Το Audi Q8 έρχεται να προστεθεί στην κορυφή της οικογένειας μοντέλων Q της μάρκας. Συνδυάζει την πρακτικότητα ενός μεγάλου SUV με σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν σε 4θυρο πολυτελές κουπέ.
Eξοπλισμένο στον υπέρτατο βαθμό, με κορυφαία τεχνολογία και άριστο στα off-road καθήκοντα του, το κορυφαίο SUV έρχεται να εντυπωσιάσει την αγορά της Ευρώπης το τρίτο τρίμηνο του 2018.
Με μήκος 4,99 μέτρα, πλάτος 2,0 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, το κουπέ SUV είναι πιο φαρδύ, πιο κοντό και πιο χαμηλό από το αδερφό Q7. Με μεταξόνιο σχεδόν στα 3,0 μέτρα, προσφέρει ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό που ξεπερνά τον ανταγωνισμό στις πιο πολλές διαστάσεις του, συμπεριλαμβανομένου του εσωτερικού μήκους και ύψους. Πίσω υπάρχει ένα σύστημα τριών καθισμάτων με κατά μήκος ρύθμιση όταν χρειαστεί. Με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται έως και τα 1.755 λίτρα.
Σχεδίαση
Με την εμβληματική Singleframe μάσκα σε οκταγωνικό μοτίβο, το Q8 είναι το «νέο πρόσωπο» της οικογένειας Q. Η χαρακτηριστική μάσκα είναι κάθετη και μαζί με ένα σπόιλερ με έμφαση στο εμπρός τμήμα και τους μεγάλους αεραγωγούς, δημιουργούν ένα ισχυρό παρουσιαστικό. Η κομψή οροφή καταλήγει στις ελαφρά κεκλιμένες πίσω κολόνες του αμαξώματος και συνδυάζεται με τους τονισμένους αλά quattro θόλους των τροχών που φιλοξενούν τροχούς έως 22 ίντσες, ενώ πολλές λεπτομέρειες παραπέμπουν στην σχεδίαση του αρχέτυπου quattro.
Τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα τονισμένα τόξα των τροχών, οι διακοσμητικές λωρίδες στις πόρτες και ο διαχύτης τονίζονται χρωματικά με αντίθεση, δίνοντας έμφαση στην εκτός δρόμου εμφάνιση.
Οι στάνταρ προβολείς LED φωτίζουν τον δρόμο μπροστά, με τα HD Matrix LED να είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Εδώ, το τρισδιάστατο αποτύπωμα των φώτων ημέρας και των πίσω φωτιστικών σωμάτων έχουν ένα ψηφιακό χαρακτήρα. Μία φωτεινή λωρίδα συνδέει τα πίσω φωτιστικά, η οποία όπως και στο αυθεντικό quattro υπογραμμίζεται από μία μαύρη επιφάνεια. Οι ιδιοκτήτες του Q8 μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή myAudi από το smartphone τους για να ενεργοποιήσουν από μακριά διάφορες λειτουργίες φωτισμού.
Εξελιγμένα κινητήρια συστήματα και μετάδοση
Το αμιγώς μηχανικό κεντρικό διαφορικό μεταφέρει την ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 ως στάνταρ. Όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος της ροπής περνά στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.
Επιπλέον τα 254 χιλιοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι και το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης δίνουν την δυνατότητα στο Q8 να πάει πολύ μακριά όταν αφήσει την άσφαλτο. Η ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση είναι στάνταρ και η μάρκα προσφέρει την ενεργητική αερανάρτηση με τον ελεγχόμενο βαθμό απόσβεσης προαιρετικά, με ρύθμιση comfort ή sport. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την προτίμηση του οδηγού, ρυθμίζει την απόσταση από το έδαφος, με εύρος μεταβολής έως 90 χιλιοστά.
Πέρα από το στάνταρ προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, του οποίου η σχέση μετάδοσης γίνεται πιο άμεση βαθμιαία, όσο στρέφεται το τιμόνι, το Q8 έχει –προαιρετικά- το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης, με δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης των πίσω τροχών έως 5 μοίρες, αντίθετα στη φορά κίνησης στις χαμηλές ταχύτητες και κατά τη φορά κίνησης στις υψηλές, μικραίνοντας αντίστοιχα τον κύκλο στροφής και βελτιώνοντας την κατευθυντικότητα.
