Το νέο Ford B-ΜΑΧ ήρθε και προσφέρει αυξημένη ευελιξία και πρακτικότητα, καθώς και άνετες μετακινήσεις, όντας ένα πολυμορφικό με ιδιαίτερη εμφάνιση και χαρακτήρα.
Το νέο μικρό πολυχρηστικό αυτοκίνητο της Ford ταράζει ολίγον τι, τα σχεδιαστικά νερά της αυτοκίνησης. Κύριο γνώρισμά του, η απουσία της μεσαίας κολόνας, η οποία ενσωματώνεται στις εμπρόσθιες και πίσω συρόμενες πόρτες, ενώ το κέλυφος του αμαξώματος αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής.
Χαρακτηριστικά, που «ρίχνουν» το B-ΜΑΧ, αποφασιστικά στο παιχνίδι των μικρών πολυχρηστικών μοντέλων. Σε αυτή τη κατηγορία αναμένεται να κονταροχτυπηθεί με τον πρωτοπόρο της κατηγορίας, το Opel Meriva, με την ειδοποιό διαφορά ότι αυτή τη φορά το B-MAX αντιπαρατάσσεται με αρκετά «βέλη» στη φαρέτρα του.
Κομψό και δυναμικό παράλληλα…
Η εξωτερική σχεδίαση του B-MAX κινείται υπό τα πλαίσια της γνωστής σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kinetic Design, υιοθετώντας παράλληλα αρκετά από τα χαρακτηριστικά των Ford C-MAX και S-MAX, αλλά σαφώς σε πιο compact διαστάσεις.
Το εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει με τη τραπεζοειδή μάσκα, η οποία είναι και το σήμα κατατεθέν της Ford, ενώ ο δυναμισμός του αμαξώματος συνεχίζεται με τη μυώδη γραμμή των ώμων και τους ανάγλυφους θόλους των τροχών, ενώ μεγαλύτερες διαστάσεις διαθέτουν τα φωτιστικά σώματα.
Για να καταλάβει κανείς τον τρόπο με τον οποίο ανοίγουν οι πίσω πόρτες πρέπει να είναι παρατηρητικός, μιας και μόνο μια μικρή ράγα στο πίσω μέρος προδίδει τον συρόμενο τρόπο ανοίγματος των θυρών. Το θετικό είναι πως οι πίσω πόρτες μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν ανεξάρτητα από τις εμπρόσθιες.
Το Ford Easy Access Door System
Το σύστημα πλαϊνών θυρών «Ford Easy Access Door» είναι καινοτόμο για τη κατηγορία. Αυτό γιατί, για πρώτη φορά υπάρχει συνδυασμός ανοίγματος πλαϊνών πορτών με κλασσικό άνοιγμα προς τα έξω για τις εμπρόσθιες και συρόμενο για τις οπίσθιες, χωρίς να παρεμβάλλεται κεντρική κολόνα.
Η διάταξη αυτή δημιουργεί ένα ανεμπόδιστο και μεγάλο άνοιγμα για την είσοδο και έξοδο στο εσωτερικό αυξάνοντας τρομερά την πρακτικότητα.
Η παραδοσιακή δομή της κεντρικής κολόνας είναι ενσωματωμένη στις μπροστινές και πίσω πόρτες αντί να αποτελεί τμήμα του αμαξώματος δημιουργώντας άνοιγμα μήκους μεγαλύτερου του 1,5 μέτρου.
Εσωτερικό-Χώροι: Εν αφθονία
Οι σχεδιαστές του Β-ΜΑΧ δεν ήθελαν το νέο τους πολυμορφικό να αποτελεί μια μεγέθυνση του εξίσου δημοφιλούς Fiesta, αλλά να είναι ένα unique μοντέλο το οποίο θα προσπαθήσει να ικανοποιήσει τους αγοραστές του. Ποιοτικά ικανοποιεί, αλλά σε καμία των περιπτώσεων το Β-ΜΑΧ δεν μπορεί να κρύψει τη συγγένεια του με το Fiesta.
Στο τομέα των υλικών, έχει χρησιμοποιηθεί μαλακό ποιοτικό πλαστικό, για το ανώτερο τμήμα του ταμπλό, ενώ στο κατώτερο μέρος του υπάρχει σκληρό πλαστικό μεν, με καλή συναρμογή δε. Πολύ καλό κρίνεται και το σύστημα SYNC, με το οποίο μέσω φωνητικών εντολών ελέγχει όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας του Β-ΜΑΧ.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, το Β-ΜΑΧ κερδίζει την πρώτη μάχη, μιας και ικανοποιούν. Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους, όπως και οι πίσω, με τους προσφερόμενους χώρους για το κεφάλι και τα πόδια να ικανοποιούν.
