Νίκη σοκ για τον Chaz Davies στο Β’ Σκέλος του Nurburgring, αφού όμως πρώτα οι διεκδικητές του τίτλου Max Biaggi και Marco Melandri έπεσαν. Πάλι στο βάθρο ο Laverty, τρίτος ο Camier για πρώτη φορά με την Fixi Suzuki.
Ξαφνικά το σαββατοκύριακο χαμογέλασε πλατιά στον αναβάτη της ParkingGo Aprilia, τον Chaz Davies. Πήρε την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Superbike και υπέγραψε συμβόλαιο με την BMW για το 2013. O Davies παίρνει τη θέση του Haslam που μάλλον ακολουθεί την οικογενειακή παράδοση και καταλήγει στην Ten Kate Honda.
O αγώνας σημαδεύτηκε από τις πτώσεις των δύο κύριων διεκδικητών του φετινού τίτλου, των Ιταλών Max Biaggi (ο παλιός) και Marco Melandri (ο νέος).
Με τον Biaggi πάλι επικεφαλής της Βαθμολογίας μετά το Α’ Σκέλος, το σκηνικό στο Β’ ήταν προδιαγεγραμμένα δραματικό. Μόλις 6,5 βαθμοί χώριζαν τον “παλιό” με το τετρακύλινδρο V της Aprilia, από τον “νέο” με το τετρακύλινδρο εν σειρά της BMW.
Η ένταση και το άγχος κατέβαλαν τον Biaggi από τον πρώτο ήδη γύρο. Στο τέλος της πίσω ευθείας, στρίβοντας για το σικέην “NGK” έπεσε μετά από λίγα μόλις δευτερόλεπτα αγώνα. Πώς συνέβη;
Έχοντας ήδη χωθεί στην 3η θέση πίσω από τον συναθλητή του Eugene Laverty και τον Tom Sykes που είχαν κάνει τρομερή εκκίνηση, ο Biaggi ξαφνιάστηκε όταν ο Laverty, τον οποίο είχε μόλις περάσει Sykes, έχασε τη γραμμή του και βγήκε στην αμμοπαγίδα, ευθεία μπροστά του.
Ο Max μπλόκαρε τα φρένα, γλίστρυσε και έπεσε μαλακά. Κατάφερε όμως να κρατήσει τον κινητήρα αναμμένο και επέστρεψε στον αγώνα, έχοντας όμως χάσει πάρα πολλές θέσεις.
Το διπλό συμβάν χάρισε την πρωτοπορία στον Sykes που έφυγε μπροστά, έχοντας πίσω τους Melandri και Davies. Ενα δεύτερο γκρουπ με κάποια διαφορά σχημάτισαν οι Jonathan Rea, Davide Giugliano, Loris Baz και Laverty που κατάφερε να επιστρέψει στην 7η θέση.
Ο Melandri αρκέστηκε για αρκετούς γύρους να ακολουθεί τον Sykes. Ύστερα με το ξεκίνημα του 8ου γύρου έκανε την επίθεσή του στην Κ1. Την ίδια ακριβώς κίνηση επανέλαβε στον επόμενο γύρο και ο Davies –και έπειτα οι ΒΜW και Aprilia άρχισαν να απομακρύνονται από τον Άγγλο με το ZX-10R.
Κι ενώ η πλάστιγγα έδειχνε πάλι να γέρνει υπέρ του Melandri, στην είσοδο της Κ11 ο αναβάτης της BMW βρέθηκε ξαφνικά στην άσφαλτο. Παράξενη τροπή των πραγμάτων για τον Marco που δεν κατάφερε να ξεκινήσει την S1000RR και έμεινε να θρηνεί τη χαμένη ευκαιρία να επιστρέψει στην κορυφή.
Με τον Melandri εκτός αγώνα και τον Biaggi να παλεύει με τους ουραγούς εκτός 15άδας, κερδισμένος από το χάος βγήκε ο Davies που πέρασε για πρώτη φορά στην καριέρα του πρώτος σε αγώνα WSBK.
Με τον Sykes να ξεμένει, ως συνήθως, στο δεύτερο μισό του αγώνα, ο Chaz δεν ένιωσε ποτέ να απειλείται, ενώ ο τρίτος Laverty απείχε ήδη 5 δευτερόλεπτα από τον Sykes. Tο μόνο που χρειάστηκε να κάνει ο Ουαλός ήταν να συγκεντρωθεί στην οδήγησή του και να περάσει την γραμμή τερματισμού, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές.
Αυτή είναι η πρώτη χρονιά του Davies στο WSBK. Πέρυσι είχε αναδειχθεί πρωταθλητής στη μικρή κατηγορία, το Παγκόσμιο Supersport (WSS).
Το πιο σημαντικό του γερμανικού γύρου είναι η νεκρανάσταση του Biaggi που κερδίζει για πρώτη φορά μετά την 1η Ιουλίου, δηλαδή μετά από 3 ολόκληρους αγώνες (6 Σκέλη). Τελευταία φορά είχε κερδίσει το Α’ Σκέλος στην Ισπανία (Aragon) και πραγματικά είχε χάσει εδώ και 2 μήνες την επαφή με το βάθρο –και τον τίτλο.
Τελικά, παρά τη βαριά τραυματισμένη μοτοσυκλέτα του, τερμάτισε 13ος, πήρε 3 ακόμα βαθμούς και αύξησε τη διαφορά του από τον Melandri στους 9,5.
