Από τη στιγμή της ανακοίνωσης ότι ο Ιταλός 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής επιστρέφει στη Yamaha, πολλά αλλάζουν στο χώρο του MotoGP. Ας δούμε την περίληψη των πρώτων επεισοδίων του σήριαλ που θα δώσει τροφή στις ειδήσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς…
Το ενδιαφέρον εκτινάσσεται ξανά και όλοι θα περιμένουν να δουν τι θα κάνει ο Rossi στον πρώτο αγώνα. Το καζάνι άρχισε να βράζει και πάλι, η Dorna τρίβει τα χέρια της και οι φίλοι του MotoGP έχουν πολλούς λόγους να παρακολουθούν τις εξελίξεις.
Ο Rossi θα βρεθεί ξανά στο ίδιο box με το Jorge Lorenzo. Μόνο που οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί πλέον. Με το φευγιό του Stoner, ο Lorenzo γίνεται ο αδιαμφισβήτητα κορυφαίος οδηγός του πλανήτη το 2013.
Και ο Rossi τελεί υπό «αμφισβήτηση». Ακριβώς το αντίθετο απ’ ό,τι ίσχυε όταν ο Rossi αναγκάστηκε να μοιραστεί την αύρα του με το θρασύ «πιτσιρικά». Μέχρι που έχτισαν τοίχο στο box «για να μην του κλέβει τις ρυθμίσεις».
Σήμερα ο Rossi επιστρέφει με την ουρά στα σκέλια και μένει στη μεγαθυμία του Lorenzo το πώς θα χειριστεί τη σχέση του με το σεβάσμιο Valentino Rossi. Στις πρώτες δηλώσεις όταν η έλευση ήταν απλά εικασία, τόσο ο Rossi όσο και ο Lorenzo έχουν δηλώσει ότι «τέλος ο τοίχος».
Ο Rossi έφυγε από τη Honda για να αποδείξει ότι ο οδηγός είναι αυτός που κερδίζει και όχι η μοτοσυκλέτα. Σήμερα αποδεικνύεται ότι αυτό ισχύει (το απέδειξε το 2004 κερδίζοντας τον πρώτο του αγώνα με την υπό εξέλιξη τότε Yamaha M1), μέχρι ένα σημείο, δε.
Είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα ελάχιστο επίπεδο απόδοσης και αποτελεσματικότητας στη μοτοσυκλέτα ώστε ο οδηγός να παίξει το ρόλο του. Δεν μπορεί να κάνει θαύματα και αυτή η διαπίστωση είναι το μεγαλύτερο πλήγμα που δέχεται η Ducati από την εξέλιξη αυτή.
Η είδηση της αποχώρησης από τη Ducati είχε τεράστιες συνέπειες στο αγωνιστικό τμήμα της Ducati. Ήδη προγραμματίστηκε για αυτήν την εβδομάδα μια καθολική συνάντηση όλων των συντελεστών της ομάδας, προκειμένου να συζητήσουν την στρατηγική ερευνάς και εξέλιξης και να σχεδιάσουν την πορεία του για το υπόλοιπο της σαιζόν.
Η αποχώρηση του Rossi θα έχει επιπτώσεις στις δοκιμές εξέλιξης και αναγκάζει τη Ducati να επανεξετάσει την όλη διαδικασία βελτίωσης της GP12.
Αν και η βοήθεια της Audi δεν θα είναι άμεση, εμμέσως ίσως μπορέσουν να συνδράμουν ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία του επανασχεδιασμού και παραγωγής των νέων ανταλλακτικών, ώστε να φτάνουν ταχύτερα στη μοτοσυκλέτα για δοκιμές.
Αλλά ήδη η αποχώρηση του Rossi δημιουργεί ένα ντεσαβαντάζ: Έχουν μεν ακόμη στη διάθεσή τους τον καλύτερο αναβάτη εξέλιξης αλλά θα φοβούνται να του αποκαλύψουν τα «τεχνολογικά μυστικά» τους και την εξελικτική στρατηγική τους, από φόβο πως θα τα μεταφέρει στη Yamaha.
Ένα γκρίζο σημείο παραμένει ακόμα στην ιστορία. Παρότι ο Rossi επιστρέφει με πολύ λιγότερα χρήματα στη Yamaha, αφήνοντας μάλιστα όλη του την ακολουθία πίσω (εκτός των πολύ βασικών Jeremy Burgess, Alex Briggs, Bernard Ansiau, Brent Stephens και Matteo Flamigni), η εταιρεία των τριών διαπασών παραμένει δύο χρόνια τώρα χωρίς χορηγό τίτλου.
Ο Rossi φέρνει κατά πάσα πιθανότητα το μεγάλο χορηγό, αλλά μένει να δούμε ποιον. Παρά την τεχνολογική της καπατσοσύνη, στο ζήτημα της χορηγίας η Yamaha αποδείχτηκε αδύναμη, καθώς δύο χρόνια τώρα δεν κατάφερε να αναπληρώσει την αποχώρηση της Fiat που εγκατέλειψε τους Ιάπωνες αμέσως μετά το Rossi.
Το όνομα του Ιταλού είναι στο ζήτημα αυτό η μεγαλύτερη εγγύηση. Είναι μάλλον μεγαλύτερο και από το ίδιο το σπορ, πράγμα που γεννά ανησυχίες για το μέλλον, όταν ο Vale τελικά αποχωρήσει.
Όταν λοιπόν ολοκληρωθούν και αυτές οι διαπραγματεύσεις, θα ανακοινωθεί θριαμβευτικά το μεγάλο deal.
Κι έτσι η Ducati μένει με τον τίτλο του καταστροφέα οδηγών. Αναγκαστικά τώρα θα βάλει μπροστά το «Plan Β», όπως περιγράφηκε προ ημερών από τον Alessandro Cicognani, διευθυντή του πρότζεκτ MotoGP.
Δηλαδή θα προσπαθήσουν να συμπληρώσουν την εργοστασιακή ομάδα με έναν από τους Crutchlow ή Dοvi δίπλα στο Hayden. Και στη συνέχεια, μέσω μια δορυφορικής ομάδας (Marc VDS;) με πολλή υποστήριξη από την ίδια την Ducati, θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν ένα νέο Stoner (ήδη δοκίμασαν τη GP12 οι Redding και Iannone) και να επιταχύνουν την εξέλιξη της GP12.
Κάπως θολό το σχέδιο, ιδίως όσον αφορά την περίπτωση του «νέου Stoner»: Πόσα θαύματα μπορεί να χαρεί σε μια ζωή ένας Preziosi;