Στη βάση της diesel γκάμας του Ford Fiesta συναντάμε την έκδοση με τον κινητήρα 1,4 TDCI που αποτελεί προϊόν γαλλο-γερμανικής συμμαχίας και υπόσχεται οικονομία και απόδοση.

Το βασικό προσόν του Ford Fiesta, αυτό που το διαχωρίζει από τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα της κατηγορίας ήταν και παραμένει η οδική του συμπεριφορά.

Μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην ελληνική επικράτεια, το μοντέλο απέκτησε ακόμα ένα σημείο αιχμής που αφορά, πλέον, και στην ελληνική αγορά: Τους κινητήρες πετρελαίου.

Στη βασική έκδοση 1,4 λίτρου, τα δύο αυτά πλεονεκτήματα συνδυάζονται με τον πιο ιδανικό τρόπο, ενώ το «περιτύλιγμα» της προσιτής τιμής καθιστά το πακέτο ανταγωνιστικό ως προς τη σχέση τιμής- αξίας.

Διαχρονικά μοντέρνο εντός και εκτός

Το Fiesta παραμένει ένα από τα πιο μοντέρνα και εντυπωσιακά μοντέλα της κατηγορίας, ένα από τα πρώτα που εισήγαγε το trademark του kinetic design της Ford.

Αυτή η φρεσκάδα σε κερδίζει και μέσα. Η σχεδίαση του ταμπλό ενισχύεται από τα μαλακά πλαστικά, ενώ η κεντρική κονσόλα κερδίζει άμεσα του φίλους του hi tech. Τα μπουτόν στο κέντρο θυμίζουν κινητό τηλέφωνο και κρύβουν πλήθος χρηστικών λειτουργιών που εκτιμώνται ιδιαίτερα στο ταξίδι.

Μεταξύ αυτών το καλοφτιαγμένο bluetooth που εκτός από το τηλέφωνο, «παίζει» και τα Mp3 του τηλεφώνου, η θύρα USB που μπορεί να φορτίσει και να συνδέσει οποιαδήποτε εξωτερική πηγή ήχου, η δυνατότητα φωνητικών εντολών.

Κατά τα λοιπά, η θέση οδήγησης είναι «ετοιμοπόλεμη» αλλά ξεκούραστη και προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα.

Φυσικά το μερτικό του στην άνεση του εσωτερικού έχει και ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 295 λίτρων.

Ο οδηγός στο προσκήνιο

Όπως κάθε Ford που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το Fiesta, έχει μία ιδιαίτερη οδηγική αίσθηση που αναδεικνύει της προσήλωση της φίρμας στην «καλοπέραση» του οδηγού.

Με την ποιότητα κύλισης να είναι προσεγμένη, διατηρώντας την άνεση σε ανταγωνιστικά επίπεδα, το Fiesta, και ως diesel, σε κερδίζει με την αμεσότητά του.

Το τιμόνι του είναι ακριβές και γρήγορο, το πλαίσιο στιβαρό, δε γέρνει, δεν πλέει, είναι ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, γενικά μοιάζει ανάλαφρο (όπως και είναι) αλλά με ένα τρόπο μεστό και όχι ατσούμπαλο. Γενικά, σε κάνει να χαίρεσαι να το οδηγείς.

Με έμφαση στη ροπή

Ο 1,4 TDCi αποτελεί προϊόν της συνεργασίας μεταξύ του γαλλικού γκρουπ PSA και της Ford. Είναι προϊόν μιας 15ετούς και πλέον εξέλιξης της μάρκας στην τεχνολογία του diesel.

Ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail και παράλληλα, εφοδιάζεται με φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS), ενώ η τουρμπίνα του είναι μεταβλητής γεωμετρίας.

Στην πράξη, το μοτέρ φανερώνει την ηλικία του χωρίς να ενθουσιάζει με την απόδοση ή την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες.

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, η επιλογή του κρίνεται ως η πιο ορθολογική στη γκάμα του μικρού της Ford, αφού η ροπή δεν λείπει χαμηλά, ενώ η δύναμη ψηλά είναι αρκετή για τη διατήρηση υψηλών μέσων ταχυτήτων.

Παράλληλα, η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη και φυσικά, η μέση κατανάλωση, μικρότερη της βενζίνης, ειδικά υπό πίεση.

Πηγή: autotriti.gr