Η φημισμένη διεθνής ανάβαση Πάικς Πηκ (Pikes Peak International Hill Climb – PPIHC), ή «Ανάβαση στα Σύννεφα», συνήθως διεξάγεται στις 8 Ιουλίου. Φέτος όμως συνέπεσε με την τεράστια φωτιά στο Κολορονάντο Σπρινγκς της πολιτείας Κολοράντο και η Διεύθυνση του αγώνα την ανέβαλε για την Κυριακή, στις 12 Αυγούστου.

Η διαδρομή αποτελείται από 156 στροφές που μέχρι φέτος ξετυλίγονταν πάνω σε άσφαλτο και χώμα. Από φέτος η διαδρομή είναι όλη ασφαλτοστρωμένη. Οι αναβάτες λοιπόν έπρεπε να μάθουν τα 20 χιλιόμετρά της εξαρχής, αφού άλλες είναι οι γραμμές και οι ταχύτητες στο χώμα κι άλλες στην άσφαλτο. Οι μοτοσυκλέτες αγωνίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τα κυβικά τους: 1205cc, 750cc και 450cc.

Σε αυτό βοήθησαν οι τρεις ημέρες δοκιμαστικών και ο καλός καιρός μέχρι το Σάββατο, οπότε μια καταιγίδα άλλαξε τις συνθήκες πρόσφυσης. Ο ήλιος επέστρεψε όμως για τον αγώνα της Κυριακής που άρχισε με την επίθεση των μοτοσυκλετών στην κορυφή, για να ακολουθήσουν τα αυτοκίνητα (για να έχετε μια εικόνα, το ρεκόρ από πέρυσι κατείχε ο Ρις Μίλεν με ένα Χιουντάι Τζένεσις και χρόνο 9:46.164.)

Οι ενθουσιώδεις συζητήσεις αφορούσαν βεβαίως την ετήσια πτώση του ρεκόρ της ανάβασης, καθόλου παράξενη εξέλιξη, αφού η διοργάνωση κάθε χρόνο προσθέτει όλο και περισσότερη άσφαλτο, μέχρι τη φετινή ολοκληρωτική ασφαλτόστρωση.

Ένα νέο θέμα συζήτησης που άνοιξε ήταν κατά πόσο η ασφαλτόστρωση θα δώσει την ευκαιρία σε μια νέα κατηγορία αγωνιστικών μοτοσυκλετών να πάρουν τα ηνία στην Ανάβαση.

Πάντως και φέτος οι περισσότερες συμμετοχές αφορούσαν μοτοσυκλέτες σουπερμοτάρ ή Adevnture και μερικές φλατ-τρακ. Η μεγάλη κατηγορία (κυβισμός 1205cc) παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποικιλία, με BMW, Ducati, Harley-Davidson και KTM.

Η διοργάνωση του αγώνα ωστόσο δεν αντιμετωπίζει με ενθουσιασμό τις αγωνιστικές δρόμου που θέλουν να συμμετάσχουν, στέλνοντας όσες εμφανιστούν στην… «τιμητική» κατηγορία «Επίδειξης».

Και παρόλο που αρκετοί πίστευαν ότι το ρεκόρ θα πήγαινε σε κάποια από τις αγωνιστικές πίστας, η επικράτηση των adventure ήταν και πάλι εντυπωσιακά καθολική.

Φέτος και λογικά, κατατροπώθηκε το όριο των 10 λεπτών. Ταχύτερα σκαρφάλωσε ο Κάρλιν Νταν ο περσινός νικητής με χρόνο 9’52.819. Μοτοσυκλέτα του και πάλι μια Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak, αυτή τη φορά επίσημη συμμετοχή της Ducati Βορείου Αμερικής. Πέρυσι είχε τρέξει με μια Multistrada από το κατάστημα μοτοσυκλετών στο οποίο είναι συνιδιοκτήτης.

Ένα πρόβλημα του τρανσπόντερ (αναμεταδότη) στη μοτοσυκλέτα του Νταν, είχε σαν αποτέλεσμα να μην καταγραφεί ο τελικός χρόνος του στον τερματισμό, οπότε όλο το πάντοκ αναγκάστηκε να περιμένει επί ώρες για την ανάδειξη του νικητή. Εξαιρετικό χρόνο, σπάζοντας επίσης το όριο των 10 λεπτών, έκανε και ο Greg Tracy με 9’58.262, ο ταχύτερος αναβάτης μέχρι πέρσι που εμφανίστηκε από το πουθενά ο Νταν.

