Η Skoda Fabia στην 3η πλέον γενιά της, ανανεώνεται εκ βάθρων και με αιχμή του δόρατος την Monte Carlo, μία σπορ, εξατομικευμένη έκδοση, φιλοδοξεί να κατακτήσει μία κορυφαία θέση στην κατηγορία των compact μοντέλων. Έχοντας ως «προίκα» τις πωλήσεις περισσότερων από 4.000.000 Fabia από την εμφάνιση του μοντέλου, το 1999, η νέα Fabia, σε hatchback και kombi αμαξώματα μπαίνει στην αγορά προσφέροντας ένα πλήρες πακέτο στην κατηγορία. Στις παραδοσιακές αξίες της μάρκας, δηλαδή αξιοπιστία, ευρυχωρία και value for money, έρχονται πλέον να προστεθούν το σύγχρονο design, η προηγμένη τεχνολογία παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας και τα πιο σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας. Παράλληλα, η πρωτοεμφανιζόμενη στη γκάμα έκδοση Monte Carlo, με έντονα σπορ στοιχεία, προσφέρει την ιδιαιτερότητα που αναζητά ο σύγχρονος αγοραστής.
Εξωτερική εμφάνιση
Το νέο πιο νεανικό σχήμα ξεχωρίζει από την νέα μάσκα με κάθετες ράβδους, τα επανασχεδιασμένα φώτα και τον νέο προφυλακτήρα με ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. Νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας με ενσωματωμένους ανακλαστήρες. Οι προβολείς θυμίζουν κομμένο κρύσταλλο και ολοκληρώνουν τη συνολική εντύπωση υψηλής ποιότητας, για πρώτη φορά η Fabia διατίθεται προαιρετικά με προβολείς LED ενώ τα φώτα ημέρας είναι LED και στο βασικό εξοπλισμό. Νέα πίσω φώτα LED είναι επίσης προαιρετικά, αλλά ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Monte Carlo
Εσωτερικό
Κινητήρες – Κιβώτια
Σημαντικές τεχνικές αλλαγές έχουν γίνει στους κινητήρες ΜΡΙ, καθώς τα ακροφύσια ψεκασμού καυσίμου διασφαλίζουν τώρα πιο αποτελεσματικό ψεκασμό του καυσίμου. Αλλαγές έγιναν στον αισθητήρα οξυγόνου για καλύτερη αναλογία καυσίμου-αέρα. Με άμεσο ψεκασμό ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 75 ίππων με την κατανάλωση καυσίμου (1.0 ΜΡΙ) στα 4,8 λίτρα και τις εκπομπές ρύπων στα 110 γρ CO2/χλμ.
Ασφάλεια
Η γκάμα του εξοπλισμού ασφαλείας μπορεί να επεκταθεί με τον προαιρετικό Προσαρμοστικό Έλεγχο Σταθερής Ταχύτητας, μια κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, Front Assist με ενσωματωμένη λειτουργία φρένου ανάγκης City, ανίχνευση κόπωσης (ειδοποίηση οδηγού), υποβοήθηση φώτων και βροχής, περιοριστή ταχύτητας και έλεγχο συγκράτησης σε ανηφόρα. Τρία ακόμα συστήματα υποβοήθησης (Ανίχνευση τυφλών σημείων, ειδοποίηση πίσω κυκλοφορίας και αυτόματη υποβοήθηση φώτων) είναι τώρα διαθέσιμα στην Fabia για πρώτη φορά.
Συνδεσιμότητα
Η νέα Fabia δίνει δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων ηχοσυστημάτων και συστημάτων infotainment. Ακόμα και το βασικό ηχοσύστημα, Blues, προσφέρει διεπαφές USB και καρτών SD, ενώ ο χειρισμός των συστημάτων infotainent Swing, Swing Plus και Amundsen μπορεί να γίνει μέσω μιας οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Εξωτερικές συσκευές μπορούν να συνδεθούν μέσω Bluetooth και USB. Τα συστήματα Infotainment Swing Plus και Amundsen υποστηρίζουν επίσης την τεχνολογία SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate).
Έκδοση Monte Carlo
Η Fabia Monte Carlo (μπορεί να εξοπλιστεί με οποιονδήποτε από τους κινητήρες της γκάμας) αποτίνει φόρο τιμής στην επιτυχία των Skoda στο θρυλικό Ράλι Monte Carlo. Η σπορ αυτή έκδοση διαθέτει επανασχεδιασμένο μπροστινό σπόιλερ με χείλος δυο τμημάτων και τροποποιημένο πίσω διαχύτη. Τα πίσω φώτα LED είναι βασικός εξοπλισμός, ενώ στο εσωτερικό, νέα υλικά και ραφές σε χρώμα αντίθεσης δίνουν έμφαση στην σπορ εμφάνιση. Η οροφή διατίθενται σε σπορ μαύρο χρώμα, όπως και το χείλος δυο τμημάτων του μπροστινού σπόιλερ κάτω από τον μπροστινό προφυλακτήρα, οι εξωτερικοί καθρέφτες και οι βασικοί τροχοί αλουμινίου 16 ιντσών Italia. Ο επανασχεδιασμένος διαχύτης πίσω επιβεβαιώνει τις σπορ διαθέσεις και το logo Monte Carlo κυριαρχεί σε κάθε μια από τις κολόνες Β στα μαρσπιέ των θυρών. Το χρώμα Steel Grey προορίζεται αποκλειστικά για την έκδοση αυτή, αλλά υπάρχει δυνατότητα επιλογής άλλων δέκα χρωμάτων αμαξώματος. Στον προαιρετικό εξοπλισμό της Monte Carlo περιλαμβάνεται μια πανοραμική γυάλινη οροφή και μια γκάμα μαύρων τροχών αλουμινίου. Οι τροχοί Torino έχουν διάμετρο 17 ίντσες και οι μαύρες γυαλισμένες ζάντες Vega είναι οι πρώτοι τροχοί 18 ιντσών για την έκδοση hatchback. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μαύρο χρώμα, καθώς χρησιμοποιείται στην οροφή, τις κολόνες και την κεντρική κονσόλα. Κόκκινες διακοσμητικές ραφές στα υποβραχιόνια των μπροστινών θυρών και στο μπροστινό κεντρικό υποβραχιόνιο κάνουν πιο ευχάριστη την ατμόσφαιρα, ενώ ο φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα είναι νέο στοιχείο. Τέλος, η ανθρακί απόχρωση του πίνακα οργάνων παραπέμπει σε αγωνιστικές συνθήκες, όπως και τα καλύμματα δέρματος σε ανθρακί, με λευκές ραφές που «στολίζουν» τα σπορ καθίσματα.