Λαμπρή νίκη απέσπασε στην πατρίδα του ο Jorge Lorenzo, καταφέρνοντας τελικά να επιβληθεί του συμπατριώτη του Dani Pedrosa μετά από μάχη που κράτησε 22 από τούς 25 γύρους.
Ο πρωταθλητής Casey Stoner δεν ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά τον περσινό αγώνα στη Jerez και με την 4η θέση που πήρε, βρίσκεται τώρα 20 ολόκληρους βαθμούς πίσω από τον Lorenzo.
Επανάληψη τού συνηθισμένου θεάματος στην εκκίνηση, με τον Pedrosa να ξεκινά εκρηκτικά από τη δεύτερη σειρά και να στρίβει πρώτος στην Κ1. Πίσω του πολύ αποφασιστικά χώθηκε ο Ben Spies που επίσης ξεκίνησε εκπληκτικά από τη 2η σειρά. Ακολούθησαν οι Jorge Lorenzo και Casey Stoner, τον οποίο παραγκώνισε γρήγορα ο Andrea Dovizioso, ανεβαίνοντας στην 4η θέση.
Μπροστά ο Spies με τα μαλακά λάστιχα άρχισε να πιέζει τον Pedrosa, προσπαθώντας να σπάσει το σερί των άσχημων φετινών εμφανίσεων και πράγματι σύντομα βρέθηκε σε απόσταση βολής.
Στον 3ο γύρο λαθεμένα πίστεψε ότι μπορούσε να περάσει στην Κ4 καθυστερώντας στα φρένα. Όμως δεν κατάφερε να κρατήσει τη γραμμή του, βγήκε στο όριο της πίστας, πάτησε λίγο το χώμα και έπεσε σαχλά, χωρίς ζημιά στη Μ1 του. Επέστρεψε στον αγώνα με καθυστέρηση 40 δευτερολέπτων, όμως δεν μπόρεσε να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από μια 10η θέση (+33 δευτ).
Μόλις εγκατέλειψε τη διεκδίκηση ο Spies, ανέλαβε ο Lorenzo, κολλώντας στις εξατμίσεις της Repsol Honda. Οι δυο τους άρχισαν να απομακρύνονται με ρυθμό τον οποίο αρχικά φάνηκε ικανός να ακολουθήσει ο πολύ κεφάτος Andrea Dovizioso (Monster Tech 3 Yamaha). Ο Stoner αντίθετα, αφότου πέρασε τον Cal Crutchlow, δεν μπορούσε να πλησιάσει τους τρεις πρώτους.
Και ενώ οι δύο Ισπανοί μπροστά συνέχισαν να απομακρύνονται, ο Dovi επέμεινε να ακολουθεί, αλλά από τέτοια απόσταση που δεν τους απείλησε ποτέ. Στην Κ1 του 7ου γύρου ο Lorenzo πέρασε επιθετικά πρώτος, αλλά ο Pedrosa απάντησε 5 γύρους αργότερα, στο τέλος της ευθείας φρενάροντας αργά.
Σε κείνο το σημείο, στη μέση του αγώνα ήταν φανερό ότι ο αγώνας τους ανήκε, καθώς κανείς άλλος δεν είχε το ρυθμό τους και ο Stoner είχε κάνει λάθος επιλογή στα ελαστικά.
Η πίεση του Lorenzo απέφερε στο 13ο γύρο ένα λάθος, δικό του όμως, όχι του Dani. Στην Κ1 αναγκάστηκε να ανοίξει πολύ τη γραμμή του, χάνοντας 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο. Όμως τότε ήταν που αποφάσισε ο Jorge ότι θέλει πολύ τον αγώνα.
Μάζεψε το μυαλό του και το ταλέντο του και άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά, αργά στην αρχή και πιο γρήγορα στο τέλος, όταν πια φάνηκε ότι «είχε» τον Pedrosa. Στον 20ό γύρο η πίεσή του απέδωσε, o Dani το παράκανε στην έξοδο της Κ9 και η Honda του σουζάρισε υπερβολικά.
Ο μικρόσωμος Ισπανός αναγκάστηκε να κόψει χάνοντας χρόνο, τον οποίο προσπάθησε να επανακτήσει καθυστερώντας στα φρένα της Κ10. Δεν τα κατάφερε, ανοίχτηκε και ο Lorenzo πέρασε μπροστά, για να χτίσει μετά από λίγο πειστική διαφορά, καθώς ο Pedrosa δεν φάνηκε ικανός να τον ακολουθήσει. Τρεις γύρους από το τέλος ο Dani συμβιβάστηκε με τη 2η θέση.
Πιο πίσω ο Dovizioso είχε μια δύσκολη στιγμή στον 15 γύρο, σώζοντας μια πτώση που δεν σωζόταν, όμως χρειάστηκε 2 με 3 γύρους να ξαναβρεί την αυτοπεποίθησή του. Αυτό έδωσε στους Stoner και Crutchlow την ευκαιρία να πλησιάσουν σχεδόν σε απόσταση βολής.
