Έτος 1978, και ο κόσμος αλλάζει. Το Space Invaders κατακλύζει τα καταστήματα ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε όλο τον πλανήτη και σηματοδοτεί το ξεκίνημα της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών.
Κατασκευάζεται το πρώτο αυτοματοποιημένο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας στην Ιαπωνία και ο Superman σημειώνει τεράστια επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Την ίδια περίοδο, υπάρχει τεράστια ζήτηση στις υπερατλαντικές αγορές, κυρίως στη Β. Αμερική για μικρά pickup trucks, που χρησιμοποιούνται για διαδρομές στο σχολείο και τη δουλειά και για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.
Το ίδιο έτος αρουσιάζεται ένα ακόμα προϊόν το οποίο στις επόμενες τέσσερις δεκαετίας θα προσφέρει τις υπηρεσίες του σε 4,7 εκατομμύρια άτομα, το Mitsubishi pickup 1 τόνου.
1η Γενιά 1978 Forte/L200
Η Mitsubishi παρουσιάζει το πρώτο της pickup truck 1 τόνου με την ονομασία «Forte» τον Σεπτέμβριο του 1978, και ξεκινά τις εξαγωγές στη Β. Αμερική από τον επόμενο Οκτώβριο. Το όνομα του πρώτου pickup truck 1 τόνου «Forte» σημαίνει «ισχυρός» στα Ιταλικά. Τα πρωτότυπα πέρασαν από εκτενείς, επίπονες δοκιμές αντοχής σε Β. Αμερική, Ταϊλάνδη και Σαουδική Αραβία προκειμένου να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία τους. Συνολικά, περίπου 657.000 οχήματα κατασκευάστηκαν στο Εργοστάσιο του Ohe στην Ιαπωνία, και κάποια στο Εργοστάσιο του Laem Chabang στην Ταϊλάνδη.
Το σχέδιο του είχε στοιχεία από το compact sedan «Galant S» με μακρύ ρύγχος, αεροδυναμική ποδιά που λανσαρίστηκε σε μοντέλα trucks για πρώτη φορά και στρογγυλούς προβολείς. Το Forte χρησιμοποιούσε βενζινοκινητήρες 2.0λτ και 2.6L (Β. Αμερική) και 1.6λτ (Ιαπωνία και υπόλοιπες περιοχές). Ένας 2.3λτ diesel ήταν διαθέσιμος για γενικές εξαγωγές. Το φαρδύ, εμπρός μετατρόχιο 1.360χλστ και το μακρύ μεταξόνιο των 2.780χλστ εξασφάλιζε ανώτερη οδηγική ευστάθεια.
Το πλαίσιο προορίζεται για επαγγελματικό όχημα, με εμπρός δισκόφρενα, διπλά ψαλίδια/σπειροειδή ελατήρια για την εμπρός ανάρτηση και φύλλα σούστας και άκαμπτο άξονα πίσω.
Το αθόρυβο εσωτερικό είναι αποτέλεσμα μιας πρωτοποριακής μεθόδου στην αντιμετώπιση των θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH), με τη χρήση ενός άξονα μετάδοσης 2 τμημάτων και πολλών στρατηγικά τοποθετημένων στεγανοποιητικών υλικών.
Δυο χρόνια αργότερα η μάρκα αξιοποίησε την πολυετή εμπειρία της στην κατασκευή Jeeps, και πρόσθεσε ένα νέο σύστημα part-time τετρακίνησης (4WD) με απευθείας συνδεδεμένη αθόρυβη καδένα. Το σύστημα μείωσε το θόρυβο των γραναζιών και την απώλεια ισχύος και επέτρεψε οδήγηση με υψηλές ταχύτητες στο δρόμο.
2η Γενιά 1986 Strada/L200
Τον Μάρτιο του 1986, ακολουθεί ολοκληρωτική αλλαγή του μοντέλου.
