Μετρώντας σχεδόν 50 χρόνια ιστορίας (παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1970) το νέο Jimny 4ης γενιάς είναι γεγονός.
Το ολοκαίνουργιο ελαφρύ «μικροκαμωμένο» τζιποειδές, διαθέτει ακόμα περισσότερη λειτουργικότητα και πρακτικότητα τόσο σχεδιαστικά όσο και στις επιδόσεις του, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί το πνεύμα των προκατόχων του και την βασική φιλοσοφία που σχεδιάστηκε σαν το «μοναδικό, αυθεντικό, ελαφρύ, τετρακίνητο όχημα».
Σχεδίαση
Ο πρακτικός εξωτερικός σχεδιασμός εκφράζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου σε κάθε λεπτομέρεια, καθώς το τετραγωνισμένο αμάξωμα ανταποκρίνεται καλύτερα σε κάθε οδηγική συνθήκη. Οι σχεδόν κάθετες κολόνες Α και το επίπεδο καπώ ενισχύουν την καλή ορατότητα από το παρμπρίζ, ενώ η ορατότητα από τα πλευρικά παράθυρα στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού είναι βελτιωμένη. Η μπροστινή μάσκα είναι μαύρη απλής σχεδίασης, διαθέτοντας τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς προβολείς, ενώ οι ζάντες 15 ιντσών από σκούρο μεταλλικό κράμα ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εξωτερική εμφάνιση.
Άλλα εξωτερικά χαρακτηριστικά αποτελούν οι ράγες αποστράγγισης στα άκρα της οροφής που εμποδίζουν την είσοδο νερού στην καμπίνα κατά το άνοιγμα ή το κλείσιμο των πορτών, οι προεκτάσεις των θόλων και τα πλευρικά μαρσπιέ που προστατεύουν το αμάξωμα από τις φθορές και τα πίσω φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα στον προφυλακτήρα, τα οποία λόγω του μικρού τους μεγέθους συμβάλουν στο ευρύτερο άνοιγμα της πίσω πόρτας.
Οκτώ χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων δύο νέων χρωμάτων που αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για το νέο Jimny: το «Kinetic Yellow» χρώμα σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει και το «Jungle Green» η απόχρωση του οποίου θυμίζει φυσικό τοπίο.
Εσωτερικά, δεν υπάρχει τίποτα που να αποσπά την προσοχή του οδηγού από την οδήγηση. Το μαύρο εσωτερικό του διαθέτει λιτές, στυλάτες γραμμές σχεδίασης ενώ οι οθόνες ελέγχου και τα χειριστήρια έχουν σχεδιαστεί για εύκολη και πρακτική λειτουργία ακόμη κι αν ο οδηγός φοράει γάντια.
Όλος ο εξοπλισμός μέσα στην καμπίνα είναι εργονομικά τοποθετημένος για την χρήση του οδηγού και του συνοδηγού. Κάθε λεπτομέρεια είναι προσεκτικά και ελκυστικά τοποθετημένη για να απολαύσει ο οδηγός την πιο απαιτητική off-road εμπειρία. Ο πίνακας οργάνων φωτίζεται συνεχώς για καλύτερη ευκρίνεια είτε στο φως του ηλίου είτε στο σκοτάδι. Επίσης ο χειρισμός του συστήματος ήχου και πλοήγησης μέσω της οθόνης αφής 7 ιντσών (εκδόσεις GLX), η οποία είναι συμβατή με Apple Car Play, Android Auto TM και MirrorLink TM, επιτρέπει την πρόσβαση στις εφαρμογές του smartphone.
Ο πίσω χώρος αποσκευών μπορεί να επεκταθεί με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, δημιουργώντας χώρο αποσκευών χωρητικότητας 377 λίτρων, ο οποίος είναι 53 λίτρα μεγαλύτερος από τον προκάτοχό του. Φαρδύτερο αμάξωμα και επανασχεδιασμένα καθίσματα συντελούν στο αυξημένο πλάτος του χώρου αποσκευών ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων και το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι επικαλυμμένες με ειδικό πλαστικό για εύκολο καθαρισμό. Πέντε βίδες είναι τοποθετημένες σε κάθε πλευρά κάτω από τα πίσω παράθυρα για εφαρμογή γάντζων αλλά και στο πάτωμα, για να καταστεί δυνατή η εύκολη και σταθερή στερέωση μεγάλων αντικειμένων.
Ανάρτηση/Τετρακίνηση
Το νέο Jimny παραμένει πιστό στον χαρακτήρα του, διατηρώντας τα τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά του: Ενισχυμένο πλαίσιο τύπου σκάλας, γωνίες προσέγγισης ράμπας και διαφυγής, ανάρτηση με άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια και σύστημα τετρακίνησης με ‘κοντές’ σχέσεις μετάδοσης. Επιπλέον,το αξιόπιστο σύστημα τετρακίνησης της Suzuki Allgrip Pro, δίνει τις επιπλέον εκτός ασφαλτόδρομου δυνατότητες που θα εκτιμήσουν οι λάτρεις της περιπέτειας. Το σύστημα αυτό διαθέτει κοντές σχέσεις μετάδοσης και μπορεί εύκολα να αλλάξει από την κίνηση στους δύο τροχούς (2WD-H) σε κίνηση σε τέσσερις τροχούς (4WD-H και 4WD-L) με τη χρήση ενός μοχλού. Αναφορικά με την κίνηση στους 4 τροχούς η λειτουργία 4WD-L σε σύγκριση με τα 4WD-H, μπορεί να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους τροχούς, στις χαμηλότερες ταχύτητες, για καλύτερη πρόσφυση σε απότομες πλαγιές και τραχύ έδαφος.