Απομένουν 2 αγώνες μέχρι να τελειώσει το πρωτάθλημα. Αυτό σημαίνει 4 σκέλη και 100 βαθμούς για τους νικητές, αρκετούς για να αλλάξουν όλα τα δεδομένα στη βαθμολογία. Ωστόσο εκεί που ο Melandri έδειχνε να έχει βάλει πλώρη για τίτλο, τώρα η κατάσταση ισορρόπησε και το παιχνίδι αρχίζει σχεδόν από την αρχή.
Πίσω από τον Davies διεξήχθη σκληρότατη μάχη για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου ανάμεσα στους Laverty, Rea και Giugliano που χάρισαν μοναδικές στιγμές άγριας ομορφιάς –μέχρι που έσκασε μύτη ο Leon Camier. Ο Άγγλος που στο Α’ Σκέλος είχε ξεκινήσει τελευταίος και με ηρωική προσπάθεια τερμάτισε 5ος, πέρασε ανάμεσα στους 3 μονομάχους λες και ήταν βουτυρένιοι και άρπαξε την 3η θέση.
Υστέρα καθάρισε και τον Sykes και ανέβηκε από το πουθενά στη δεύτερη!
Με μια υπερπροσπάθεια στους τελευταίους γύρους ο Laverty κατάφερε τελικά να τού αποσπάσει τη 2η θέση. Η 3η θέση του Camier σφράγισε τον πιο επιτυχημένο φετινό αγώνα της Fixi Suzuki. Είναι το πρώτο βάθρο της ομάδας φέτος.
Μετά την εγκατάλειψη του Α’ Σκέλους, ο Jonathan Rea διόρθωσε κάπως με την 4η θέση –και τώρα στρέφει την προσοχή του στον επόμενο αγώνα MotoGP στο Misano, όπου θα αντικαταστήσει τον Stoner.
O Sykes κρατήθηκε τελικά στην 5η θέση, αλλά θα πρέπει να είναι πολύ εκνευρισμένος με την αδυναμία του να μείνει κοντά στους πρώτους, παρότι και στα δύο σκέλη οδήγησε την κούρσα για κάποιο διάστημα. Θα έπρεπε να είχε εκμεταλλευτεί καλύτερα την κακοτυχία των Melandri και Biaggi, αλλά έστω και έτσι, ο Βρετανός με τις 2 πέμπτες θέσεις πλησίασε τον Max στους 17 βαθμούς και τον Marco στους 26,5.
Χωρίς να καταφέρει ποτέ να εμπλακεί στη διεκδίκηση της νίκης, ο Carlos Checa συμβιβάστηκε τελικά με την 6η θέση την οποία του χάρισε η πτώση του Haslam. Μαύρη μέρα για την BMW, πραγματικά.
Ο συναθλητής του Checa, ο Davide Giugliano, πέρασε τη γραμμή τερματισμού 7ος. Ο Γάλλος Baz ήταν 8ος, καθώς κατάφερε τελικά να επικρατήσει στην περιφερειακή μάχη με τους Ayrton Badovini και Sylvain.
Πέρα από τη δεκάδα, ο Lorenzo Zanetti βρέθηκε πίσω από τον συναθλητή του της Ομάδας PATA Ducati, αλλά μπροστά από τον 12ο John Hopkins, ο οποίος πέρασε τη γραμμή μόλις 4/10 του δευτερολέπτου μπροστά από τον αγριεμένο Biaggi. Αν υπήρχε ένας ακόμα γύρος, ο Hopkins θα είχε υποκύψει.
Την δεκαπεντάδα συμπλήρωσαν οι Maxime Berger και Hiroshi Aoyama.
Και το video με τα highlights του Β σκέλους:
Αποτελέσματα B’ Σκέλους
1. Chaz Davies, ParkinGO MTC Racing, Aprilia RSV4 Factory, 20 γύροι σε 39’00″327
2. Eugene Laverty, Aprilia Racing Team, Aprilia RSV4 Factory, + 3,022
3. Leon Camier, FIXI Crescent Suzuki, Suzuki GSX-R 1000, + 3,222
4. Jonathan Rea, Honda World Superbike Team, Honda CBR 1000RR, + 5,705
5. Tom Sykes, Kawasaki Racing Team, Kawasaki ZX-10R, + 7,304
6. Carlos Checa, Althea Racing, Ducati 1198, + 7,541
7. Davide Giugliano, Althea Racing, Ducati 1198, + 14,709
8. Loris Baz, Kawasaki Racing Team, Kawasaki ZX-10R, + 19,782
9. Ayrton Badovini, BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000RR, + 19,925
10. Sylvain Guintoli, PATA Racing Team, Ducati 1198, + 20,028
11. Lorenzo Zanetti, PATA Racing Team, Ducati 1198, + 25,653
12. John Hopkins, FIXI Crescent Suzuki, Suzuki GSX-R 1000, + 29,142
13. Max Biaggi, Aprilia Racing Team, Aprilia RSV4 Factory, + 29,579
14. Maxime Berger, Team Effenbert Liberty Racing, Ducati 1198, + 36,090
15. Hiroshi Aoyama, Honda World Superbike Team, Honda CBR 1000RR, + 40,912
16. Lorenzo Lanzi, Team Effenbert Liberty Racing, Ducati 1198, + 50,401
17. Norino Brignola, Grillini Progea Superbike Team, BMW S1000RR, 3 γύροι