Όλα τα κινητήρια συστήματα είναι αποδοτικά χάρη στην νέα ήπια υβριδική τεχνολογία (mild hybrid technology ή MHEV). Το βασικό ηλεκτρικό σύστημα 48V ενσωματώνει δύο τεχνολογικά στοιχεία: την μπαταρία ιόντων λιθίου και τη μίζα / γεννήτρια με ιμάντα. Κατά την επιβράδυνση υπάρχει ανάκτηση έως 12 kW ισχύος, που φορτίζουν τη μπαταρία. Η τεχνολογία MHEV επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οπότε υπάρχει απλό ρολάρισμα ενώ το start/stop είναι διαθέσιμo από τα 22 χλμ./ώρα.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό είναι εύκολη η εξοικείωση με την ψηφιακή ακρίβεια και την υψηλή τεχνολογία που ευαγγελίζεται η μάρκα. Μία τεχνολογία που εκφράζεται άψογα τόσο αρχιτεκτονικά όσο και λειτουργικά στην επικοινωνία οδηγού και αυτοκινήτου. Το βασικό στοιχείο είναι η κορυφαία σε απόκριση οθόνη αφής MMI, στο άνω μέρος της κονσόλας.
Με εμφάνιση black-panel όταν απενεργοποιείται γίνεται σχεδόν αόρατη πάνω στη μαύρη επιφάνεια που την περιβάλλει. Όλα τα στοιχεία είναι αλληλένδετα μεταξύ τους, από την επίπεδη λωρίδα εξαερισμού μέχρι την φαρδιά κονσόλα στο κεντρικό τούνελ που φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου tiptronic. Στο σκοτάδι, το προαιρετικό σύνολο φωτισμού δημιουργεί ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και παρέχει οπίσθιο φωτισμό για το τρισδιάστατο λέιζερ quattro σήμα πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Στην πληθώρα επιλογών συμπεριλαμβάνονται τα εξατομικευμένα περιγράμματα στα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και αερισμού, ο αυτόματος κλιματισμός τεσσάρων ζωνών και το πακέτο ποιότητας αέρα για βέλτιστες συνθήκες παραμονής στην καμπίνα.
Χάρη στην εξελιγμένη λειτουργία αφής MMI του νέου Q8, σχεδόν κάθε λειτουργία μπορεί να ρυθμιστεί από τις δύο μεγάλες οθόνες. Η πάνω, με διαγώνιο 10,1 ιντσών, χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων και του συστήματος πλοήγησης. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μία ακόμη οθόνη 8,6 ιντσών που βρίσκεται πιο χαμηλά για το σύστημα κλιματισμού, τις λειτουργίες άνεσης και την εισαγωγή κειμένου, με το τελευταίο να εκτελείται την ίδια στιγμή που ο οδηγός ξεκουράζει τον καρπό του στον τέλειο εργονομικά επιλογέα κίνησης.
Η λειτουργία είναι γρήγορη και απλή: ένα οπτικό και ακουστικό κλικ επιβεβαιώνει πότε έχει ενεργοποιηθεί με το δάχτυλο μία λειτουργία. Επιπρόσθετα, ο φυσικός φωνητικός έλεγχος μετατρέπει το Q8 σε έναν συνεπιβάτη υψηλής νοημοσύνης. Οι οδηγοί μπορούν να δώσουν ελεύθερα τις φωνητικές τους εντολές αφού το σύστημα μπορεί να κατανοήσει φράσεις όπως «I am hungry» (= πεινάω) και άμεσα να αναζητήσει και να προτείνει τα πλησιέστερα εστιατόρια.
