Στις κατατακτήριες δοκιμές του Sachsenring έβρεχε. Πολύ… Μεταξύ των άλλων προβλημάτων, πρόσφυσης, ορατότητας, ελαστικών και ρυθμίσεων, ο Ben Spies είχε ένα ακόμη να αντιμετωπίσει: το σβήσιμο της οθόνης με τις ενδείξεις των χρόνων στη μοτοσυκλέτα του.

Κατά το τελευταίο 10λεπτο της χρονομέτρησης κρίνονται τα πάντα στη διαδικασία των κατατακτηρίων δοκιμών στο MotoGP. Σε αυτό το 10λεπτο η pole position αλλάζει χέρια αρκετές φορές και ειδικά στο Sachsenring καταγράφηκε αριθμός ρεκόρ αλλαγής ονομάτων στην κορυφή της κατάταξης. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το όνομα στην πρώτη θέση άλλαξε 15 φορές.

Σε ένα τέτοιο αμφίρροπο περιβάλλον η υποστήριξη της προσπάθειας του οδηγού από τις ηλεκτρονικές ενδείξεις γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη. Αυτή τη βοήθεια δεν την είχε ο Ben Spies καθώς ακριβώς σε αυτό το κρίσιμο 10λεπτο το όργανο εγκατέλειψε.

Μέχρι τότε είχε δει το όνομά του στην κορυφή της λίστας που ήταν ορατή μία φορά σε κάθε γύρο. Καμία πληροφόρηση για ενδιάμεσους χρόνους, πού έχανε και πού κέρδιζε. Έτσι οι τελευταίοι κρίσιμοι γύροι έγιναν …μαντεύοντας.

Έβαλε το κεφάλι κάτω ο Αμερικανός και με την αίσθηση που είχε αποκομίσει μέχρι τότε για το που πάει πιο γρήγορα και ποιες γραμμές να επιλέξει, άνοιξε το γκάζι και έκανε την επίθεσή του για τους τελευταίους και αναλογικά πιο στεγνούς γύρους.

Το αποτέλεσμα ήταν μια εκπληκτική 2η θέση πίσω από τον Stoner και η δεύτερη φορά που θα ξεκινήσει από την πρώτη σειρά εκκίνησης για φέτος – πρώτη στην καριέρα του για το Sachsenring όπου παραδοσιακά δεν τα πάει και τόσο καλά.

“Ήταν περίεργα σήμερα”, δήλωσε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. “Πάντα είχαμε πρόβλημα στη βροχή στο παρελθόν, ειδικά σε αυτή την πίστα τα δύο τελευταία χρόνια. Φέτος όμως είχα πολύ καλή αίσθηση στη βροχή από τις πρώτες κιόλας ελεύθερες δοκιμές. Στις κατατακτήριες ήμουν λίγο χαμένος τα τελευταία 10 λεπτά γιατί το χρονόμετρο στη μοτοσυκλέτα μου σταμάτησε να δουλεύει και δεν ήξερα τι χρόνους έκανα και πως πήγαινα στα ενδιάμεσα τμήματα.”

“Οδήγησα σύμφωνα με την αίσθησή μου για το πως θα κέρδιζα χρόνο και μετά είδα ότι ήμουν στην 1η θέση. Στο τέλος απλά το άνοιξα τέρμα και ήλπιζα για μια θέση στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Οι μηχανικοί μου έκαναν πολύ καλή δουλειά ετοιμάζοντας άριστα τη μοτοσυκλέτα ακόμη και γι’ αυτές τις συνθήκες”.

Ο εργοστασιακός της Yamaha ήταν πιο γρήγορος κι από τον Jorge Lorenzo που μια άστοχη επιλογή στα ελαστικά – είχαν φθαρεί αρκετά όταν τα χρειάστηκε στους τελευταίους κρίσιμους γύρους- τον άφησε 5ο.

Ο Spies θα προσπαθήσει να μετατρέψει την θέση της εκκίνησης αυτή και σε ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα, ώστε να ενισχύσει τη θέση του στην ομάδα και να σπάσει το σερί ατυχιών που έχει από την αρχή της χρονιάς.