Η Ford περνάει πλέον στη φάση των δοκιμών για τα συστήματα «car-to-car» και «car-to-infrastructure», επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Στο πλαίσιο του «Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany», ενός τετραετούς προγράμματος δοκιμών για την έξυπνη διασύνδεση των οχημάτων, η Ford κατασκεύασε 20 ειδικά διαμορφωμένα S-Max, τα οποία θα προστεθούν σε ένα στόλο συνολικά 120 οχημάτων.
Αυτά θα καλύψουν χιλιάδες χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες, καταγράφοντας δεδομένα και αξιολογώντας 20 πειραματικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και διευκόλυνσης των μετακινήσεων.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορούν να εξασφαλίσουν μείωση της κίνησης και αύξηση της ασφάλειας των μετακινήσεων. Αυτό θα το πετύχουν μέσω της αλληλεπίδρασης των αυτοκινήτων αλλά και της επικοινωνίας τους με τις δομές του οδικού δικτύου.
Ένα από τα συστήματα είναι η ηλεκτρονική ένδειξη πέδησης, που ενημερώνει αυτομάτως τον οδηγό ότι κάποιο προπορευόμενο όχημα φρέναρε απότομα, ακόμα και αν δεν υπάρχει οπτική επαφή με αυτό.
Κάποια άλλα πάλι, μπορούν να ενημερώνουν εγκαίρως για την ύπαρξη εμποδίων στο οδόστρωμα, για τα σήματα κυκλοφορίας, καθώς και για την κίνηση που θα συναντήσει το όχημα στην πορεία του.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν και άλλοι κατασκευαστές, όπως οι BMW, Mercedes, Opel, VW και Audi. Το συνολικό κόστος του ανέρχεται στα 53 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 προέρχονται από επιχορηγήσεις του γερμανικού δημοσίου.
Πηγή: autotriti.gr