Το εξωτερικό, αποκτά μεγαλύτερη φινέτσα με τη νέα σχεδίαση εμπρός μάσκας. Το νέο σχήμα που διαμορφώνεται είναι μοντέρνο, αεροδυναμικό και ανθεκτικό. Προσφέρεται σε διάφορες διατάξεις, όπως τρεις τύποι αμαξώματος: Single Cab, Club Cab, Double Cab, με μακρύ και κοντό μεταξόνιο για το Single Cab, επιλογές μετάδοσης 2WD και 4WD, βενζινοκινητήρες 2.0λτ και 2.6λτ, και κινητήρα 2.5λτ diesel.
Η ονομασία αλλάζει και το double-cab «Strada» παρουσιάζεται στην Ιαπωνία το 1991. Το μοντέλο διατίθεται με ως «Mighty Max» στη Β. Αμερική, «Triton» στην Αυστραλία και «L200» σε άλλες περιοχές. Στη Β. Αμερική, κυκλοφορεί επίσης από την Dodge ως «Ram 50».
Συνολικά, κατασκευάστηκαν περίπου 1.146.000 μοντέλα 2ης γενιά στο Εργοστάσιο του Ohe στην Ιαπωνία και του Laem Chabang στην Ταϊλάνδη.
3η Γενιά 1996 Strada/L200
Η παραγωγή της 3ης γενιάς «Strada/L200» ξεκινά το Νοέμβριο του 1995 στην Ταϊλάνδη. Το εσωτερικό και το εξωτερικό ανανεώνονται πλήρως και αποκτούν μία χαρακτηριστική, προηγμένη εμφάνιση.
Το νέο στυλ ικανοποιεί και την ανάγκη του πελάτη να αποκτήσει ένα pick-up truck που να μπορεί να χρησιμοποιεί και σαν επιβατικό αυτοκίνητο για προσωπική χρήση. Το μοντέλο κατατάσσεται σαν ένα ευρύχωρο 5θέσιο, άνετο και ικανό για σπορ δραστηριότητες αλλά και επαγγελματική χρήση.
Η ισχύς και οι off-road επιδόσεις βελτιώνονται με έναν 2.5λτ turbodiesel κινητήρα με intercooler και λειτουργίες όπως το «Easy Select 4WD». Τα επίπεδα ασφάλειας και εξοπλισμού αναβαθμίζονται για να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες άνεσης επιβατικού αυτοκινήτου.
Το «Strada/L200» πωλείται στην Ταϊλάνδη και εξάγεται σε Ευρώπη, Ωκεανία, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή & Αφρική. Οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τα 1.046.000 οχήματα.
Στα βασικά του χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν η καμπίνα με αίσθηση επιβατικού, ο ευρύχωρος χώρος αποσκευών, ο 2.5λτ turbodiesel κινητήρας με εναλλάκτη θερμότητας (intercooler), και το σύστημα Easy Select 4WD, με συγχρονισμένο εμπρός διαφορικό ελεύθερης περιστροφής, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει το πιο αποδοτικό πρόγραμμα οδήγησης για κάθε είδους επιφάνεια.
Το μοντέλο διατίθεται σε ορισμένες εκδόσεις εξοπλισμού με ABS και υβριδικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιώνει την οδηγική ευστάθεια.
4η Γενιά 2005 Triton/L200
Τον Αύγουστο του 2005 αλλάζει ολοκληρωτικά το μοντέλο και μετά την παρουσίαση του στην Ταϊλάνδη το 2005, εξάγεται σταδιακά σε περίπου 150 χώρες σε όλο τον κόσμο, και γίνεται σημαντικό όχημα στην παγκόσμια στρατηγική της Mitsubishi.
Η εξέλιξη του Triton/L200, έγινε προκειμένου να βελτιωθούν, η οικονομία, η αντοχή, η αξιοπιστία, η ποιότητα και οι ποικίλες ανάγκες των πελατών, που πλέον δεν ήθελαν μόνο ένα όχημα επαγγελματικής χρήσης.
Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά των 2005 Triton/L200 είναι η καινοτόμα σχεδίαση εσωτερικού και εξωτερικού, αλλά και το πιο ευρύχωρο εσωτερικό στην κατηγορία του, ενώ η ανάρτηση και ο εξοπλισμός εσωτερικού προσφέρει επίπεδα άνεσης επιβατικού αυτοκινήτου.
Ένας νέος diesel με άμεσο ψεκασμό common rail αποδίδει πλούσια ισχύ σε συνδυασμό με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης, ρύπων και θορύβων.
Το νέας σχεδίασης αμάξωμα είναι το πλέον ανθεκτικό σε συγκρούσεις στην κατηγορία. Η συμμετοχή στο Dakar Rally και άλλους αγώνες που απαιτούν ανώτερες off-road 4WD επιδόσεις έκαναν διάσημη σε όλο τον κόσμο την αντοχή του Triton/L200.
Το μοντέλο διατίθεται σε τρεις τύπους αμαξώματος: Single Cab, Club Cab, και Double Cab, ενώ μεταξύ των κινητήρων είναι οι νέοι 2.5λτ και 3.2λτ common rail diesel. Η μετάδοση περιλαμβάνει 2WD και 4WD («Super Select 4WD» και «Easy Select 4WD») εκδόσεις.
Συνολικά, κατασκευάστηκαν 1.423.000 οχήματα L200 4ης Γενιάς.
5η Γενιά 2015 Triton/L200
Το 2014, η 5η γενιά L200 ικανοποιεί ακόμα περισσότερο τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών. Βελτιωμένη χρηστικότητα και αντοχή για επαγγελματική χρήση, σπορ αίσθηση, ευχάριστη οδηγική εμπειρία, ποιότητα και άνεση για όλους τους επιβάτες, είναι τα δυνατά σημεία του νέου L200, του οποίου οι τρεις τύποι καμπίνας ικανοποιούν όλες τις ανάγκες: Single Cab, Double Cab, και double door Club Cab.
Ο 2.5λτ turbodiesel και ο βενζινοκινητήρας 2.4λτ έχουν βελτιωθεί και πλαισιώνονται από ένα νέο 2.4λτ Mivec «καθαρό» turbodiesel. Προσφέρει σβέλτες επιδόσεις σε συνδυασμό με οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Ένα 6τάχυτο μηχανικό και ένα 5τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με sports mode προσφέρονται για πρώτη φορά.
Τα συστήματα 4WD εξακολουθούν να εξελίσσονται. Το «Easy Select 4WD» έχει τρεις θέσεις: 2H, 4H, 4L για καλύτερη ελκτική πρόσφυση ανάλογα με τις οδικές συνθήκες και «Super Select 4WD-II» με ηλεκτρονικό ενεργοποιητή.
Μία έκδοση 2WD εξακολουθεί να προσφέρεται, συμπεριλαμβανομένης της στάνταρ και ενός μοντέλου «High Rider» που έχει την ίδια απόσταση από το έδαφος με την 4WD έκδοση για βελτιωμένες ικανότητες εκτός δρόμου.
Τέλος, όσον αφορά τους τόπους κατασκευής του δημοφιλούς pickup, οι πλατφόρμες πρώτης και δεύτερης γενιάς, κατασκευάζονταν κατά κανόνα στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Ohe. Από το μοντέλο τρίτης γενιάς και μετά (1995), η παραγωγή συγκεντρώνεται στο Εργοστάσιο Laem Chabang στην Ταϊλάνδη, από όπου εξάγονται σε όλο τον κόσμο. Τώρα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο της μάρκας, όπου παράγονται πάνω από 400.000 οχήματα το χρόνο.
Αυτά προς το παρόν, καθώς η νέα γενιά L200 είναι καθοδόν για να συνεχίσει την 40χρονη πορεία του δημοφιλούς μικρού φορτηγού.
Νίκος Τσάδαρης