Όταν οι δύο διαγώνιοι τροχοί χάνουν την πρόσφυση, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης LSD του JIMNY φρενάρει αυτόματα τους τροχούς που ολισθαίνουν διανέμοντας τη ροπή προς την άλλη πλευρά ώστε να ανακτηθεί η πρόσφυση του οχήματος. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στο JIMNY να διασχίζει ολισθηρές επιφάνειες και ανώμαλους τραχείς δρόμους.
Η μεγάλη γωνία προσέγγισης 37 μοιρών, η γωνία ράμπας 28 μοιρών και η γωνία διαφυγής 49 μοιρών, του επιτρέπουν να σκαρφαλώσει σε εμπόδια και απότομους λόφους χωρίς να έρθουν σε επαφή οι προφυλακτήρες ή το κάτω μέρος του.
Η ανάρτηση με άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια, προσφέρεται για τις εκτός δρόμου διαδρομές. Όταν ο τροχός πιέζεται προς τα πάνω από ένα εμπόδιο, ο συνδεδεμένος στην άλλη πλευρά τροχός πιέζεται προς τα κάτω, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη πρόσφυση σε ανώμαλο έδαφος. Το Jimny εξοπλίζεται με ανάρτηση με άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος.
Επίσης, η on road ικανότητα του, είναι εφικτή χάρη και στην υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, που προσφέρει πιο άνετη και σταθερή οδήγηση στο δρόμο ενώ το επανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης με αποσβεστήρα κραδασμών, ελαχιστοποιεί τους κραδασμούς του τιμονιού.
Κινητήρας/Κιβώτιο
Κάτω από το εμπρός καπό, ο προηγούμενος κινητήρας 1,3 λίτρων αντικαθίσταται από έναν ελαφρύ, συμπαγή και οικονομικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρων. Ο νέος κινητήρας έχει μεγαλύτερη ροπή σε όλη την γκάμα στροφών σε σχέση με τον απερχόμενο κινητήρα. Ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές, όπου συχνά απαιτούνται στις εκτός δρόμου διαδρομές παρέχει αυξημένη ροπή βελτιώνοντας την οδηγική συμπεριφορά. Επιπλέον, παρά τον αυξημένο κυβισμό, έχει μικρότερες συνολικές διαστάσεις από τον κινητήρα που αντικαθιστά και κατά 15% μειωμένο βάρος, συμβάλλοντας έτσι στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία αγγίζει τα 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων έχει βελτιστοποιημένες σχέσεις μετάδοσης για τον νέο κινητήρα και προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει επανασχεδιαστεί με γνώμονα τη μείωση των κραδασμών και παρέχει ακόμα πιο σταθερή και άμεση αίσθηση στις αλλαγές ταχυτήτων.
Επίσης το αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων έχει επανασχεδιαστεί για να προσφέρει λιγότερη τριβή και αυξημένη οικονομία καυσίμου. Η διαδικασία εναλλαγής σχέσεων έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με γνώμονα την απλοποίηση της λειτουργίας.
Ασφάλεια
Τα προηγμένα συστήματα Suzuki Safety Support ενισχύουν την ασφάλεια του οδηγού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αλλά και κατά τη διάρκεια της καθημερινής οδήγησης. Το σύστημα DSBS (Dual Sensor Brake Support), αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου.
Το σύστημα DSBS διαθέτει εμπρόσθιο σύστημα ανίχνευσης, χρησιμοποιώντας συνδυαστικά μια κάμερα και έναν αισθητήρα λέιζερ. Η κάμερα υπερέχει στην ανίχνευση μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, αναγνωρίζοντας πεζούς και λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αισθητήρας λέιζερ υπερέχει σε μικρές αποστάσεις και νυχτερινή ανίχνευση, επιτυγχάνοντας εξαιρετική ασφάλεια. Άλλες λειτουργίες του συστήματος αποτελούν το σύστημα Προειδοποίησης Ενδεχόμενης Σύγκρουσης και Αυτόματης Πέδησης, το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου και την αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist).
Το Jimny είναι το πρώτο μοντέλο της Suzuki, το οποίο μέσω του συστήματος DSBS, διατίθεται Λειτουργία Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition).Το νέο αυτό σύστημα ασφάλειας χρησιμοποιεί την κάμερα ώστε να παρακολουθεί τις πινακίδες κυκλοφορίας στο δρόμο. Όταν εντοπίζει οδικά σήματα, όπως όρια ταχύτητας ή σήμανση επιτρεπόμενης προσπέρασης, εμφανίζει το σήμα στην οθόνη του πίνακα οργάνων για να βοηθήσει τον οδηγό να θυμάται ποια οδική σήμανση έχει περάσει.
Για πρόσθετες πινακίδες κυκλοφορίας που εμφανίζουν συμπληρωματικές πληροφορίες, εμφανίζεται κενό πλαίσιο κάτω από το κύριο σημείο κυκλοφορίας για να ειδοποιήσει τον οδηγό.
Τέλος, τα συστήματα ασφαλείας συμπληρώνονται από:
– 6 αερόσακους
– Σύστημα Hill Hold Control
– Σύστημα Ελέγχου Κατάβασης (Hill Descent Control)
– ESP
– Άκαμπτο πλαίσιο τεχνολογίας TECT*2
– Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών
– Αμάξωμα σχεδιασμένο για βέλτιστη προστασία πεζών
– Προειδοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης
Περισσότερα (για την οδική συμπεριφορά του κυρίως) σε λίγες εβδομάδες.
Νίκος Τσάδαρης