Το επίπεδο δάπεδο θα βολέψει ακόμη και τη μεταφορά ενός τρίτου μεσαίου καθήμενου, με κάποιες παραχωρήσεις μόνο ως προς το διαθέσιμο χώρο για τους ώμους του.
Μοναδικό μελανό σημείο είναι πως οι πίσω επιβαίνοντες δεν έχουν που να ακουμπήσουν τα χέρια τους, παρά μόνο στο ανώτερο σημείο της θύρας, πράγμα άβολο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Σαφώς όμως η απουσία της μεσαίας κολόνας έχει αυξήσει κατά πολύ την πρακτικότητα, μιας και έχει απλουστευτεί αρκετά η πρόσβαση στις πίσω θέσεις, τόσο λόγω του μεγάλου ανοίγματος που διαθέτει, όσο και λόγω του μεγάλου ύψους που παράλληλα προσφέρει.
Μεγαλύτερο όγκο θα θελήσετε από το χώρο αποσκευών μιας και τα 304 λίτρα (αν έχετε ρεζέρβα ανάγκης ή 314 με κιτ επισκευής ελαστικού) κρίνονται μέτρια συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Δεν απογοητεύει ο 1.000άρης των 100 ίππων
Το Β-ΜΑΧ κινείται από τον γνώριμο πλέον 1.000άρη Ecoboost ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Το τράβηγμα είναι μεστό και ειδικά από τις 2.500 σ.α.λ. που «ξυπνάει» η τουρμπίνα, θα ικανοποιηθείτε από την επιτάχυνση που σας προσφέρεται.
Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 13,2 δτ. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το 5τάχυτο κιβώτιο είναι γνώριμη, αν έχει οδηγήσει κάποιο από τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, με μακριά κλιμάκωση ελεώ πέντε σχέσεων, νούμερο που στερεί το ραφιναρισμένο χαρακτήρα στον εν λόγω κινητήρα (ο ίδιος που εξοπλίζει και το Focus), έχοντας ως αποτέλεσμα την λιγότερο ήσυχη λειτουργία του σε συνθήκες ταξιδιού.
Το σύστημα πέδησης του πολυμορφικού της Ford, πέρα από καλή αίσθηση και απόκριση που προσφέρει, αποδεικνύεται και δυνατό.
Ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού το πολυχρηστικό Ford δεν θα αποσταθεροποιηθεί από την πορεία του προσφέροντας αίσθημα ασφάλειας σε οδηγό και επιβαίνοντες.
Οδική συμπεριφορά – Άνεση: Άνετο και ασφαλές
Το νέο πολυμορφικό βασίζεται ως γνωστόν στην παγκόσμια πλατφόρμα Β του ομίλου, χρησιμοποιώντας παράλληλα την κλασική διάταξη ανάρτησης, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Μπορεί το συγκεκριμένο set up να σας είναι γνώριμο από το Fiesta, παρ’ όλα ταύτα, η ποιότητα κύλισης είναι σαφώς βελτιωμένη συγκριτικά με το μικρό μοντέλο της φίρμας, λόγω των νέων ρυθμίσεων που έχουν επιτελεστεί στην ανάρτηση του Β-ΜΑΧ.
Έτσι, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την ανάρτηση να φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ περιορισμένος, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος.
Λίγο πιο έντονο είναι το «γουργούρισμα» του κινητήρα κι αυτό λόγω του ότι λείπει μια σχέση από το κιβώτιο, ειδικά στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.
Η παρεχόμενη πληροφόρηση από το τιμόνι επαρκεί, χαρακτηριστικό που σε συνδυασμό με την ανάρτηση επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι πιο τονισμένες, συγκριτικά με του Fiesta, αλλά σε καμία των περιπτώσεων να μην τρομάζουν.
Αν τώρα το παρακάνετε, θα έχετε αρωγό σας το ESP το οποίο θα επέμβει με διακριτικό τρόπο σε περίπτωση υπερβολής.
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα, συνδράμοντας κατά πολύ στο έργο του οδηγού, τόσο όταν κινείται σε στενούς δρόμους, όσο και κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος.
Πηγή: autotriti.gr