 Απριλίου), η μάχη για τον τίτλο των οδηγών έχει ανάψει για τα καλά, με τον Νεβίλ στην πρώτη θέση (82 βαθμοί), τον Οζιέ δεύτερο (80 βαθμοί) και τον Τάνακ τρίτο (77 βαθμοί), ενώ στους κατασκευαστές η Hyundai πήρε κεφάλι με 114 βαθμούς, με -απρόσμενα- δεύτερη την Citroen (102 βαθμοί), τρίτη την Toyota (98 βαθμοί) και τέταρτη την M-Sport (Ford) με 70 βαθμούς.
Νίκος Τσάδαρης