Με το που ξεπέρασαν οι πρόγονοί μας το αρχικό σοκ ότι κάθε αμάξι ήταν καλό και διασκεδαστικό, σε σχέση με το «ποδαράτο» και τα κάρα της εποχής, αναπτύχθηκε η ανάγκη για αυτοκίνητα που θα πρόσφεραν περισσότερα από το να σε πηγαίνουν απλώς στον προορισμό σου.

Τα sedan άρχισαν λοιπόν να γίνονται πιο γρήγορα, έπρεπε ωστόσο να περιμένουμε μέχρι το ’60 για να εξοπλιστούν τα τετράθυρα με πραγματικά sport χαρακτηριστικά για τον οικογενειάρχη που αναζητά το κάτι παραπάνω, οδηγικώς μιλώντας…

Κάποια από τα μπουσταρισμένα -για την εποχή- οικογενειακά αυτοκίνητα αυτονομήθηκαν από τον σωρό και έγραψαν τη δική τους χρυσή σελίδα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Μιλάμε για το ιδανικό μείγμα πρακτικότητας, κομψότητας και απαραίτητου γκαζιού.

Ιδού και 10 που ταιριάζουν ακριβώς στο προφίλ αυτό…

Jaguar MK 2 (1959-1967)



Πίσω στο 1960, το «διαμαντάκι» αυτό ήταν άφταστο! Συνδύαζε αρμονικά τη χλιδή μιας δυσκίνητης Rolls-Royce με τα sport χαρακτηριστικά των 6κύλιδρων Jaguar. Όσο για το σχεδιαστικό του πράγματος, σκέτο κομψοτέχνημα…

Alfa Romeo Giulia Super (1963-1978)

Μπορεί πλέον να μοιάζει με κουτί παπουτσιών, στην εποχή του ωστόσο ήταν μια πραγματική αεροδυναμική επανάσταση! Όσο για τον σπορτίφ χαρακτήρα του, έβαζε κάτω χαλαρά το GTV και τη Spider, τα καμάρια της Alfa. Εξαίσιο δείγμα κατασκευαστικής δεινότητας, η Giulia Super μετέφερε 5 άτομα με τα μπαγκάζια τους με τόση χάρη και δύναμη που σε κάνουν να απορείς…

Ford Lotus Cortina (1963-1970)

Το Cortina ήταν ένα απλό και βαρετό sedan προορισμένο για τη μεσαία τάξη της Ευρώπης. Όταν όμως η Ford αποφάσισε να το αναβαθμίσει και συνεργάστηκε με τη Lotus στο προτζεκτάκι, κοίτα τι γεννήθηκε! Εκθρόνισε μέσα σε μια νύχτα την Jaguar MK 2 από την κορυφή και έβαλε τα γυαλιά σε πολλά αγωνιστικά της εποχής. Και ο «κυριούλης» που συνήθως το οδηγούσε αναβαθμίστηκε σε ραλίστα κορυφής…

BMW 2002 (1968-1976)

Εντάξει, μπορεί να είναι δίπορτο και να μοιάζει περισσότερο με coupe, ωστόσο τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι. Δεν είχε ποτέ περισσότερους από 4 κυλίνδρους, ενώ η ποιότητα της κατασκευής του, η απόδοση και η πρακτικότητά του ως οικογενειακού αμαξιού άγγιξαν ταβάνι. Τι άλλο έκανε; Έσωσε τη βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία από την οικονομική καταστροφή που αντιμετώπιζε, και μαζί της έσωσε και όλους τους «ραλίστες» μπαμπάδες της Ευρώπης.

Datsun 510 (1968-1973)

Πριν το Honda Civic μαγέψει τα πλήθη με τις επιδόσεις του, το Datsun 510 ήταν η απόλυτη επιλογή για τον λάτρη της -φτηνής- ταχύτητας. Κόστιζε μόλις τα μισά από την BMW 2002 και υπήρξε πραγματικός διάβολος. Άσε που έκανε κι όλο τον κόσμο να αναρωτιέται τι στο καλό είχαν κάνει οι Ιάπωνες και τα είχαν καταφέρει τόσο καταπληκτικά. Γρήγορο και οικονομικό, ήταν η απόλυτη επιλογή.

Triumph Dolomite Sprint (1973-1980)

Το απόγειο της περιπετειώδους κατασκευαστικής ιστορίας της Triumph, το Dolomite μπορεί να περηφανεύεται ότι υπήρξε το πρώτο 16βάλβιδο του κόσμου! Προσεγμένο ιδιαίτερα και στο εσωτερικό και το εξωτερικό του, έκανε όλες τις 2002 και τις Alfa να τρέμουν στη σύγκριση. Με το μοντέλο αυτό λίγο ήθελε η Triumph να σπάσει τον κώδικα και να γίνει η βρετανική απάντηση στην BMW, τον «βασιλιά» των sports sedan.

Ford Taurus SHO (1989-1999)

Κατασκευασμένο εξαρχής για να ξελασπώσει τη Ford, έβαλε την αυτοκινητοβιομηχανία στη νέα εποχή με πάταγο! Το SHO (Super High Output) ήταν το μοντέλο που σχεδιάστηκε μεν από τη Ford, υλοποιήθηκε ωστόσο από τη Yamaha, και έδειξε στην αγορά ότι η Ford είχε ξεκολλήσει από τη μανία της να κατασκευάζει τα πιο βαρετά αυτοκίνητα του κόσμου και ήταν αντιθέτως ικανή να παράξει ένα απολύτως διασκεδαστικό οικογενειακό… Και τι καλά που τα κατάφερε!

Peugeot 405 Mi16 (1989-1991)

Εξαιρετικά δυναμική οδηγική συμπεριφορά, στιβαρό σασί και καλύτερο χειρισμό ακόμα και από μια Lotus: τα συστατικά της επιτυχίας! Μέχρι και το styling πρόσεξαν ιδιαίτερα οι Γάλλοι, αφήνοντας την Pininfarina να κάνει τα μαγικά του: δερμάτινα καθίσματα και ηλεκτρονικές ζώνες ασφαλείας με ηχητική προειδοποίηση δεν ήταν ακριβώς στον στάνταρ εξοπλισμό των αυτοκινήτων παραγωγής του 1990!

Mercedes-Benz 500E/E500 (1991-1994)

Μπορεί οι «ραλίστες» των καιρών να προτιμούσαν τα μοντέλα της Mercedes που «πείραζε» η AMG, ωστόσο αυτοί που ήξεραν πήγαιναν για την πεντακοσάρα! Αν δεν ήσουν άλλωστε έμπορος ναρκωτικών στο Miami, τι το ‘θελες το «κτήνος» της AMG; Συναρμολογημένος από την Porsche, ο θηριώδης V8 κινητήρας της δεν άφηνε τίποτα στην τύχη. Αν δεν ήξερες, την περνούσες για ένα αξιοπρεπές sedan ή -ακόμα χειρότερα- για το αρχέτυπο των ταξί. Η 500E ήταν ωστόσο το πρώτο sedan που εκτελούσε και χρέη supercar…

Alfa Romeo 164 (1987-1997)



«Πειραγμένο» εσωτερικά από την Pininfarina, το «διαμαντάκι» της Alfa δέσποζε στους δρόμους και έκανε τους συντηρητικούς οικογενειάρχες να του δίνουν να καταλάβει! «Ιταλική» ως εκεί που δεν παίρνει, η Alfa 164 ήταν ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην κατηγορία των sport sedan, αφού υπήρξε και το πρώτο Alfa που φλέρταρε σοβαρά με την αξιοπιστία και την κατασκευαστική τελειότητα.