Η αποχώρηση (;) της Mini σίγουρα δεν προκάλεσε αίσθηση, αφού η γερμανική εταιρία ποτέ δεν ενεπλάκη ενεργά στο πρόγραμμα του WRC. Η ανακοίνωση της αποχώρησης της λοιπόν, είχε να κάνει περισσότερο με την Motorsport Italia, αλλά και το γεγονός ότι η γερμανική εταιρία θα συνεχίσει να εξελίσσει τους κινητήρες για λογαριασμό της Prodrive. Όμως, μετά από λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα τη Δευτέρα, η ανακοίνωση της Ford ότι αποσύρει την εργοστασιακή της υποστήριξη στην M-Sport και ουσιαστικά την επίσημη εμπλοκή της στο WRC, έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία.
Συγκεκριμένα, η Ford γνωστοποίησε με επίσημη ανακοίνωση της ότι ελέω της δύσκολης οικονομικής περιόδου και της κρίσης, είναι αναγκασμένη να αποσύρει την οικονομική της υποστήριξη στην M-Sport, άρα και την εργοστασιακή της εμπλοκή. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει ότι η δέσμευση της εταιρίας στο θεσμό θα είναι μειωμένη, και συγκεκριμένα σε οικονομικό επίπεδο, συνεχίζοντας όμως την συνεργασία της με την M-Sport, παρέχοντας της αυτοκίνητα και μηχανικά μέρη. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, κανονικά θα συνεχιστεί η εξέλιξη τόσο του Ford Fiesta, όσο και η κατασκευή του Fiesta R5, που είναι προγραμματισμένο να πάρει ομολογκασιόν το Μάρτιο του 2013.
Όσοι ασχολούνται με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, σίγουρα περίμεναν ότι κάτι τέτοιο θα γινόταν πραγματικότητα κάποια στιγμή, απλά όχι φέτος αλλά στο τέλος του 2013. Όμως, οι μειωμένες πωλήσεις και οι ζημιές ύψους 404 εκατομμυρίων δολαρίων, είχαν σαν αποτέλεσμα η Ford να αποσύρει νωρίτερα την οικονομική της υποστήριξη από το WRC. Τώρα, ο Malcolm Wilson, καλείται να συγκεντρώσει χρήματα και προϋπολογισμό, έτσι ώστε να ακολουθήσει το θεσμό με το μανδύα της αγωνιστικής του ομάδας, της M-Sport.
Ο ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η πρώτη προτεραιότητα μας είναι να επιβεβαιώσουμε τη συμμετοχή μας και το πρόγραμμα σε κάποια Πρωταθλήματα το 2013. Αυτή είναι μία πρόκληση που η ομάδα ανυπομονεί να αντιμετωπίσει. Πρέπει να εξετάσουμε τις προοπτικές μας και να ακολουθήσουμε την πλέον ενδεδειγμένη για το μέλλον της ομάδας μας. Αυτό που θέλουμε είναι να ολοκληρώσουμε τη χρονιά με όσες περισσότερες επιτυχίες μπορούμε και από εκεί και πέρα να συνεχίσουμε την εξέλιξη του Fiesta WRC, έτσι ώστε να είναι έτοιμο και ανταγωνιστικό για το 2013. Επίσης, θα συνεχίσουμε τη στενή μας συνεργασία με την Ford Racing έτσι ώστε να παρουσιάσουμε το Fiesta R5 το Μάρτιο του 2013, αλλά και για να παρουσιάσουμε τις απαραίτητες βελτιώσεις που χρειάζεται το Fiesta R2».
Καταρχήν, η επιθυμία του Malcolm Wilson να συγκεντρώσει τα χρήματα για να ακολουθήσει το Πρωτάθλημα σε ανταγωνιστικό επίπεδο δεν είναι σίγουρο ότι θα ευδοκιμήσει. Η περίοδος δεν ενδείκνυται για κάτι τέτοιο, αλλά ο ίδιος πιστεύει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Κατά δεύτερον, μοιάζει βέβαιη πλέον η αποχώρηση του Jari Matti Latvala, ο οποίος μόνο με θαύμα δεν θα φορέσει τα χρώματα της Volkswagen.
Από εκεί και πέρα, ο Wilson επειδή παραμένει ένας πολύ έξυπνος μάνατζερ, αν δει ότι δεν μπορεί να συγκεντρώσει τα χρήματα για συμμετοχή στο WRC, τότε μόνο απίθανη δεν μπορεί να θεωρείται η στροφή του προς το ανανεωμένο ERC (Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ) του οποίου τα δικαιώματα έχει πλέον το Eurosport και ουσιαστικά θα συγχωνευτεί με το IRC. Αυτό που απομένει να δούμε, είναι ποια θα είναι και η αντίδραση της FIA, αλλά και του νέου promoter του θεσμού, της Red Bull, αφού μπορεί να έχουμε την προσθήκη της VW το 2013, αλλά η αποχώρηση της Ford είναι εξίσου σημαντική.
Πηγή: 4troxoi.gr