Τα όργανα απεικονίζονται στο πλήρως ψηφιακό Audi virtual cockpit. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη των 12,3 ιντσών προσφέρει εναλλαγές σε δύο θεματικές ενότητες μέσω του πολύ-λειτουργικού τιμονιού. Υπάρχει και μια προαιρετική εκδοχή με μία πρόσθετη σπορ ενότητα. Το head-up display μπορεί να προβάλλει στο παρμπρίζ σημαντικές πληροφορίες και λεπτομέρειες, μεταξύ αυτών και οδηγίες σχετικές με το σύστημα πλοήγησης.
Δικτύωση και συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Το νέο Q8 είναι διαθέσιμο και με την κορυφαία εκδοχή του συστήματος πολυμέσων με το MMI navigation plus. Αυτό περιλαμβάνει την υπηρεσία μεταφοράς δεδομένων Audi connect με το τεχνολογίς 4G/4G+ (LTE), με Wi-Fi hotspot. Το σύστημα πλοήγησης αναγνωρίζει τις προτιμήσεις του οδηγού βάσει προηγούμενων διαδρομών και ως εκ τούτου μπορεί να κάνει στοχευμένες, «έξυπνες» προτάσεις. Οι online υπηρεσίες προσδίδουν μία προγνωστική λειτουργία στον υπολογισμό μίας διαδρομής. Με αυτό τον τρόπο οι δύο υπηρεσίες Car-to-X για ανάγνωση πινακίδων κυκλοφορίας και πληροφόρηση για επικίνδυνες καταστάσεις, επωφελούνται από την παρουσία άλλων αντίστοιχων μοντέλων Audi στην ευρύτερη περιοχή.
Το προαιρετικό κλειδί του Audi connect επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώσει/ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του και να ενεργοποιήσει τον κινητήρα από απόσταση, χρησιμοποιώντας ένα συμβατό smartphone που «τρέχει» σε Android.
Ατομικά προφίλ χρηστών επιτρέπουν περισσότερες από 400 προτιμώμενες ρυθμίσεις για πολλούς οδηγούς. Με την εφαρμογή myAudi οι οδηγοί μπορούν επίσης να μεταφέρουν ειδικούς προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης, να κάνουν streaming σε μουσική ή να μεταφέρουν το ημερολόγιο από το smartphone στο MMI.
Το Q8 αποτελεί σημείο αναφοράς όσον αφορά στην ποιότητα ήχου και τη συνδεσιμότητα χάρη στο Audi phone box και την ταχύτερη και ποιοτικότερη πραγματοποίηση κλήσεων μέσω 4G/4G+ (LTE) Το ίδιο ισχύει για το προηγμένο ηχοσύνολο της Bang & Olufsen που παρέχει 3D ήχο ίσα κατανεμημένο και στις πέντε θέσεις, ακριβώς σαν να ηχογραφήθηκε σε μέγαρο μουσικής.
Το νέο γερμανικό SUV υποστηρίζει και υποβοηθά τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις. Μεταξύ αυτών των συστημάτων ανήκει το ενεργητικό cruise assist, το efficiency assist, η υποβοήθηση διασταύρωσης, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση προσέγγισης σε κράσπεδο και οι κάμερες για απεικόνιση 360⁰.
Ένα από τα highlight έχει να κάνει με τον απομακρυσμένο έλεγχο στάθμευσης σε γκαράζ (διαθέσιμο σύστημα από τις αρχές 2019), τόσο για την είσοδο όσο και για την έξοδο του αυτοκινήτου. Ο οδηγός που βρίσκεται έξω από το αυτοκίνητο μπορεί να ελέγξει την κίνηση και την διαδικασία στάθμευσης μέσω της εφαρμογής myAudi στο smartphone του. Πίσω από όλες αυτές τις τεχνολογίες αιχμής υπάρχει μία κεντρική μονάδα υποστήριξης του οδηγού, η οποία συνεχώς υπολογίζει και αναλύει ένα διαφορικό μοντέλο του χώρου που περιβάλλει το αυτοκίνητο και τον οδηγό.
Για τη λειτουργία της, η μονάδα αυτή χρησιμοποιεί (ανάλογα με τις απαιτήσεις) ένα σύνολο από έως και πέντε ραντάρ, έξι κάμερες, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων και ένα σαρωτή λέιζερ.
Νίκος Τσάδαρης