Ο Άγγλος Danny Kent πήρε την πρώτη του νίκη σε GP με το σπαθί του, περνώντας στον τελευταίο γύρο το συναθλητή του στην ομάδα και πρωτοπόρο της βαθμολογίας Santro Cortese.

Έξι αναβάτες «σφάζονταν» γι’ αυτήν τη νίκη, με την προσπάθειά τους να κορυφώνεται στον τελευταίο δραματικό και γεμάτο συγκρούσεις τελευταίο γύρο. Όλα άρχισαν όταν από λάθος υπολογισμό ο υπερφιλόδοξος Luis Salom με την RW Racing Kalex έπεσε πάνω στον προπορευόμενο Jonas Folger (Αspar), προσπαθώντας παράλογα να περάσει μεμιάς από την 4η στην 1η θέση.

Η σύγκρουση κατέστρεψε τις ελπίδες του Folger για νίκη, αλλά στοίχισε και στο Salom. Μετά τον αγώνα τιμωρήθηκε και στον επόμενο γύρο της Μαλαισίας θα υποβιβαστεί στην εκκίνηση κατά 5 θέσεις από εκείνη που θα κερδίσει στα Χρονομετρημένα Δοκιμαστικά.

Δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση θα ξεκινήσει 5ος (εφόσον πάρει την pole). Στην αμμοπαγίδα ο Salom προσπάθησε να ζητήσει συγγνώμη, αλλά ο Folger ήταν εξαγριωμένος και παραλίγο να πιαστούν στα χέρια.

Δείτε στο βίντεο την άστοχη προσπάθεια και την εξέλιξη της πτώσης…

Μετά τη σύγκρουση πρώτος πέρασε ο Sandro Cortese, που ξαφνικά βρέθηκε στην ιδανική θέση για να εξασφαλίσει από τώρα τον τίτλο. Με τον Salom εκτός και τον Maverick Vinales στην 4η θέση. Ο Γερμανός με το ιταλικό αίμα φάνηκε για λίγες στροφές ήδη τιτλούχος και τροπαιούχος.

Δεν κατάφερε όμως να ξεκολλήσει από τους Kent και Alessandro Tonucci πίσω του. Οι δύο τους στο τέλος της πίσω ευθείας τον πέρασαν καθαρά στα φρένα, ενώ έμεναν λίγες στροφές μέχρι την καρό σημαία.

Στον 18ο γύρο ο Kent (που είχε ξεκινήσει από την pole) πέρασε καθαρά. Στη συνέχεια από λάθος του ο Cortese έπεσε πάνω στον Tonucci (Team Italia) όταν προσπάθησε να απαντήσει στο προσπέρασμα του Ιταλού. Έχασε τον έλεγχο του ΚΤΜ του, έπεσε και σύρθηκε μαζί με τη μοτοσυκλέτα του αρκετά μέτρα, στη διάρκεια των οποίων ο φουκαράς ο Tonucci τον χτύπησε -ελαφρά ευτυχώς-, καθώς ο Γερμανός βρέθηκε στον δρόμο του.

Στο βίντεο η πτώση του Cortese όπου δεν αφήνει τη μοτοσυκλέτα του και καταφέρνει να συνεχίσει…

Ο Ιταλός πέρασε για να τερματίσει 3ος ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο βάθρο, μαζί με τους Kent και Vinales, ενώ ο Cortese σηκώθηκε και συνέχισε τερματίζοντας 6ος. Αυτή είναι η πρώτη νίκη για Βρετανό οδηγό από το 2010 στη μικρή κατηγορία. Τότε ήταν ο Bradley Smith που είχε τερματίσει πρώτος στην Βαλένθια, τελευταίο του αγώνα στα GP125 πριν ανέβει στην Μoto2.

Στον γύρο της επιβράδυνσης μετά τον τερματισμό είδαμε κάποιες άσχημες στιγμές, καθώς ο Cortese, σίγουρα το πιο «καλόπαιδο» της Moto3, τα έβαλε χωρίς λόγο με το… συναθλητή του στην εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ, Danny Kent. Απειλώντας τον με τη γροθιά σηκωμένη, χοροπηδούσε κυριολεκτικά, σαν αφηνιασμένος πάνω στη μοτοσυκλέτα του.

Εκτός εαυτού ο Cortese συνέχισε το θέατρο και στο γκαράζ της ΚΤΜ Red Bull όπου μπήκε βρίζοντας και φωνάζοντας «ηλίθιε»! Πήρε κάμποσα λεπτά στη διεύθυνση της ομάδας να τον βάλει στη θέση του, οπότε αναγκάστηκε να συγχαρεί τον Kent με μια υποκριτική χειρονομία thumps-up και αργότερα να δημοσιεύσει ένα απολογητικό σημείωμα στο Twitter, γεμάτο ανόητες δικαιολογίες.

