Ο παγκόσμιος πρωταθλητής 2010 Max Biaggi (Aprilia) ξαναπήρε την πρωτοκαθεδρία στην βαθμολογία, οδηγώντας μια τριάδα Aprilia στο βάθρο του Α’ Σκέλους στο Nürburgring της Γερμανίας.
Ο Melandri εγκατέλειψε από πτώση που του κόστισε ακριβά, καθώς υποχώρησε πάλι στην 2η θέση της Βαθμολογίας. Ο ρωμαίος ήρθε στην γερμανική πίστα υστερώντας κατά 18,5 βαθμούς, τώρα όμως προηγείται με 6,5 καθώς ο Melandri δεν βαθμολογήθηκε. Είναι η πρώτη νίκη του Biaggi μετά από εκείνη στην ισπανική πίστα Motorland της Aragon.
Ο αγώνας είχε συγκλονιστική εξέλιξη από τον πρώτο γύρο. Ο Biaggi έφυγε πρώτος, αλλά ο Sykes εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος που τον ανάγκασε να ανοίξει τη γραμμή του και πέρασε αμέσως μπροστά από νωρίς. Στο μεταξύ ο Melandri είχε υποχωρήσει στην 5η θέση.
Από τη νευρικότητά του ο Marco άφησε νωρίς τον συμπλέκτη, πριν σβήσουν τα φώτα της εκκίνησης, αλλά τον ξαναμάζεψε πριν περάσει η μοτοσυκλέτα του τη γραμμή της εκκίνησης. Η γραμματεία έκρινε ότι έτσι δεν απέκτησε πλεονέκτημα και δεν τον τιμώρησε με ridethrough (διέλευση από τα πιτ).
Πάντως ο αναβάτης της BMW ξαναβρέθηκε σύντομα στην 3η θέση, περνώντας τους Eugene Laverty και Carlos Checa στην Κ1 του δεύτερου γύρου. Στην ίδια στροφή στον επόμενο γύρο ο Checa θα χάσει το μπροστινό. Στον ίδιο γύρο ατύχησε και ο Jonathan Rea γλιστρώντας εκτός πίστας στην στροφή Ford Kurve.
Ωστόσο η κρισιμότερη απώλεια ήταν αυτή του Melandri. Καθώς προσπαθούσε να φτάσει τους Sykes και Biaggi μπροστά, το παράκανε στην φουρκέτα Κ8 κατά τον 6ο γύρο και έρριξε την BMW στην αμμοπαγίδα. Δεν χτύπησε αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει φανερά εκνευρισμένος. Είναι η 3η εγκατάλειψη του Melandri φέτος, μετά το Donington Park και το Misano.
Έχοντας πληροφορηθεί ότι ο μεγάλος του αντίπαλος ήταν εκτός αγώνα, ο Biaggi χαλάρωσε και άρχισε να ακολουθεί απλά τον Sykes καθώς οι δυο τους απομακρύνονταν από τους υπόλοιπους. Τρίτος ήταν πλέον ο Laverty και 4ος ο Chaz Davies που πήραν “προαγωγή” όταν έπεσαν οι Melandri, Checa, Rea και Giugliano που οδηγούσαν μπροστά τους.
Αλλά και η θέση του Sykes άρχισε να φαντάζει ανασφαλής καθώς οι αναβάτες έμπαιναν στο δεύτερο μισό του αγώνα. Στον 12ο γύρο ο Max πέρασε μπροστά και ακάθεκτος έφτιαξε μεγάλη διαφορά στους επόμενους 8 γύρους μέχρι την καρό σημαία.
Η νίκη του ανακόπτει κάπως τη φόρα του Melandri, ο οποίος στους 4 τελευταίους αγώνες είχε μαζέψει πολύ περισσότερους βαθμούς από τον Max και είχε περάσει πρώτος στη βαθμολογία.
Λίγο μετά τη παράδοση της πρώτης θέσης στον Biaggi, ο Sykes άρχισε να γυρίζει πολύ πιο αργά, χάνοντας ένα δευτερόλεπτο στον γύρο. Οι Laverty και Davies με Aprilia αμφότεροι, μάζεψαν γρήγορα τη διαφορά και τελικά πέρασαν τον Παγκ. Πρωταθλητή Supersport. Είναι το πρώτο τριπλό βάθρο της ιστορίας για την Aprilia στο Παγκόσμιο Superbike.
O Sykes τερμάτισε 4ος, μειώνοντας και τη διαφορά του στη Βαθμολογία από τον Melandri στους 34,5 βαθμούς.
Προς το τέλος του αγώνα είχαμε άλλη μια πτώση και εγκατάλειψη, αυτή τη φορά από τον Loris Baz που μέχρι τρεις γύρους από το τέλος έδειχνε να έχει εξασφαλίσει την 5η θέση.
Η ατυχία του ανέβασε τον Leon Camier στην 5η θέση. Ο αναβάτης της FIXI Crescent Suzuki έκανε επίθεση διαρκείας καθώς είχε ξεκινήσει τελευταίος, αφού δεν κατόρθωσε να βάλει μπροστά τη μοτοσυκλέτα του στον γύρο προθέρμανσης.
Ένας ακόμα αναβάτης που κέρδισε πολλές θέσεις από τις πτώσεις ήταν ο Γάλλος Sylvain Guintoli, που ξεκινώντας από τις τελευταίες θέσεις, τερμάτισε ανέλπιστα έκτος. Μια θέση πίσω βρέθηκε ο Leon Haslam, που πάλεψε με τον πόνο του τραυματισμένου ώμου του και ανταμείφθηκε.
Όγδοος (ο καλύτερος τερματισμός του για φέτος) πέρασε τη γραμμή ο Lorenzo Zanetti (επίσης με PATA Ducati), μπροστά από τον Ayrton Badovini και τον Hiroshi Aoyama.
Στην 12η θέση τερμάτισε ο Checa που επέστρεψε στη μοτοσυκλέτα του μετά την πτώση, μόλις 125 χιλιοστά πίσω από τον Maxim Berger. O John Hopkins ήταν 13ος.
Δείτε τα highlights από το Α σκέλος του αγώνα
Αποτελέσματα Α’ Σκέλους
1. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 20 γύροι
2. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 +3.027
3. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 +3.127
4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +12.306
5. Leon Camier GBR Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 +14.131
6. Sylvain Guintoli FRA PATA Ducati 1098R +19.523
7. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR +27.017
8. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R +33.116
9. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR +34.937s
10. Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR +39.132
11. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +41.000
12. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R +41.125
13. John Hopkins USA Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 +46.925
14. Lorenzo Lanzi ITA Liberty Effenbert Ducati 1098R +54.659
15. Brett McCormick CAN Effenbert Liberty Ducati 1098R +56.342s
16. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R +1’09.730
17. Norino Brignola ITA Grillini Progea BMW S1000RR +1’43.679