Ενώ οι μοτοσυκλέτες απόλαυσαν ηλιοφάνεια, οι υπόλοιπες κατηγορίες δεν ήταν το ίδιο τυχερές. Ακολούθησε βροχή και χαλάζι μέχρι και… χιονόπτωση στην κορυφή. Οι υπόλοιποι οδηγοί αναγκάστηκαν να τα βγάλουν πέρα με διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Το απόλυτο ρεκόρ πήγε και πάλι στον Ριζ Μίλεν που με το Χιουντάι Ντρίφτκαρ έκανε 9’46.164 στην κατηγορία Τάιμ Ατάκ (Time Attack).

Πάντως το μεγαλύτερο κατόρθωμα είναι ο χρόνος των Dunne και Tracy που έγιναν με απλές, σχεδόν τουριστικές μοτοσυκλέτες και όχι μια καθαρόαιμη αγωνιστική.

Με την ασφαλτόστρωση πάντως έχει χάσει αρκετή από την μοναδικότητά της η διαδρομή σε σχέση με την εποχή που ήταν αποκλειστικά χωμάτινη.

Δείτε τη διαδρομή μέσα από την κάμερα στο κράνος του rookie Ryan Radar που έκανε τον 24ο χρόνο με ένα απλό ΚΤΜ 450 SM…

Αποτελέσματα 2012 Pikes Peak International Hill Climb

Όνομα Χρόνος ΜΩΤ Μοτ/τα

PIC

1 Carlin Dunne 9:52.819 72.872 Ducati
2 Greg Tracy 9:58.262 72.209 Ducati
3 Bruno Langlois 11:05.342 64.929 Ducati
4 Eddie Tafoya 11:38.545 61.843 Ducati
5 Michael Henao 11:41.686 61.566 Harley Davidson
6 Jiri Heinik 11:51.967 60.677 KTM
7 Norman Meyer 13:38.408 52.785 BMW
8 Weston Orloff –.— 0.000 Harley Davidson

Κατηγορία 750cc

1 Gary Trachy 10:40.753 67.421 TM
2 Jeff Grace 11:02.472 65.210 KTM
3 James McKay 11:31.423 62.480 Husaberg
4 Joseph Toner 11:35.449 62.118 Kawasaki
5 Marco Belli 11:43.715 61.388 Ouroboros
6 Mattia Riva 11:44.397 61.329 Husaberg
7 Ryan Oosterman 11:49.827 60.860 KTM
8 Joseph Connor Toner 12:00.457 59.962 Aprilia
9 Pierpaolo Vivaldi 12:16.133 58.685 SMR
10 Dan Harmon 12:20.855 58.311 KTM
11 Lee Summers 13:14.639 54.364 KTM

Kατηγορία 450cc

1 Travis Newbold 11:06.618 64.805 Honda
2 Greg Chicoine 11:12.312 64.256 Kawasaki
3 Daniel Berendes 11:12.970 Monument CO Honda
4 Craig Gleason 11:13.782 64.116 Yamaha
5 Geoff Cesmat 11:20.195 63.511 Yamaha
6 Jeff Delio 11:23.479 63.206 Yamaha
7 Chase Guthrie 11:28.056 62.786 Kawasaki
8 Darryl Lujan 11:33.566 62.287 Honda
9 Teague Sawyer 11:38.399 61.856 Honda
10 Cal Collins 11:40.749 61.648 Honda
11 Tom McCarthy 11:44.807 61.293 Honda
12 Donnie Bales 11:47.241 61.082 Honda
13 Greg Nichols 11:50.951 60.764 Yamaha
14 Mark Niemi 11:59.234 60.064 Honda
15 Timothy Buhler 12:01.197 59.900 Yamaha
16 Eric Monus 12:01.823 59.848 Yamaha
17 Mark Woodward 12:06.625 59.453 Kawasaki
18 Jim Cole 12:06.688 59.448 Yamaha
19 Justin Flater 12:10.889 59.106 Honda
20 Thomas Specht 12:13.906 58.863 Honda
21 Doug Chestnutt 12:14.890 58.784 Yamaha
22 Michael Kassebaum 12:22.869 58.153 Honda
23 Brandon Rader 12:29.197 57.662 Honda
24 Ryan Radar 12:37.969 56.994 KTM
25 Charles Ford 12:39.450 56.883 Honda
26 Donnie Burns 12:42.642 56.645 Honda
27 William Kitchens 12:56.462 55.637 Aprilia
28 Chris Carr 13:15.360 54.315 KTM