Όλα αυτά έγιναν παρότι έχει ήδη προβάδισμα 56 βαθμών έναντι του Vinales και μπορεί στον επόμενο αγώνα, αν διατηρήσει προβάδισμα τουλάχιστον 51 βαθμών, να κερδίσει και μαθηματικά τον τίτλο.

Ανακουφισμένος ο Vinales (που ελπίζει ακόμα σε τίτλο) δήλωσε ευτυχής που γλίτωσε από το μελέ του τελευταίου γύρου. Στο παρκ-φερμέ αποκάλυψε πως η FTR Honda του δεν είχε τελική, δυσκολεύοντάς τον πολύ να προσπεράσει. Με τη δεύτερη θέση του ο Ισπανός επέστρεψε στην 2η θέση της Βαθμολογίας, εκτοπίζοντας στην 3η τον Salom.

Ο Tonucci διατήρησε την ψυχραιμία του μετά την «επίθεση» του Cortese, έμεινε πάνω στην FTR Honda και απέσπασε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, δεδομένου ότι η ανώτερη θέση που είχε πάρει μέχρι το Motegi ήταν μια 10η. Υποσχέθηκε παρόμοια αποτελέσματα στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς.

Τέταρτος τερμάτισε ο Alex Rins (Estrella Galicia) και πέμπτος ο Zulfahmi Khairuddin (AirAsia Ajo KTM), μπροστά από τον Cortese. Ο συναθλητής του Rins, ο Miguel Oliveira, πέρασε τη γραμμή 7ος και ο Louis Rossi 8ος (Racing Team Germany), έχοντας πίσω τους Efren Vazquez (JHK t-shirt Laglisse) και Romano Fenati (Team Italia).

Ενδέκατος ήταν ο «δικός» μας Θανάσης Σίσσης (Red Bull KTM) και 12ος ο Niccolo Antonelli (San Carlo Gresini FTR Honda). Ο Niklas Ajo τερμάτισε 13ος (TT Motion events) και ο «μικρός» Alex Marquez 14ος (Ambrogio Next team). Τελευταίος που βαθμολογήθηκε ο Jakub Kornfeil (FTR Honda). Ο Ιάπωνας έκτακτος (wild card) Hyuga Watanabe εντυπωσίασε με την 16η θέση του.

Σχετικά με το συμβάν Cortese, ο Casey Stoner έκανε το εξής σχόλιο στο Twitter (@Official_CS27):

«Άκουσα να λέγεται στα paddock ότι λίγοι μόνον από την ομάδα του @DannyKent52 γιόρτασαν μαζί του την απονομή στο βάθρο. Θα έπρεπε να ντρέπονται για τον εαυτό τους, αν νομίζουν ότι ο Danny είχε οποιαδήποτε συμμετοχή στην πτώση του Sandro. Είναι απογοητευτικό να ακούς για τέτοιες συμπεριφορές από ομάδες. Και πάλι συγχαρητήρια Danny!»

Αποτελέσματα

1. Danny Kent GBR (KTM) 40′ 2.775s
2. Maverick Vinales SPA (FTR Honda) 40’3.035
3. Alessandro Tonucci ITA (FTR Honda) 40’5.127
4. Alex Rins SPA (Suter Honda) 40’6.179
5. Zulfahmi Khairuddin MAL (KTM) 40’6.420
6. Sandro Cortese GER (KTM) 40’16.169
7. Miguel Oliveira POR (Suter Honda) 40’18.298
8. Louis Rossi FRA (FTR Honda) 40’18.514
9. Efren Vazquez SPA (FTR Honda) 40’18.721
10. Romano Fenati ITA (FTR Honda) 40’18.904
11. Arthur Sissis AUS (KTM) 40’18.998
12. Niccol? Antonelli ITA (FTR Honda) 40’19.146
13. Niklas Ajo FIN (KTM) 40’31.143
14. Alex Marquez SPA (Suter Honda) 40’31.150
15. Jakub Kornfeil CZE (FTR Honda) 40’31.284
16. Hyuga Watanabe JPN (Honda) 40’33.846
17. Adrian Martin SPA (FTR Honda) 40’43.067
18. Kenta Fujii JPN (TSR Honda) 40’45.597
19. Jack Miller AUS (Honda) 40’45.671
20. Alan Techer FRA (TSR Honda) 40’50.226
21. John McPhee GBR (KRP Honda) 40’51.020
22. Luca Amato GER (Kalex KTM) 40’51.134
23. Isaac Vinales SPA (FTR Honda) 40’51.214
24. Josep Rodriguez SPA (FGR Honda) 41’6.537
25. Giulian Pedone SWI (Suter Honda) 41’13.065
26. Danny Webb GBR (Mahindra) 41’13.259
27. Yuudai Kamei JPN (Honda) -1 γύρος

Στο βίντεο η πτώση του Cortese όπου δεν αφήνει τη μοτοσυκλέτα του και καταφέρνει να συνεχίσει…