Φαίνεται ότι η κατηγορία των Sport 400αριών θα γνωρίσει και πάλι δόξες στο κοντινό μέλλον. Οι Honda, Yamaha, Kawasaki και KTM έχουν τον τελευταίο καιρό αφήσει να διαρρεύσουν ειδήσεις για επικείμενα δικύλινδρα σπορ δίτροχα, όλα με κινητήρες γύρω στα 400 κυβικά εκατοστά.
Απ’ ό,τι φαίνεται η ιστορία μετά από 25 τόσα χρόνια θα ξανακάνει τον κύκλο της. Τότε υπήρχε πληθώρα 400αριών, ανάμεσά τους και κάποια τεχνολογικά διαμάντια, όπως τα Honda RVF και VFR τα Κawasaki ZX με όριο στροφών στις «διαστημικές» τότε 15.000 στροφές…
Η αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο και πληθώρα μοντέλων, δεν αποκλείεται όμως σε λίγα χρόνια να το ξαναζήσουμε. Οι συνθήκες όπως διαμορφώνονται παγκοσμίως συγκλίνουν προς τα εκεί. Deja vu λοιπόν.
Πολλά ιαπωνικά περιοδικά και websites αναφέρονται διαρκώς τον τελευταίο καιρό σε ένα CBR400R που εξοπλισμένο με έναν παράλληλο δικύλινδρο θα πλασαριστεί να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στα CBR250R και το CBR600F.
Οι Yamaha και Kawasaki έχουν παρόμοια σχέδια στα σκαριά, ενώ από την Ινδία επιμένουν να γράφουν ότι οι συνεταίροι ΚΤΜ και Bajaj ετοιμάζουν ένα νέο δικύλινδρο κινητήρα με 375 κυβικά, για μελλοντικά μοντέλα των σειρών Duke (Ευρώπη) και Pulsar (Ασία).
Στα σχέδια αυτά δεν έχει οριστεί χρονικός ορίζοντας, καθώς ακόμη βρισκόμαστε στο στάδιο που οι εταιρείες αφουγκράζονται την αγορά μετά τη «διαρροή» της είδησης. Βεβαιότητα υπάρχει μόνο για την Honda, αλλά και για την ΚΤΜ που έχει αναφερθεί ήδη σε ένα μικρό δικύλινδρο για το μέλλον. Προς το παρόν οι προσπάθειές της έχουν επικεντρωθεί στη δημιουργία των μονοκύλινδρων Moto3 350 και Duke 350 που μόλις πρόσφατα αποκαλύφθηκαν επίσημα.
Η Kawasaki από την άλλη έχει ένα προβάδισμα, καθώς διαθέτει ήδη ένα δικύλινδρο σπορ με 400 κυβικά, μια μικρή έκδοση του ER6f. Η μοτοσυκλέτα βέβαια είναι μάλλον βαριά και δεν θα μπορούσε να παραβγεί στα ίσια με μία νέα κατασκευασμένη επί τούτου ως 400άρα, δηλαδή συνολικά μικρότερη και ελαφρύτερη. Ωστόσο το μικρό ER-6f αποτελεί μια πολύ καλή βάση και πλεονεκτεί σε χώρους.
Προς τι η νέα κατεύθυνση των εταιρειών; Από τη μια η κρίση έχει γονατίσει την αγορά sport, supersport και superbike στον δυτικό κόσμο. Από την άλλη οι ελπιδοφόρες αναδυόμενες αγορές δεν είναι έτοιμες για το πέρασμα στα superbike των τριψήφιων ίππων. Όμως ένα 250άρι ή 400άρι sport αποτελεί το ιδανικό «εκπαιδευτικό» όχημα για τους νεοφώτιστους αναβάτες εκεί.
Σημαντική αιτία επίσης είναι και η νέα, σκληρότερη εκδοχή του σταδιακού διπλώματος που τίθεται σε ισχύ στην Ευρώπη. Η θέσπιση του ορίου στους 47 ίππους δημιουργεί μια νέα αγορά που περιστρέφεται γύρω από το νέο δίπλωμα οδήγησης της κατηγορίας Α2.
Καθώς το άνω όριο για απόκτηση αδείας Α (χωρίς περιορισμούς ιπποδύναμης ή κυβισμού) σπρώχνεται όλο και σε μεγαλύτερες ηλικίες (τώρα έχει φτάσει στα 24 έτη σε ορισμένες χώρες), ένας μεγάλος αριθμός αναβατών θα χρειαστεί μοτοσυκλέτες με μέγιστη ιπποδύναμη τους 47 ίππους για 2 τουλάχιστον χρόνια. Απόδοση που προφανώς θα έχουν τα νέα αυτά δικύλινδρα μοντέλα.