Τελικά ο Dovi πέρασε περιχαρής τη γραμμή τερματισμού 3ος, καθώς ο Stoner δεν βρήκε ποτέ τον τρόπο να τον περάσει, ενώ και ο ίδιος κινδύνευε από τον φιλόδοξο Crutchlow που ανάσαινε στον σβέρκο του. Η 4η θέση του Stoner αυξάνει το προβάδισμα του Lorenzo στους 20 βαθμούς (από τους 8 πριν τον αγώνα) και δίνει νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα.
Μετά από εντυπωσιακή εκκίνηση ο Alvaro Bautista της San Carlo Gresini έχασε την επαφή του με τους πρώτους και παραλίγο να υποκύψει στον επερχόμενο Valentino Rossi, η 7η θέση του οποίου είναι η καλύτερη φετινή με τη Ducati (στο στεγνό).
Στο τέλος του αγώνα το πίσω λάστιχο της GP12 ήταν πραγματικά λειωμένο, αποκαλύπτοντας την υπερπροσπάθεια του Ιταλού με τις 9 νίκες στη Βαρκελώνη.
Στην 8η θέση τερμάτισε ο αλάνθαστος rookie Stefan Bradl, μπροστά από το δεύτερο εργοστασιακό της Ducati, Nicky Hayden, ενώ ο Ben Spies με υπερπροσπάθεια επιχείρησε να επανορθώσει το λάθος του 3ου γύρου.
Ηρωική αλλά ανούσια η 10η θέση για τον Τεξανό που κυριολεκτικά μοιάζει… ματιασμένος. Είναι η πίεση που δεν αντέχει; Είναι κάτι προσωπικό; Πάντως η καρέκλα του έχει αρχίσει να τρίζει επικίνδυνα και οι Crutchlow / Dovizioso τρέφουν φιλοδοξίες.
Τη μάχη των CRT κέρδισε ο τοπικός Aleix Esparagaro (ART) που επικράτησε του Micele Pirro μετά από μια μονομαχία διαρκείας, αφήνοντας τον Randy De Puniet (ART) τρίτο και 15ο στη γενική.
Η τρίτη νίκη του Lorenzo τού χαρίζει μια άνετη διαφορά και γεμίζει ένταση μια σεζόν που αρχικά όλοι πίστευαν ότι θα ανήκε στο ντουέτο Honda – Stoner. Μην παραβλέποντας το ταλέντο και τη μοναδική οδηγική μαεστρία του Lorenzo, γίνεται πλέον φανερό ότι η Yamaha Μ1 είναι πράγματι η πιο ισορροπημένη μοτοσυκλέτα αυτή τη στιγμή.
Ακόμα και το νέο λάστιχο της Bridgestone, το 33, δείχνει φτιαγμένο ειδικά για την M1. Αν δεν βρει η Honda λύση, ο Stoner θα δυσκολευτεί να κρατήσει τον τίτλο του. Η RCV έχει γίνει πολύ δύσκολη με το chatter και όπως στη Ducati, είναι η οδήγηση του Stoner που καλύπτει το πρόβλημα.
Είναι πολύ νωρίς ακόμα για κρίσεις αλλά σήμερα, στις επίσημες δοκιμές μετά τον αγώνα της Βαρκελώνης, θα πρέπει οπωσδήποτε το HRC να παρουσιάσει τεχνικές λύσεις. Ακολουθούν οι «καλοί» αγώνες του Stoner στις γρήγορες πίστες που λατρεύει: Silverstone, Mugello και Brno. Αν δεν τους πάρει, η υπόθεση τίτλος θα «χλομιάσει» σοβαρά.
Αποτελέσματα:
Θέση Αρ. Αναβάτης Μοτοσυκλέτα Χρόνος
1 99 Jorge LORENZO YAMAHA 43’07.681
2 26 Dani PEDROSA HONDA +5,003
3 4 Andrea DOVIZIOSO YAMAHA +9,361
4 1 Casey STONER HONDA +9,544
5 35 Cal CRUTCHLOW YAMAHA +12,506
6 19 Alvaro BAUTISTA HONDA +13,948
7 46 Valentino ROSSI DUCATI +17,555
8 6 Stefan BRADL HONDA +23,478
9 69 Nicky HAYDEN DUCATI +30,410
10 11 Ben SPIES YAMAHA +32,897
11 8 Hector BARBERA DUCATI +36,144
12 17 Karel ABRAHAM DUCATI +56,229
13 41 Aleix ESPARGARO ART +1’08,054
14 51 Michele PIRRO FTR +1’08,775
15 14 Randy DE PUNIET ART +1’10,483
16 77 James ELLISON ART +1’13,090
17 54 Mattia PASINI ART +1’20,903
18 68 Yonny HERNANDEZ BQR +1’21,235
19 9 Danilo PETRUCCI IODA +1’41,207
20 22 Ivan SILVA BQR +1’41,888
21 5 Colin EDWARDS SUTER + 1 γύρος