Η άγρια κόντρα του νεαρού Ισπανού με την ομάδα του είχε τελικά αίσιο -ή κατ’ άλλους άδοξο- τέλος. Αφού εγκατέλειψε φουρκισμένος την ομάδα Avintia (την οποία στόλισε και με χαρακτηρισμούς όπως «β διαλογής», «κακοί άνθρωποι»…) πριν τον αγώνα στη Μαλαισία, ο Maverick Vinales έδωσε χτες κιόλας στη δημοσιότητα ανακοίνωση, με την οποία ζητάει συγγνώμη και επιστρέφει ταπεινά στους αγώνες, σαν απολωλός πρόβατο.
Πρώτη μετέδωσε την είδηση η ισπανική ιστοσελίδα Telecinco: Ο ταλαντούχος νεαρός που φέτος θεωρούνταν φαβορί για τον τίτλο της Moto3 (τελικά πήγε στο Sandro Cortese) σκοπεύει να αγωνιστεί στο Phillip Island. Ύστερα ο ίδιος ο Vinales εξέδωσε ανακοίνωση μέσω του επίσημου website των MotoGP, όπου ζητά δημόσια συγγνώμη από όλους για την αποχώρησή του από τον αγώνα της Sepang.
«Καταρχήν θα ήθελα να εκφράσω δημόσια την ειλικρινή συγγνώμη μου προς όλους όσους έβλαψα ή έθιξα με τη συμπεριφορά μου στη Sepang. Προσέρχομαι ενώπιον όλων και ζητώ συγγνώμη, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα λάθη μου. Επέστρεψα για να συνεχίσω να αγωνίζονται με την Ομάδα μου Blusens Avintia για τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, την οποία αξίζουν πολλοί. Οι χορηγοί, οι μηχανικοί και οι οπαδοί μας.
Η εσπευσμένη αναχώρησή μου από το GP της Μαλαισίας σίγουρα δεν ήταν σωστή. Ωστόσο η ένταση λόγω της θέσης μου στην ομάδα με έφερε σε μια κατάσταση άκρατου θυμού και απελπισίας που σίγουρα δεν ήταν ό,τι καλύτερο για να οδηγήσω μια μοτοσυκλέτα και μάλιστα στο όριο.
Έσφαλα επειδή, παρότι δεν ήμουν ψυχικά έτοιμος να οδηγήσω τη μοτοσυκλέτα, δεν έπρεπε να φύγω από την πίστα Sepang, ούτε να κάνω τις δηλώσεις που έκανα.
Και γι’ αυτό ζητώ συγγνώμη από όλους που άθελά μου ζημίωσα, τους οπαδούς μου, τα μέλη της ομάδας μου Blusens Avintia, την FTR, την Honda, τους διαχειριστές του πρωταθλήματος και ειδικότερα τους χορηγούς της ομάδας (Blusens, Avintia, Repsol, Pacha και τις άλλες συνεργαζόμενες εταιρείες), καθώς και τους προσωπικούς χορηγούς μου (Alpinestars, Airoh, Wild Wolf, J. Costa κ.λπ.) οι οποίοι μάς έχουν υποστηρίξει και χωρίς τους οποίους δεν θα είχα καταφέρει όλα αυτά μέχρι σήμερα.
Επιστρέφω με στόχο την ολοκλήρωση της σαιζόν και την επανάκτηση της δεύτερης θέσης της Βαθμολογίας και προς τούτο θα ασχοληθώ αποκλειστικά με αγωνιστικά ζητήματα και θα συνεργαστώ με τους τεχνικούς μου, ώστε να βρούμε τις βέλτιστες ρυθμίσεις για τη μοτοσυκλέτα.
Τέλος θέλω να εκφράσω την ισχυρότατη επιθυμία μου να επιλύσω φιλικά όλα τα προβλήματα με την ομάδα, ώστε να μπορέσω να αφοσιωθώ στην οδήγηση, αυτό που πραγματικά μού αρέσει να κάνω».
Τι ωραία που τα γράφουν οι δικηγόροι!
Πριν τέσσερις ημέρες ο Viñales είχε περιγράψει την ομάδα Avintia σαν «δεύτερης κατηγορίας», κατηγορώντας τη για την απώλεια του τίτλου της Moto3, καθώς η μοτοσυκλέτα αντί να βελτιώνεται με κάθε αγώνα, χειροτέρευε!
Βαριές εκφράσεις και κατηγορίες που δύσκολα αποδεικνύονται, κι ακόμη περισσότερο καθώς ο φταίχτης δεν είναι ποτέ ένας. Βέβαια για τον αντικειμενικό παρατηρητή, δύσκολα αποκαλείς μια μοτοσυκλέτα που έφερε 5 νίκες, 2 δεύτερες και 8 ακόμα βάθρα, «κακιά και ανεξέλιγκτη».
Ειδικά όταν είναι Honda- και η Honda έχει μνήμη κακού ελέφαντα, μη διστάζοντας να θάψει μεγάλους αναβάτες που επέκριναν τις μοτοσυκλέτες της, με τελευταίο θύμα το Max Biaggi.
Ωστόσο υπάρχουν αρκετά γκρίζα σημεία στην υπόθεση και ένα βασικό πρόβλημα. Ο μάνατζερ του Vinales είναι και ο μάνατζερ της ομάδας. Αυτό για όλους τους γνωρίζοντες σημαίνει ασυμβατότητα συμφερόντων, δηλαδή είτε ο Vinales θα καταλήξει ριγμένος (υποψιαζόμαστε ότι αυτό συνέβη), είτε η ομάδα. Από ό,τι ακούγεται, την κρίση πυροδότησε η πληροφορία ότι η ΚΤΜ έκανε σημαντική πρόταση στο μάνατζερ για να αποκτήσει το Vinales, την οποία ο νεαρός Ισπανός δεν έμαθε όταν έπρεπε.
Αυτό σε συνδυασμό με την απώλεια του τίτλου και της υποστήριξης της Repsol προς την ομάδα Avinthia Blussens, φαίνεται πως έφερε τον πιτσιρικά με το μεσογειακό ταμπεραμέντο στα όριά του, θεωρώντας ότι έχασε τη μεγάλη του ευκαιρία.
Αν δεν τον τσακίσει ψυχικά αυτή η εμπειρία, θα τον κάνει πιο έμπειρο και τελικά θα έχει και άλλες ευκαιρίες να αποδείξει τι αξίζει. Είναι νέος, έχει ταλέντο, η όποια ανοησία θα τού συγχωρεθεί.
Η κατάσταση για τους νέους Ισπανούς αναβάτες πάντως έχει γίνει δύσκολη. Η Dorna θέλει να προωθήσει νέα ταλέντα από άλλες χώρες, γιατί επιθυμεί να επεκταθεί σε Ινδία, Νότια Αμερική, Ρωσία. Η Ισπανία σαν αγορά είναι κορεσμένη και σε κρίση, η Dorna δεν μπορεί να ελπίζει σε αύξηση εσόδων από την ισπανική τηλεόραση, μείωση ναι.
Πώς αλλάζουν τα πράγματα…
Ως πρόσφατα, χάρη στους 4 ισπανικούς αγώνες στο καλεντάρι των MotoGP και στον ισπανό επικεφαλής της Dorna, το ισπανικό διαβατήριο άνοιγε όλες τις πόρτες. Η επιτυχία ήρθε σε βάρος των ιταλών αναβατών. Τώρα ο τροχός γύρισε και ήρθε η σειρά της Ισπανίας να πληρώσει το τίμημα της υπερβολικής επιτυχίας της.